Beantwoorden
Schauwers
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

SSID aangepast, nu twee netwerken ipv één

Hey,

Als nieuwe Telenet-klant hebben we tijdens onze installatie de nieuwste generatie modem tot onze beschikking gekregen. Door de lange standaard SSID (Telenetxxxxxx) hadden we besloten om deze te wijzigen. Bij de wijziging hadden we gekozen om de 2.4 & 5GHz dezelfde naam te laten behouden. Na de doorgevoerde wijziging bleek echter dat de naamswijziging enkel werd doorgevoerd op het 2.4GHz kanaal en de 5GHz nog steeds "Telenetxxxxx" heet. Bij "Mijn Telenet" zien we echter dat beide netwerken dezelfde naam horen te hebben.

Wanneer we onze SSID nogmaals wijzigen, opnieuw dezelfde naam voor beiden netwerken, zien we dat de 2.4GHz is gewijzigd en dat de 5GHz plots de naam heeft van onze voorgaande wijziging. Op "Mijn Telenet' zien we telkens bij beide netwerken echter de gewenste SSID staan.

Weet iemand raad?

0 Likes
2 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

SSID aangepast, nu twee netwerken ipv één

@Schauwers 

Er van uitgaand, dat je de signalen 2.4 en 5 elks apart wil laten uitzenden, omdat je ze apart wil benoemen.

Probeer gewoon eens een ssid met daarachter 2.4, opslaan, en bij het andere dezelfde ssid maar met 5 achter en opslaan. Je kan ook als je wil daarna via mijn telenet modem herstarten. Kun je dan eens kijken wat het geeft?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

SSID aangepast, nu twee netwerken ipv één

Nog een andere poging.

Zorg ervoor dat niemand verbonden is met uw WiFi AP's en verander dan eens de SSID.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.