Beantwoorden
Charly60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Pageturner! It's your third party!

Router wil dongle niet verbinden met wifi

Ik heb online een dongle gekocht om via gsm of laptop te streamen naar mijn tv maar de Modem wil 192.168.49.1 niet laden om de MiraAdapter te verbinden met mijn wifi-netwerk.

Tags (1)
0 Likes
21 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Router wil dongle niet verbinden met wifi

@Charly60 

Hebben je 2,4 GHz en 5 GHz wifi hetzelfde SSID? Zo ja verander de SSID van één van beiden (voorbeeld door een teken toe te voegen).

0 Likes
Charly60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Pageturner! It's your third party!

Router wil dongle niet verbinden met wifi

Hoe kan ik dat checken ? Ik ben geen techneut. Kan je mij daar stap voor stap doorheen loodsen ?

 

0 Likes
jeremy
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Router wil dongle niet verbinden met wifi

Je kan dit via mijn telenet, ga naar telenet.be, meld je aan en helemaal naar beneden scrollen. Daar zie je onder de rubriek mijn telenet "draadloze modem instellen". Eens je daar op geklikt heb kom je in het scherm waar je de wifi-instelling beheert en klik je op "netwerkinstellingen en wifi-wachtwoord". daar staat een kadertje "één wifi-netwerk" helemaal rechts klik je op het slot-icoontje zodanig dat je deze instelling kan beheren en in het menu dat er dan onder verschijnt kan je de ssid van de verschillende kanalen aanpassen.

0 Likes
jeremy
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Router wil dongle niet verbinden met wifi

ps: doe voor en na eens een internet speedtest (gewoon googelen hoe) en weet me mee te delen of je snelheid optimaal blijft. Heb namelijk ergens gelezen dat dit in sommige gevallen verlies van snelheid optreed als je verschillende ssid's gebruikt.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Router wil dongle niet verbinden met wifi


@Charly60  schreef:

Ik heb online een dongle gekocht om via gsm of laptop te streamen naar mijn tv maar de Modem wil 192.168.49.1 niet laden om de MiraAdapter te verbinden met mijn wifi-netwerk.


Het antwoord zit in het IP adres van de dongle. Kijk eens in de handleiding hoe je in de instellingen van die dongle kunt geraken. Want het IPadres van die dongle moet in de range van uw netwerk liggen en dat is vermoedelijk 192.168.0.x.  Dus moet je op een of andere manier het IPadres van de dongle veranderen van 192.168.49.1 naar 192.168.0.X waarbij X een getal mag zijn tussen 2 en 99.

Als ik op de goede handleiding zit pagina 31 en volgende: https://www.manualslib.com/manual/735713/Belkin-Miracast-Video-Adapter.html?page=32#manual 

 

Zoals gezegd met een laptop en je moet deze dan eerst in het netwerk zetten van die adapter in dit geval een IP adres toekennen zoals 192.168.49.50 en dan de draadloze verbinding maken en naar 192.168.49.1 surfen en inloggen en de hiervoor beschreven IP adresverandering doorvoeren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Charly60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Pageturner! It's your third party!

Router wil dongle niet verbinden met wifi

Handleiding MiraAdapter .jpg

0 Likes
Charly60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Pageturner! It's your third party!

Router wil dongle niet verbinden met wifi

Met dat blaadje moet ik het doen. Nauwelijks leesbaar en de achterkant is in het Chinees ... Typisch voor die Aziatische brol die je online koopt ...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Router wil dongle niet verbinden met wifi

@Charly60  Dan proberen we het zo. Sluit dat toestelletje eens aan op je TV. En kijk dan eens via een laptop ofzo of je een extra wifi netwerk bijkrijgt die er voorheen niet was. Laten we daarmee beginnen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Charly60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Pageturner! It's your third party!

Router wil dongle niet verbinden met wifi

Charly60_0-1587304950056.png

Dit netwerk kwam erbij en het ww 12345678 heb ik ingegeven. Als ik daar verbinding mee maak, kan ik niet meer op internet natuurlijk.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Router wil dongle niet verbinden met wifi

Als je nu in cmd de opdracht ipconfig intikt, dan zie je een lijntje dat begint met IPv4 Address, dat bevat uw ip adres. Als laatste lijntje in dezelde groep heb je Default Gateway. Op dat adres moet je inloggen. Dan zit je terug op pagina 8 van je handleiding. Je moet nu de dongle koppelen aan je Telenet wifi. Daarna aan stap 3 op pagina 9 moet je uw computer terug verbinden met Telenet Wifi.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Router wil dongle niet verbinden met wifi

@Charly60  Sorry, ben eerst eens eventjes gaan fietsen. Maar kun je nu eens kijken welk ipadres je laptop nu gekregen heeft. Dit doe je door onderaan links op je scherm in het vakje met vergrootglas cmd  te typen en te enteren. Nu heb je een zwart scherm en typ je ipconfig en enteren.

Zie je daar een ipadres verschijnen in de zin van hetgeen je in uw originele vraagstelling hebt aangegeven, namelijk zoiets als 192.168.49.x? Als dat zo is of iets gelijkaardigs want die 49 kan ook iets anders zijn dan ga je via een browser naar http://192.168.49.1 (of iets anders in de plaats van 49) en je zal hoogstwaarschijnlijk een inlogscherm krijgen. Vind je ergens op die handleiding een inlognaam en paswoord terug?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Charly60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Pageturner! It's your third party!

Router wil dongle niet verbinden met wifi

Sinds ik mijn wifi terug ingeschakeld heb, staat de SP-DB78F2 van de dongle niet meer tussen de beschikbare netwerken. Hoewel ik het toestel opnieuw opgestart heb. Lijkt een hopeloos geval. Toch bedankt.

0 Likes
Charly60
Freshman Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! Mooi, mooi! Pageturner! It's your third party!

Router wil dongle niet verbinden met wifi

Ondanks al jullie inspanningen worden alle ip-adressen die ik invoer geweigerd.  Ik heb eens rondgeneusd op de instellingen van mijn router op Mijn Telenet maar ik ken er te weinig van om daarmee te gaan klooien en het risico te nemen dat ik iets verkeerd doe. 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Router wil dongle niet verbinden met wifi

 

@Charly60 

 

Ik ben het eens met @igvfer : je moet op die laptop eerst een vast IP instellen, bijvoorbeeld: 192.168.49.50. Daarna doe je de browser van die laptop open en zet je in het adres 192.168.49.1. Wat draait er op die laptop, Windows, welke versie?

 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes