42452
netweters
|
18837
gesprekken
|
20333
vragen
|
Als er op dat ogenblik geen stroomonderbreking is kan je best naar klantendienst bellen en je lijn laten controleren. Men kan daar zien wat er op dat ogenblik gebeurd is.
@Kiellemouse Heb al horen zeggen dat ze om 5u de routers soft resetten. Ik heb dit tegengekomen in oudere topics. Ik weet niet dat het waar is maar ik denk dat Telenet dit beter zal weten.
@kristofDW ik kan je zeggen dat het niet gebeurd om die reset uit te voeren. Dus dat is wel wat ver gezocht in de andere topics.
Als er een reset moet gebeuren na een panne of iets dergelijks zal dat wel in de nacht gebeuren omdat de meeste dan toch slapen.
De installateur is net bij me langsgeweest om mijn modem te vervangen waarvan de helft van zijn "tuners" defect zijn. De modem was 6..7jaar geleden geplaatst en hetzelfde probleem zoals je beschrijft (6 jaar zou inderdaad de verwachte levensduur zijn). Modem viel automatisch uit en meteen dan reboot. Het werd eigenlijk steeds erger,1 maal om de 30minuten reboot bij mij. Enkele dagen geleden af en toe...
Mogelijks is jou modem ook aan vervanging toe!
Via jou eigen router zou je ook moeten kunnen zien hoe lang die al zijn IP-adres verkreeg. In normale werking kan je makkelijk enkele weken "up" zijn. Als jij elke dag je IP verliest is er duidelijk iets mis. 😑
mijn probleem al begon vanaf dag 1. installateur al 3x langsgeweest , maar indd nooit de modem vervangen omdat hi maar 1jaar oud is.
Ik ga eens ee afspraak maken voor en nieuwe
Het grappige is dat ook het signaal van mijn gewone NVR cameras wegvalt. dus e draadloze cameras zonder wifi draadloos.