24767
netweters
|
152539
antwoorden
|
20718
vragen
|
Hey allemaal, vandaag is One(up) gelanceerd, maar ik stel me toch een grote vraag.
Tot mijn verbazing heb ik nog steeds 300Mbit/s i.p.v. 1Gbit/s.
Na verschillende keren contact te hebben opgenomen met de klantendienst zeiden ze dat ik moet wachten tot de nieuwe modem. Echter lijkt mij dit niet het correcte antwoord.
Zelf heb ik de modem CH7465LG-TN, die de minimum vereisten zijn voor 1Gbit/s te halen.
De specificaties zeggen me dat het 1Gbit ethernet poorten heeft die ik gebruik en daarbij 1.3Gbit/s kan halen met 5Ghz.
Bij deze drukte lijkt het me sterk dat de nieuwe modem voor iedereen tijdig zou aankomen en lijkt het me ook bizar iedereen te verplichten een nieuwe modem te bestellen als oudere modellen perfect 1Gbit/s aankunnen. Natuurlijk zal 2.4Ghz tegenvallen, maar dit is geen reden om een netwerk te limiteren.
Wat is nu de reden dat jullie de limiet voor zulke apparaten er niet gewoon afhalen en wat valt eraan te doen?
Titel gewijzigd door CaroDW (mod) I vorige titel: Geen 1Gb/s bij One Up
Opgelost! Ga naar oplossing.
@fieldoxide schreef:Dat zou ik ook eens willen weten, want mijn huidige modem staat achter mijn tv toestel opgesteld.
Heb zoals veel mensen hetzelfde probleem, ik heb de giga speedboost optie een jaar gratis ( inwoner van het Leuvense) maar geraak met mijn huidige CH7465LG-TN met de utp kabel rechtstreeks aan de modem niet hoger dan 385Mbps.
Je zal ook niet hoger geraken dan 385Mbps ,Telenet capped jou modem snelheid op 400Mbps
indien je ONEup formule hebt.
@robatoras Bedankt voor de update, het enige waar ik nog wat over twijfel is het geluidsniveau van dit toestel.
Ik heb nu wigo home met 300Mbps, zoals ik de helpdesk versta wordt dit niet automatisch overgezet naar one up. Is er een serieus prijsverschil tussen deze 2? Volgens de website zou het 86 euro kosten terwijl ik nu 89 euro betaal door huur van een wifibooster.
Nee je Wigo Home zal niet automatisch omgezet worden omdat je de huidige Wigo kan behouden. Het is dus ook geen verplichting om naar de ONE of ONE up te gaan als je niet wil.
Je hebt nu Wigo Home € 89 per maand maar dat is huur wifibooster inbegrepen. Kijk eens in de link en stel je ONE pakket samen dan zie je of er verschil is om meer of minder te betalen of dat het gelijk blijft.
Tedju aangezien je extra moet betalen voor digitale tv wordt dat meteen een pak duurder.
@nilsheyvaert schreef:Tedju aangezien je extra moet betalen voor digitale tv wordt dat meteen een pak duurder.
Dat klopt. Slimme marketing truc voor in feite in de meeste gevallen een verdoken vrijwillige prijsverhoging. Wigo's kunnen mogelijk hun voordeel doen met ONE als ze een snelheid van 150 voldoende vinden.
Kan er iemand wat meer informatie geven aangaande het omgevingsgeluid dat de nieuwe Compal CH8568LG HGW 3.1 produceert?
Wat ik hier zoal lees is het precies een vliegtuig dat opstijgt, klopt dit?
Ik zou ook naar een One Plus willen overschakelen maar de modem staat naast onze tv in de woonkamer en ik wil er zeker van overtuigd zijn dat het geluid niet hinderlijk is.
@fieldoxide Ik kan het weten,ik heb een Compal CH8568LG HGW 3.1 kon hem omruilen naar Compal CV8560E HGW 3.1 indien ik storing geluiden hoorde.
De Compal CH8568LG HGW 3.1 is hier zo stil als een muis.
Het is eerder de dubbele koeling van de PC of andere voorwerpen(airco) in huis dat stoort.
dus als hij te luid is dan is het een defect of niet?
@Ex-Netweter Daarom niet defect.
Bij hoeveel decibel is 'n modem te luid?
Het zal nog niet zo erg zijn,dan hadden ze hem al lang uit de handel genomen.
Modem met koeling is er al meer dan 'n jaar.+ hoeveel maanden vooraf is ie getest.
Telenet capt abo.....op 100 - 150 - 200 - 300 - 400 en 1000Mbps
Telenet capt niet tussen 400 en 1000Mbps.
Ja je hebt gelijk wil niet zeggen dat deze defect is. zo lang die koeling geen vreemd geluid maakt zo als getik of gekraak of je modem te heet wordt is er niks aan de hand met de ventilator je moet ook rekening houden je hebt er soorten in ventilatoren de ééne maakt meer lawaai en de ander is iets stiller
2 modems en een weekje later zijn de problemen opgelost. Blijkbaar was het probleem van een vertraagde download te wijten een een onderdeel buiten in het TV bakje.
One-up (1gb) wordt blijkbaar op een andere frequentie uitgezonden waardoor oudere apparatuur buiten het signaal moeilijk kan verwerken. Telenet technieker heeft dit onderdeel vervangen door een nieuw en heb nu mijn beloofde down/up snelheid die One-Up zou moeten zijn.
Het is dus niet altijd de modem 🙂
Hier idem zelfde probleem omgeruild naar de kubus modem bedraad laptop aan modem maar tussen 275 en 330 mbps Telenet gebeld zeggen dat ik sowieso in piek 500 moet halen en in dal min 800 zaterdag komt er een technieker hopelijk weer geen arrogante. Zijn blijkbaar veel klanten die overstappen met dit zelfde probleem zijn de klantendienst