Beantwoorden
rainbowniagara
Freshman Weetjesweter
Berichten: 31
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Hoi

 

Wij krijgen voortdurend reclame van Fiberklaar. Nu zouden ze in heel de gemeente gratis zo'n aansluiting binnen leggen zonder dat je al een provider hebt. Ik ben niet van plan van provider over te stappen, maar zou Telenet op termijn hier mee in stappen? Ik heb weinig animo om een gat te laten boren en een nieuw kastje te laten installeren als dit nooit gebruikt zou worden. Bedankt alvast voor de raad

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Fiberklaar

127 reacties
Ex-Netweter
 

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Geloof het of niet.

Telenet en Fiberklaar gaan uiteindelijk wel in bepaalde regio's samenwerken.

Ik schat dat het zal gebeuren wanneer 50% van alle Belgische woningen op FTTH aansluitbaar is ergens in het jaar 2025.

 

Dus wie vandaag een gratis fiberaansluitpunt weigert, moet binnen enkele jaren niet komen klagen dat een fiberaansluiting "via Telenet" geld gaat kosten.

0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 520
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?


@Ex-Netweter  schreef:

Geloof het of niet.

Telenet en Fiberklaar gaan uiteindelijk wel in bepaalde regio's samenwerken.

Ik schat dat het zal gebeuren wanneer 50% van alle Belgische woningen op FTTH aansluitbaar is ergens in het jaar 2025.

 

Dus wie vandaag een gratis fiberaansluitpunt weigert, moet binnen enkele jaren niet komen klagen dat een fiberaansluiting "via Telenet" geld gaat kosten.


@Ex-Netweter Waar heb je deze informatie juist gevonden?

Uit onze interne informatie kunnen wij bevestigen dat Telenet zelf geen gebruik zal maken van het netwerk van Fiberklaar om fiberproducten aan te bieden. We varen onze eigen koers en hebben sinds juli een akkoord om samen met Fluvius ons eigen netwerk verder te verglazen tot in de huizen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Het is een persoonlijke inschatting, we zullen zien omstreeks het jaar 2025 of ik gelijk heb of niet.

Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 130
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Even een verhaal van mijn buurman hier in willebroek, Europalaan . Fiberklaar ligt in de straat en men belt aan. De buurman zegt dat hij het niet moet hebben, dat hij telenet heeft en dat hij heeft gehoord dat amper iemand in de straat zich laat aansluiten. De man van Fiberklaar wordt vervelend, zegt dat 80% zich laat aansluiten, wat zeker gelogen is, en dreigt de buurman af dat ze hem goed zullen liggen hebben bij wanneer hij later toch wil aansluiten. Dat ze hem, omdat hij nu weigert, op een zwarte lijst gaan zetten en dat ze hem nooit meer willen aansluiten. Zijn dat de Fiberklaar praktijken? Fraai is anders. Ik heb hem aangeraden een klacht in te dienen tegen die verkoper.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Weer zo'n verzonnen indianenverhaal. Dit heeft niets met de realiteit te maken.

Fiberklaar moet natuurlijk een lijst bijhouden van alle woningen die een fiberaansluitpunt wensen. Er is geen zwarte lijst, dat is een verzinsel.

Maar als een aannemer over 3 jaar speciaal voor jouw woning moet terugkomen om een fiberaansluitpunt te plaatsen, kost dat natuurlijk wel extra geld.

 

Ik kom nog even terug op de mogelijkse toekomstige samenwerking tussen Telenet en Fiberklaar.

Het Telenet-management heeft vorige maandag aan de Telenet-aandeelhouders verteld dat ze "wholebuy" gaan toepassen in bepaalde gebieden waar fiber niet goedkoop kan aangelegd worden. Het zou gaan om 25% van de aansluitbare woningen in het Telenet-servicegebied. Dat komt neer op meer dan 850 000 woningen.

Dit betekent dus dat Telenet het fiberaansluitpunt van een andere netwerkoperator gaat huren om eigen fiberdiensten aan te bieden.

