24751
netweters
|
152344
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hey allemaal, vandaag is One(up) gelanceerd, maar ik stel me toch een grote vraag.
Tot mijn verbazing heb ik nog steeds 300Mbit/s i.p.v. 1Gbit/s.
Na verschillende keren contact te hebben opgenomen met de klantendienst zeiden ze dat ik moet wachten tot de nieuwe modem. Echter lijkt mij dit niet het correcte antwoord.
Zelf heb ik de modem CH7465LG-TN, die de minimum vereisten zijn voor 1Gbit/s te halen.
De specificaties zeggen me dat het 1Gbit ethernet poorten heeft die ik gebruik en daarbij 1.3Gbit/s kan halen met 5Ghz.
Bij deze drukte lijkt het me sterk dat de nieuwe modem voor iedereen tijdig zou aankomen en lijkt het me ook bizar iedereen te verplichten een nieuwe modem te bestellen als oudere modellen perfect 1Gbit/s aankunnen. Natuurlijk zal 2.4Ghz tegenvallen, maar dit is geen reden om een netwerk te limiteren.
Wat is nu de reden dat jullie de limiet voor zulke apparaten er niet gewoon afhalen en wat valt eraan te doen?
Titel gewijzigd door CaroDW (mod) I vorige titel: Geen 1Gb/s bij One Up
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het heeft zich inderdaad vanzelf opgelost met de nieuwe modem.
@mella schreef:Het heeft zich inderdaad vanzelf opgelost met de nieuwe modem.
Ok thanks. Morgen eens gaan omruilen. Toch wel frappant dat er toch een aantal mensen met juist hetzelfde probleem zijn...
Ook ik moest mijn modem gaan omruilen naar de CH8568LG om de beloofde snelheden van ONEup te halen.
Maar dat was voor Telenet niet de enige reden om mijn CH7465LG-TN. De upgrade van Wigo 15GB naar ONEup verloopt bij mij niet vlekkeloos. In 'Mijn Telenet' staat er als product nog steeds Wigo. Maar als ik naar details ga dan zie ik wel al de productnamen van ONEup bij mijn diensten staan.
Mijn Telemeter voor het vast internet is reeds gereset. Maar de Telemeter voor mijn mobiele data blijft netjes rekenen aan het Wigo 15GB tarief. Laat dat nu net één van de redenen zijn om over te stappen naar ONEup.
Maar goed, de Telenet helpdesk liet me verstaan dat ik eerst die nieuwe modem moet hebben om de overstap succesvol te krijgen. Vreemd want al veel gebruikers zijn netjes overgezet met die 'oudere' modem.
Ik heb telkens problemen bij een upgrade van mijn product. De activatie van Streamz op mijn Telenet TV box duurde meer als een maand (!!). Ze hadden een technisch probleem hiermee De overgang van mijn Wigo 9GB naar Wigo 15GB resulteerde in twee dagen zonder GSM.
Ben echt benieuwd wat nu het excuus gaat zijn.
@mella schreef:Het heeft zich inderdaad vanzelf opgelost met de nieuwe modem.
Hier ook. Omgeruild en de snelheden zijn opgelost:-)
Nieuwe router aangesloten maar helaas geen verbetering. Integendeel.
Mijn downloadsnelheid springt alle kanten uit. Soms 20mb, soms 400mb ...totaal niet stabiel.
Alles 3x losgekoppeld en correct aangesloten maar geen verbetering.
Telenet contacteren en een technieker laten komen vrees ik.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Met mijn vorige modem haalde in een constante van 350mb.
grtz Harold
Heb ook ONEup sinds vandaag
Modem Compal CH8568LG HGW 3.1
Ik vraag me dat ook af. Ik heb een Ch7465, die gebruikt werd blijkbaar als klanten wigo hadden, en speedboost optie hadden. Tenminste, dat zei het telenet center deze morgen. Dus in feite moet de mijne dat aankunnen. Dus waarom gaat dat niet? Volgens mij was speedboost iets wat ze van bij telenet zelf moesten activeren, dus waarom doen ze dat dan niet? Telenet klantendienst wilde me indien nodig speedboost optie aansmeren? WTH?
Oh ja, uploadspeed is dus wel als beloofd, dus in feite moet ik die 1Giga wel aankunnen? Plaats voor die bloempot modem heb ik namelijk niet.
Ik heb een CH7465LG-TN die in een houder zit, deze past juist tussen de muur een mijn bureau. Volgens wat ik zie heeft de kubus modem meer plaats nodig en moet je een nieuwe houder plaatsen (de afmetingen vind ik niet terug). Dit maakt de beslissing om te upgraden toch wel moeilijk.
@Eddy444 De kubus is 2x zo breed als jou modem
Even hoog.
Heb die hier los op het voetje staan van de vorige modem .
Kubus is groter op de foto dan zoals hij echt is.
2x zo breed als de smalste of de breedste kant?
https://www.youtube.com/watch?v=rGbpTgqr-Zk
Dat voetje van onder is er bijgeleverd modem past hij mooi in.
Bedankt voor het filmpje, als ik het goed ziet is hij onderaan een beetje breder dan de oude modem en wordt hij breder bovenaan. Ik heb ook zo'n ophanging tegen de muur dus dat zou moeten lukken.
Is het waar dat je soms de ventilators hoort draaien?
Dat zou ik ook eens willen weten, want mijn huidige modem staat achter mijn tv toestel opgesteld.
Heb zoals veel mensen hetzelfde probleem, ik heb de giga speedboost optie een jaar gratis ( inwoner van het Leuvense) maar geraak met mijn huidige CH7465LG-TN met de utp kabel rechtstreeks aan de modem niet hoger dan 385Mbps.
Inderdaad was daarstraks veel beter maar nu terug een ramp. Er moet toch iets gaande zijn bij Telenet vrees ik.