Beantwoorden
Yocisco
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Slimme deurbel Q Nect foutmelding "gecodeerd kanaal"

hallo 

ik ben nieuw op deze site en ben nog op zoek naar wat ik waar moet zetten ,ik heb een slimme deurbel gekocht van q nect  dat via wifi contact zoekt ,die heeft enkele weken gewerkt maar nu krijg ik steeds de melding ;wij werken aan een gecodeerd kanaal " en kan ook de livestream word niet geladen ik heb al een wifi powerline geplaatst op de zolder omdat ik daar ook een tv en internet nodig heb en nu dacht ik mss dat ik een extra powerline in de gang kon zetten op ongeveer 2 mtrs van de deurbel ,de modem staat in onze living en die staat ongeveer een 3 tal meters van de bel ,weet bij god niet wat dit wil zeggen van dat gecodeerd kanaal  ben dan ook een leek op dat vlak en hoop hier op deze site  wat slimmer te worden ivm computers en de rest want ik zie hier woorden verschijnen waardoor ik het hoor donderen ik keulen   ik hoop dat iemand hier mij kan helpen want vind het jammer dat de bel niet werkt en daar hing toch al een serieus prijskaartje aan alvast bedankt 

grtjs 

Yocisco                                                                                                            Ik zal proberen een screenshot bij te voegen maar weet niet of dit zal lukken    Screenshot_20221208-231418_qnect home.jpgScreenshot_20221208-231429_qnect home.jpg

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: slimme deurbel q nect

0 Likes
2 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1679
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Slimme deurbel Q Nect foutmelding "gecodeerd kanaal"

@Yocisco "We bouwen aan een gecodeerd kanaal" betekent heel simpel dat het livebeeld geladen wordt. Blijft deze melding lang in beeld dan betekent dat de internetsnelheid of stabiliteit niet genoeg is om beelden van de slimme deurbel op uw smartphone of tablet te kunnen laten zien.

Dit probleem kun je in veel gevallen oplossen door:

1.Alle apparaten te ”vernieuwen”. Op het startscherm van de app, swipe van boven naar beneden en laat dan los om opnieuw verbinding te maken.
2.De weergave van het beeld van HD naar SD of LD kwaliteit te schakelen bij de instellingen. SD of LD beeldkwaliteit heeft namelijk een minder snelle internetverbinding nodig.
3.De app volledig afsluiten en opnieuw opstarten.
4.De internetverbinding optimaliseren op de locatie van uw smartphone / tablet of de locatie waar u smart home product is aangesloten. 
5.Schakel het wifinetwerk uit van jouw smartphone zodat jouw smartphone op het mobiel netwerk zit.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Yocisco
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Slimme deurbel Q Nect foutmelding "gecodeerd kanaal"

Dank je wel Kristof voor het snelle antw ik zet mijn wifi steeds uit nu dat ik dit weet maar het probleem blijft steeds terugkomen ,wij zitten met 2 pers op de app en ik ben niet de hoofdgebruiker maar een 2de pers en kan daarbij niet alles doen ,maar we hebben het ook al geprobeerd door de app te verwijderen en de kwaliteit van hd naar sd te zetten ,daarmee dat ik het zou willen proberen met een extra powerline aan mijn wifi booster te koppelen en deze dan in de gang te plaatsen in een stopcontact zodat de afstand van powerline naar deurbel ongev 2mtr is, de modem staat in onze woonkamer aan de aansluiting van telenet die binnenkomt en waar onze digitale tv en decoder ook staan ,de wifi booster met 1 powerline staat op onze zolder (2de verdiep) en daar is geen enkel probleem mee want de ontvangst is heel goed nu die ertussen staat . Het beste zou zijn als we deze zouden kunnen aansluiten op de bestaande bel maar die is helaas afgebroken toen ze bij ons renovatiewerken hebben gedaan al enkele jaren geleden ,door een fout van de aannemer is de elektriciteitsleiding  toen platgeslagen en konden we geen draad meer doortrekken (hebben zelf in de gang een andere lamp met beweging moeten plaatsen )   daarmee dat we voor deze optie hebben gekozen met een deurbel via wifi ,maar blijkbaar lukt dit ook niet en soms zouden we toch graag weten wie er op onze oprit staat of voor de deur via livestream en dat lukt ook niet,word er stilletjes aan moedeloos van ik weet niet meer wat te doen ,daarmee dat ik het zou willen proberen met deze extra powerline in de hoop dat er dan een goed signaal is ,alvast bedankt 

grtjs 

Yocisco                                                             

 

0 Likes