Beantwoorden
sdinneweth
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Netjes! Primeur! Pageturner!

Snelheid via WiFi max. 45 Mbps in WIGO abonnement

Hallo,

 

Na heel wat opzoekwerk en allerlei testen omwille van problemen met de wifi ben ik een beetje ten einde raad 😕 Ik heb een WIGO abo en zou dus in het beste geval in principe 300Mbps moeten halen, maar ik raak hier net aan de grens van 30Mbps. Met mijn iPhone slechts 9Mbps! EDIT: Heb de Wifi-booster in een ander stopcontact gestopt en haal nu 45Mbps. Is dit toeval, het maximum haalbare of moet ik daarmee vrede nemen? 🙂

 

Nu, ik heb nog een D-Link DIR-600 router in huis liggen en denk eraan om die te gebruiken als extra router in de hoop zo ons bereik en/of de snelheid te kunnen vergroten, maar ik weet dus niet meer wat de beste oplossing zou bieden. Vandaar ... HELP!

 

Alvast bedankt! Grt

0 Likes
3 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Snelheid via WiFi max. 45 Mbps in WIGO abonnement

@sdinneweth 

Kan je wat meer info geven over je toestellen en je aansluitingen om ten minste een idee te krijgen waarover het gaat?

De D-Link DIR-600 router die je nog liggen hebt kan je beter weglaten. Daar ga je geen snelheid mee halen.

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sdinneweth
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Netjes! Primeur! Pageturner!

Snelheid via WiFi max. 45 Mbps in WIGO abonnement

Mijn modem/router van Telenet staat in de garage. Ik maak gebruik van de PG-9073LG-TN en PG-9072LG-TN (wifi) powerlines van Telenet. Op mijn Macbook Pro heb ik even +/- 50Mbps gehaald, maar strandt nu op max 20Mbps en haal soms zelfs de 10 niet eens.

 

Ik heb de instellingen reeds verschillende keren aangepast. Nu heb ik de optie "één wifi" uitgeschakeld, zodat ik zeker verbinding maak met die powerline ipv de modem in de garage, maar dat brengt geen soelaas.

 

De D-Link ligt intussen terug onder het stof 😉

Bedankt alvast

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Snelheid via WiFi max. 45 Mbps in WIGO abonnement

@sdinneweth 

Heb je na het uitschakelen van 1 netwerk ook een verschillende naam gegeven aan de 2,4GHz en 5GHz ssid van zowel de modem als de pwl adapters.

Dan kan je perfect kiezen waar je aan koppelt.

Je kan dan ook zien welke de beste resultaten geeft.

Hou er rekening mee dat als je in mijn telenet een wijziging aanbrengt je dat niet onmiddellijk te zien krijgt. Er is wat geduld bij nodig.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.