Op onderstaande slide staan de toekomstige fiberplannen van Telenet uitgelegd:

netcoftth.png

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Mensen begrijpen niet dat ze nergens aan vast zitten de kabel wordt binnen getrokken dat is het

de rest moet jij doen neem je abo of niet bij wie je gaat kies je zelf je ziet nergens aan vast

zeker als de stoep open zou ik de kans grijpen

In stad zijn ze lastig omdat nog meer kabels worden gelegd en jaar later nog een kabel van iemand anders

0 Likes

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

De slide met de informatie over de fiberplannen van Telenet is ondertussen nodeloos verwijderd door een overijverige moderator, je kan die slide terugvinden in de presentatie van de Capital Markets Day. Het betreft slide 67: https://investors.telenet.be/publications/capital-market-days

0 Likes
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 130
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Beweer je dat mijn buurman liegt?

0 Likes
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 130
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Als ze binnen drie jaar komen aansluiten dan kunnen ze vertrekken aan de telenet paddestoel. Deze willen mijn oprit opbreken voor een aansluiting die ik mogelijk nooit ga gebruiken. Ze pushen, dat is alles, maar afdreigen hoort daar niet bij, en ze doen het toch volgens mijn buurman. Ik ga werken, ik heb ze nog niet aan mijn deur gehad.

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Zal een verkoper zijn van aanbieder  spijtig dat je niet weet welke firma

veel aanbieders houden in de gaten waar ze kabels aan leggen zijn

Dan  stekken ze papieren in de bus van een aanbieding om een aansluiting

om duidelijk te zijn dan is de stoep meestal al dicht

alles prox kabels legt willen ze hun  klanten  hun kabel meteen binnen trekken omdat vdsl gaat stoppen om geen dubbel werk te doen

0 Likes
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 130
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Bij ons is het toch anders verlopen, ze hebben heel de straat open gelegd, dan terug dicht en dan hebben ze op de stoep met oranje verf markeringen aangebracht, ik denk ok de aansluitpunten. En dan zijn ze beginnen aanbellen. Mogelijk hebben ze inderdaad al mensen aangesloten, maar ik zie ze nu toch terug opritten opengraven, blijkbaar een andere onderaannemer maar er staat niets op de camionette dat verwijst naar Fiberklaar. 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1602
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?


@luc55  schreef:

Zal een verkoper zijn van aanbieder  spijtig dat je niet weet welke firma

veel aanbieders houden in de gaten waar ze kabels aan leggen zijn


Veel aanbieders zeg je. Kan je ze opnoemen?

0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Dit zijn een aantal de groep groeit

edpnet, mobile vikings, orange, fastfiber, fastic ,weserve, multifiber, rapidxs, mixtus, hermestelecom ,fiberweb ,glasvezel.be .......

0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Willebroek hier, en ze zijn begonnen in de wijk.

Aannemer is al paar weken terug binnen gaan kijken en schieten met een ( parachute ) de leiding onder de gazon door bij mij en graven dan nog een 30 cm met de hand en dan binnen

Heb de postcode check gedaan bij multifiber & Rapidxs ( beiden ok reeds ) ; en aangezien ze van de zelfde 'owner' zijn 🙂

Multifiber 59,95 eur  ( contractduur 6 maand ) , 1000/1000 fixed ip, inc wifi router ) ook zyxel, maar geen melding ergens van koop/huur . Maar ik lees inc wifi router dus zal inbegrepen zijn. Selfinstall mogelijk.


Rapidxs 49 eur ( 3eur per maand huur Zyxel, of 150 eur aankoop), activatie kost 50 eur ; self install mogelijk

 

Edpnet is 500/500 en aankoop FritzBox voor 120 eur, maand bedrag 45,95 eur inc 50 eur activatie

 

Ik zit zelf nog te kijken naar welke eventueel. Ik had eerst mijn ei gelegd bij edpnet, maar verkijk me natuurlijk aan de 1000/1000 bij de andere. Helaas weinig reviews van die 2 te vinden

 

Mobile vikings ook nog een optie maar die leveren ng de bboxv3 ipv de v4 uit standaard. 

 

0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Samenwerking Telenet en Fiberklaar?

Multifiber :

 

Internet Only 1000/1000 kost bij ons € 59,95 per maand en we brengen eenmalig activatiekosten van € 49,95 in rekening. Met dit pakket ontvangt u onze router, de Zyxel EX5401-B0. We berekenen geen aparte huurkosten voor de router. We sturen u de router die u zelf kunt installeren. Een Access Point kost bij ons € 150,- en kan na geleverd worden indien nodig.

0 Likes