Beantwoorden
KRVN
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Happy New Year! Netjes! Pageturner! It's your second party!

Roaming tussen meerdere access points

Hallo,

 

Ik overweeg om m'n huisnetwerk een beetje aan te passen zoals op onderstaande schets. Op zich lijkt me dit goed, maar kom er niet volledig uit mbt het Wifi gedeelte.

 

Graag wil ik 3 access points (met elk 2.4GHz en 5GHz), maar waarbij de toestellen (voornamelijk GSM/Tablet) roamen (steeds het sterkste signaal gebruiken).

Dus eigenlijk overal dezelfde 2 SSID's (2.4GHz en 5GHz).

 

Het AP in de modem (CH7465LG-TN) geeft een slechte wifi (In de technische ruimte in een metalen kast) en zou ik bij voorkeur niet gebruiken, maar wil wel graag de routing functie van de modem gebruiken (dus geen modem-only).

 

Hoe zou ik het wifi netwerk best configureren?

 

Alvast bedankt voor de eventuele hulp...

 

Netwerk.jpg

0 Likes
2 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Roaming tussen meerdere access points

@KRVN  Als je de Router van Telenet als router gaat gebruiken zal je een intern netwerk krijgen met als ip adress 192.168.x.x. Als je de bestaande access points gebruikt waarvoor ze dienen is er geen probleem. De Telenet router zal dan gewoon de ip adressen uitdelen en de ap's ontvangen ieder een ip hiervan. Als je de AP's nog moet aankopen zou ik opteren voor een Mesh netwerk. Dit netwerkt zorgt ervoor dat je gemakkelijk van de ene AP naar de andere gaat zonder connectieverlies.

De wifi van de Telenet router zou ik zoals je zegde zeker afzetten.

Zorg er wel voor dat de digicorder direct verbonden is met de router, want anders heb je geen interactiviteit meer.

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
KRVN
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Happy New Year! Netjes! Pageturner! It's your second party!

Roaming tussen meerdere access points

Bedankt voor je antwoord @kristofDW 

Ik weet niet of je het zag op het schema, maar in de kast waar de modem zit wil ik graag een powerline steken waardoor ik ook in m'n tuinhuis (werkplaats) een access point creëer. Kan dit dan ook een onderdeel zijn van dat 'Mesh' netwerk? Of ben ik dan toch verplicht om hier de wifi van de modem door te koppelen?

0 Likes