Beantwoorden
rainbowniagara
Freshman Weetjesweter
Berichten: 31
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Hoi

 

Wij krijgen voortdurend reclame van Fiberklaar. Nu zouden ze in heel de gemeente gratis zo'n aansluiting binnen leggen zonder dat je al een provider hebt. Ik ben niet van plan van provider over te stappen, maar zou Telenet op termijn hier mee in stappen? Ik heb weinig animo om een gat te laten boren en een nieuw kastje te laten installeren als dit nooit gebruikt zou worden. Bedankt alvast voor de raad

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Fiberklaar

127 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5292
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

@DolfkeB er is wel degelijk veranderingen op til, in m’n buurt hebben ze vorige week al nieuwe glasvezel kabels door de straten gelegd voor de toekomst, in 2024 zou dit moeten beschikbaar zijn voor elke klant.

de netwerf is wel degelijk gerealiseerd, anders hadden we geen download snelheid van 1000, 

Er wordt verder aan gewerkt, er worden zelf al onderdelen vervangen in de straat kasten waar er problemen zijn.

ze zitten echt niet stil, de kabel breedte is ook aangepast en er zal nog een snelheid aanpassing komen denk ik binnenkort.

maar dat zien we wel tegen dan.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DolfkeB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

De upload blijft bedroevend laag met minder dan 50 Mbit …

 

we staan nog veraf van symmetrisch internet zoals al lang in het buitenland. 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?


@DolfkeB  schreef:

De upload blijft bedroevend laag met minder dan 50 Mbit …

 

we staan nog veraf van symmetrisch internet zoals al lang in het buitenland. 


Dat geloof je zelf toch niet allemaal. Ik zie in de ons omringende landen nog veel xDSL lijntjes. Enkel in wat grote steden zal je glasvezel vinden maar ik vrees dat zelfs in het buitenland nog geen 20% toegang heeft tot glasvezel.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Dit is toch al te belachelijk. Bij ons in straat hebben ze Fiberklaar komen leggen: het voetpad een hele week opgebroken, je kan je garage niet meer in. Ons voetpad dat netjes lag, ligt nu schots en scheef. En dan gaan die van telenet er nog eenzelfde soort kabel naast leggen en terug alles opbreken. Wie stopt die waanzin?

0 Likes
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Klopt, een backup maken van je pc in the cloud is onmogelijk. Ik heb nochtans plaats genoeg op mijn OneDrive account. Maar het is veel te traag. Je kan zelfs geen backup naar de cloud copieren, want dat gaat op de duur hangen met die lage snelheden.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5292
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

@Dirk_H  op andere plaatsen is het dan mooi afgewerkt, is kennelijk van plaats tot plaats dat het verschilt van de afwerking.

in mijn gemeente hebben ze vorige week al de nieuwe kabel gelegd van fluvius voor glasvezel.

ze starten eerst in de grote steden denk ik.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5292
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

@DolfkeB Dat is een beetje eigen aan het docsis systeem dat gebruikt wordt, 

en er zijn ook glasvezel aanbieders in België dat  dit ook nog niet aanbieden, ik ken 1 waar men via fluvius reclame voor maakt die dit aanbied maar je betaald ook de volle 60€ voor enkel internet, tel dan eens al de rest erbij die je wilt, dan kom je al snel aan de prijs van een One aanbod.

en hoeveel zouden dit willen hebben een gelijke snelheid, een kleine groep (zou dit persoonlijk ook wel willen) en moet Telenet daar dan voor zorgen voor die kleine groep, ik zie de upload nog stijgen, in Nederland bij ziggo het zusje van Telenet testen ze sinds vandaag 150 upload snelheid, dus het kan hier ook nog komen eens alles is aangepast bij Telenet voor deze snelheden.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DolfkeB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

RapidXS bidet voor amper 40€ symmetrisch 1Gbit UP/DOWN aan, met een VAST IP adres, wat bij Telenet enkel al 35€ kost ... eigenlijk kost hen een vast IP adres niets extra, daar ze er toch eentje moeten aanbieden, of het nu over een vast of dynamisch gaat.

Telenet is een dikke geldwolf, met heel overdreven prijzen, en een belachelijk lage UL, nog steeds, ondanks de GROTE Netwerf ...

En FLUVIUS gaat er "misschien" volgend jaar eens aan beginnen hun jaren verouderde infrastructuur eindelijk aan te pakken, Fiberklaar NU reeds bezig met glasvezel te leggen. Telenet, spring ajb op de wagen en niet ernaast !

De concurrentie loert en komt nou toch wel heel dichtbij ...

0 Likes
DolfkeB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Mijn relaties in Nederland spreken al jaren van 500/500 symmetrisch voor ca. 50€ ...

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5292
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

@DolfkeB Dat is de prijs vanaf, die prijs kan verschillen van plaats tot plaats, dus ze kunnen vragen wat ze willen, is de prijs opeens hoger dan betaal je ook meer, en er is nergens info te vinden van Vlaamse klanten bij dat bedrijf, 

wil toch eerst eens wat reacties van klanten zien voor ik het aanvraag.

beetje dubbel gevoel bij hen.

heb een postcode check gedaan en krijg altijd foutmelding, en direct weer de invul pagina, 

is ook iets dat raar is, nergens info of ik aansluitbaar ben, andere providers kan ik aansluiten op mijn adres van glasvezel aanbieders, dus ook iets raar.

Ik lees veel negatieve ideeen over hen op fora omdat je er amper info over vind en die prijs vanaf is en aanpasbaar is van streek tot streek.

 

Vanaf €39,95

p/mnd*

contractduur 6 maande

* De prijs is een vanaf prijs. Het kan dus zijn dat de prijs bij jou anders is dan wat hierboven vermeld staat. Dit heeft te maken met dat er dan een andere glasvezelleverancier levert op jouw adres. Om te weten te komen hoeveel een pakket kost op jouw adres, doe je eenpostcodecheck op www.rapidxs.be.

 

fluvius is al ermee bezig, in m'n buurt hebben ze de kabels vernieuwd en nieuwere glasvezel kabels gelegd, heb erdoor uitval gehad van m'n internet en tv, had er een brief van gekregen van fluvius, 2 weken werken.

het is niet volgend jaar, ze zijn nu al bezig in de steden.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5292
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

@DolfkeB In Nederland is dat ook een uitzondering, daar zijn zoveel aanbieders op zoveel plaatsen en veel kleintjes dat ze op den duur worden overgenomen door kpn en delta, ze kunnen het daar ook niet houden, veel klanten nemen het niet, 

is beetje uitzoeken ook daar.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DolfkeB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Ik heb al een contract met hen afgesloten, voor de geadverteerde prijs !

Fiberklaar is begonnen met de eerste straten in Lier, ik hoop maar dat wij snel aan de beurt zijn.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5292
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

@DolfkeB ben dan benieuwd naar uw ervaring met hen, want nergens lees je er over.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Ik zie dat je traag fiber vanaf 22 euro hebt  en zeer zeer snel 199 euro

Binnen nu en  een paar jaar zal iedereen de markt op gaan er zal dan genoeg keuze zijn

hou maar vast er zullen nog kabels getrokken worden en stoepen open gebroken worden

en dan zwijg ik over cooperative dat zal je ook meer tegen komen

0 Likes
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Dus je stapt over naar Proximus? Want telenet ga je met die kabel niet binnen krijgen. Vandaar dat ik ze mijn oprit niet laat open leggen.

0 Likes