Beantwoorden
De_Lange
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Snelheid Wifi vs. bekabeld

Hallo allemaal! Ik was net even een speedtest aan het uitvoeren via de telenet speedtest website en ik zag een verschil tussen bekabeld en zuivere wifi. Let op, ik zat eigenlijk naast mijn acces point en mat 250 Mbps voor bekabeld. Ik trok de kabel uit mijn laptop en mat nog maar 90 via Wifi. Hoe kan dit eigenlijk als ik vlak naast mijn acces point zit vor beide opstellingen? Ik heb all-internet formule.

0 Likes
4 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Snelheid Wifi vs. bekabeld

@De_Lange kijk eens na of uw wifi in de laptop of ander toestel hogere snelheden aankan, 

ook eens melden welk merk en type je AP is kan zijn dat die ook niet hogere snelheid aan kan.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
De_Lange
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Snelheid Wifi vs. bekabeld

Hoi @Master-Magic ! Het is een AP7465CE-TN acces point van telenet, de standaard dus. Het valt me trouwens ook op dat wanneer ik de laptop terug even inplug, dat hij terug de hoge snelheden haalt (logisch want bekabeld), maar als ik de kabel er terug uit trek, hij ook weer die hoge snelheden aanhoudt. 

 

0 Likes
Kanjo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Dag van de Chocolade Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Snelheid Wifi vs. bekabeld

Bij de wifi moet je eens kijken of je op de 2.4ghz of 5.0ghz bent. Bij ons heb ik de wifi gesplitst in die 2 netwerken zodat ik zeker op de 5.0 ghz zit en daar haal je de beste score. Zit gemakkelijk rond de 500 mbs met de iPhone en haal bekabeld rond de 800/900 met een goede laptop. Met die van mijn dochter haal ik amper 400 bekabeld. Die was van goedkopere kwaliteit. Heb wel de one up abonnement.

dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

Snelheid Wifi vs. bekabeld

2.4 of 5.0 ghz? Splits een je signaal via mijntelenet.be en kijk dan nog eens......

te dicht is ook iets........