Beantwoorden
cr81
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Smartwares VD40W deurbel: geen beeld via Telenet WiFi

Sinds enige tijd werkt mijn bel met camera niet meer. Ik stel vast dat wanneer ik mijn bel installeer ik wifi heb via de bel maar wanneer ik overschakel op mijn netwerk de verbinding onmiddellijk verbroken wordt. Het is één van smartwares type vd40w met app omguard hd. Deze werkt op 2.4 ghz. Ik heb het vermoeden dat mijn netwerk deze bel niet toelaat dus ik zou deze bij mijn telenet toelating moeten geven via mac-adres. Dat adres heb ik niet. Hoe kan ik dit te weten komen. Of heeft iemand een andere oplossing. 
Alvast bedankt. 

0 Likes
17 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartwares VD40W deurbel: geen beeld via Telenet WiFi

Tot waar is de installatie verlopen zoals in de handleiding staat?

1. Je hebt de app gedownlod op je smartphone

2. Je hebt met de app je bel gezocht

3. je bent naar de geavanceerde instellingen gegaan

4. Je hebt de wifi instellingen van je router ingevoerd

... 

0 Likes
cr81
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Smartwares VD40W deurbel: geen beeld via Telenet WiFi

Ja inderdaad als ik dan terug naar app ga is de verbinding verbroken. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartwares VD40W deurbel: geen beeld via Telenet WiFi

Op dat ogenblik heb je geen rechtstreelse verbinding met de camera nodig. De camera is nu immers verbonden met uww lokaak netwerk.

 

Wat zie je op de hhoofdpaginaa van de app?

Volgens de handleiding zie je een lijst van je geregistreerde VD40W's. Dus in uw geval één. Als je daarop klikt, krijg je dan een life beeld?

0 Likes
cr81
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Smartwares VD40W deurbel: geen beeld via Telenet WiFi

Life beeld als ik op wifi van de bel aangesloten ben. Van zodra op wifi van telenet is de verbinding verbroken

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartwares VD40W deurbel: geen beeld via Telenet WiFi

Wat staat er op de hoofdpagina van het startscherm van de app?

Is uw cam daar vermeld?

Omschrijf wat je ziet en wat er gebeurt.

0 Likes
cr81
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Smartwares VD40W deurbel: geen beeld via Telenet WiFi

Dus eerst ga ik naar instellingen van mijn wifi en en kies ik de SSID van de deurbel nl Hd-...... en maak ik verbinding met deze wifi. 

Dan ga ik naar de app en kies ik de DID van mijn deurbel en klik op verbinden. Ik voer het wachtwoord in en ga naar geavanceerde instellingen en wijzig dit wachtwoord. Dan heb ik beeld. 

dan ga ik naar mijn instellingen van mijn telefoon en selecteer mijn wifi van mijn netwerk. Wanneer ik terug ga naar de app is mijn verbinding verbroken. Hier loopt het dus mis en heb ik geen beeld meer. 

toegang dat geblokkeerd wordt of iets anders?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartwares VD40W deurbel: geen beeld via Telenet WiFi


@cr81  schreef:

Dus eerst ga ik naar instellingen van mijn wifi en en kies ik de SSID van de deurbel nl Hd-...... en maak ik verbinding met deze wifi. 

Dan ga ik naar de app en kies ik de DID van mijn deurbel en klik op verbinden. Ik voer het wachtwoord in en ga naar geavanceerde instellingen en wijzig dit wachtwoord. Dan heb ik beeld. 

dan ga ik naar mijn instellingen van mijn telefoon en selecteer mijn wifi van mijn netwerk. Wanneer ik terug ga naar de app is mijn verbinding verbroken. Hier loopt het dus mis en heb ik geen beeld meer. 

toegang dat geblokkeerd wordt of iets anders?


In principe ga je slechts één keer naar de wifi van je cam en dat is bij de initiële installatie.

Zodra je dat gedaan hebt en de handleiding schrijft voor om om je smartphone te verbinden met je netwerk, probeer dan niet meer om een verbinding te maken met de wifi van de cam.

Je app maakt gaat met de wifi verbinding van router een verbinding maken met de cam op het ogenblik dat je in de hoofdpagina van je app de cam selecteerd.

