24796
netweters
|
152755
antwoorden
|
20735
vragen
|
Hoi,
Ik kan van de ene dag op de andere plots niet meer op een website die ik gebruik voor mijn werk. Telkens krijg ik de melding Service Temporarily Unavailable. Via het 4G netwerk geraak ik er wel op maar dat is niet de bedoeling. Heb mijn modem en acces point herstart. Mijn cache geheugen gewist. maar het probleem blijft. Weet iemand wat hier het probleem kan zijn en wat er aan te doen ?
Alvast bedankt.
Met welke browser (naam, versie) ? Werkt je browser met een adblocker? Gebruik je een aangepast HOSTS bestand? Ook op andere toestellen onbereikbaar? Enkel draadloos of bekabeld? Welke site? (Tenminste als je dat wil/kan delen.)
Hoe meer informatie jij geeft, hoe beter men je kan helpen.
Ik gebruik Google Chrome als browser. Toevallig ontdekt dat het enkel via wifi een probleem is. Via het 4 G netwerk lukt het wel.
aangepast HOSTS bestand : nee zelf heb ik niks gewijzigd.
Ook op andere toestellen onbereikbaar : ja . Alleen via 4G netwerk lukt het.
Wat gebeurt er als je een andere browser gebruikt? Zowel van Firefox als van Pale Moon bestaan er zgn. "portable" versies. Internet Explorer of Edge heb je sowieso al geïnstalleerd als je Windows gebruikt.
Je hebt HOSTS niet zelf aangepast, zeg je. Er zijn nog andere programma's die het HOSTS bestand aanpassen. Dat verklaart echter niet waarom andere toestellen de site ook niet kunnen bereiken, maar toch de moeite om even te controleren. Je kan het HOSTS bestand bekijken via Notepad/Kladblok.
Dat het voor de andere toestellen niet bereikbaar is doet denken aan een aanpassing binnen de router. Gebruik je een router en zo ja, welke?
Hosts bestand geraak er niet wijs aan uit.
Internet Explorer en Firefox geven het zelfde probleem.
De Acces Point die ik gebruik is TP-Link TL-WA901ND
Is het mogelijk om een toestel via kabel rechtstreeks aan te sluiten op de modem en dan te testen?
Edit: Ik zie nu pas dat het inderdaad enkel via WiFi is. Ik heb net even de handleiding bekeken van die AP en kan op het eerste zicht niets terugvinden dat dit gedrag zou verklaren...
Voor het werk... misschien heeft het gewoon te maken met "een teveel aan gelijktijdige gebruikers" van de betrokken website/toegang (alhoewel via 4G wel toegang en anders niet?)
@M_016 schreef:Voor het werk... misschien heeft het gewoon te maken met "een teveel aan gelijktijdige gebruikers" van de betrokken website/toegang (alhoewel via 4G wel toegang en anders niet?)
Heb je al eens aan de administrator op je werk gevraagd wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Als je ooit twijfelt of het aan jou of aan de website ligt, dan kan je altijd via deze website controleren: http://downforeveryoneorjustme.com/