Als je naar je app gaat, wat staat er op de hoofdpagina van je app? Volgens de handleiding staat daar dan de lijst van al je cams (dus voor jou een lijst van één cam). 

0 Likes
cr81
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Smartwares VD40W deurbel: geen beeld via Telenet WiFi

Deze bel heeft altijd gewerkt. Ik probeer ze terug te installeren. Vroeger lukte dit volgens de handleiding. 
Nu loopt het fout als ik wil overschakelen naar mijn netwerk. Geen verbinding. 
Ik ga niet terug naar camera van bel, het is wanneer ik overschakel. 
dus ik vermoed dat mijn netwerk dit blokkeert...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartwares VD40W deurbel: geen beeld via Telenet WiFi

Ik vermoed dat je Nat loopback probleem hebt.

Heb je wifi op 2,4 en op 5 GHz? Indien ze dezefde SSID hebben, wijzig dan de SSID van de 5 GHz.

Ik veronderstel dat Wifi van de bel op 2,4 GHz werkt. Verbind je smartphone met je 5 GHz en probeer nu de app. 

Andere mogelijkheid: Probeer de app  als je niet verbonden met je thuis netwerk. Als je ook data hebt, zet de Wifi uit op je smartphone en dataverbinding aan en probeer dan de app. 

0 Likes
cr81
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Smartwares VD40W deurbel: geen beeld via Telenet WiFi

Voor ik vraag hier gesteld heb, heb ik dit al geprobeerd maar omdat bel inderdaad op 2.4Ghz werkt heb ik mijn smartphone verbonden met 2.4Ghz en niet met 5.0Ghz. Ligt daar het probleem?

ik test het uit. 

0 Likes
cr81
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Smartwares VD40W deurbel: geen beeld via Telenet WiFi

Voor ik vraag hier gesteld heb, heb ik dit al geprobeerd maar omdat bel inderdaad op 2.4Ghz werkt heb ik mijn smartphone verbonden met 2.4Ghz en niet met 5.0Ghz. Ligt daar het probleem?

ik test het uit. 
LUKT OOK NIET

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smartwares VD40W deurbel: geen beeld via Telenet WiFi

Als je de belt, komt er dan iets op smartphone?

In een aantal gevallen is er een tegenwoordig een vereiste van Google dan voor de wifi de locatie moet aanstaan. Al geprobeerd?

Als ik even wat opzoek, stel ik vast dat er nogal wat gebruikers problemen melden met de wifi-verbinding.

 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Smartwares VD40W deurbel: geen beeld via Telenet WiFi

Je kan misschien eens proberen om over te schakelen naar “Betere Streaming” in de systeeminstellingen, dit kan de WAPP/APP-prestaties verhogen.

De deurcamera kan alleen maar 11b/g/n-mode aan dus veronderstel dat je hier rekening mee gehouden hebt?

Als je verschillende wifi AP's hebt moet je zien dat je de setting van " Allow devices to see each other and access my local network" aanstaat, want dit kan soms problemen geven. Als je de bel op dezelfde wifi ap hebt gezet maar die functie staat niet aan, kan het zijn dat je de bel niet ziet, want dit is in dit geval een ander device. 

Als de settings van uw deurcamera juist staan, kan je dit natuurlijk ook bekijken buiten uw netwerk. 

Het kan zijn als je wisselt tussen deurcamera wifi en eigen wifi dat de app op de achtergrond nog openstaat en dat je eerst de app moet afsluiten en terug connecteren. 

Dit heeft te maken met de netwerktype buffer. Dit zorgt ervoor dat je de connectie kan"onthouden", zodat je nadien sneller contact hebt met de camera. 

Ik zou zeggen, probeer dit even en zie wat het resultaat is.

Hou ons zeker op de hoogte.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
cr81
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Smartwares VD40W deurbel: geen beeld via Telenet WiFi

Locatie staat aan bij gebruik van app, camera staat ook aan. Dus dat kan het niet zijn. 

als ik bel komt er niets op smartphone waarschijnlijk doordat installatie niet lukt en verbinding verbroken is. 

Ver ten einde raad eigenlijk. 

En het heeft dus jaren gewerkt...

mac adres van apparaat in "mijntelenet" toevoegen zou dat helpen? Kan ik dit achterhalen van zo'n bel...?

0 Likes