|
25.641
netweters
|
158.670
antwoorden
|
|
21.398
vragen
|
Ik merk al geruime tijd dat, wanneer mijn Sonos radio speelt (TuneIn, Sonos Radio) er heel vaak onderbrekingen van 10 sec. zijn. Dit gebeurd op alle zenders. De muziek stopt plots en gaat dan even plots weer verder.
Modem al gereset, Sonos al gereset. Alle software is up-to-date. Systeem is aangesloten via WiFi en staat op 1,5m van de modem. Kanaal op de Sonos ook al veranderd.
De moeilijkheid is hier, ligt het aan Telenet of is het de Sonos / muziekbron?
Juist hetzelfde probleem hier (Nijlen). Dat is al lang aan de gang. Meestal staat radio2 op. 2 Sonos Amps (aan elkaar gekoppeld ... spelen hetzelfde, synchroon af) voor luidspreker paren in living en keuken. Een Sonos One in de badkamer. Alles Wifi gekoppeld. Regelmatig onderbrekingen van +- 10 sec, al dan niet met de pre-rol reclame. Bij de Amps vallen ze alle 2 uit, of slechts 1 van de 2. De Amps geraken soms zo in de war dat ik het afspelen moet stoppen, 30 sec wachten, en dan terug starten ... Badkamer heeft hetzelfde probleem, al luisteren we daar veel minder lang, en valt het niet zo op.
Alles is up to date ... firmware, app, access points, you name it ... heb ook een nieuwe Telenet modem (die is omgewisseld voor een ander probleem).
Maar : we hebben een buitenverblijf in Nederland, met als provider Delta, via de kabel (nog geen fiber, maar dat komt). Delta heeft ook 100Mbit upload (are you listening, Telenet ?). Daar hebben we ook deze onderbrekingen, op een Sonos One.
'k heb een tijd last gehad met onderbrekingen op mijn SFTP backups ... die uploads duren soms lang (slechts 40mbit upload hè). Maar dat lijkt opgelost. Het gebeurt nog heel occasioneel.
Het lijkt me dus niet een probleem bij Telenet ... wel bij Sonos/TuneIn ... of VRT zelf ?
'k ga nog eens proberen om de directe (?) streaming links van de VRT te gebruiken ipv TuneIn ... 'k heb dat vroeger ook getest, en m.i. gaven die hetzelfde probleem (die hadden trouwens ook die pre-roll reclame) ... maar 'k probeer opnieuw.
Grtjs
Guy
PS : mag je een link / URL posten ... zoek anders streaminglinks radio vrt ?
Mijn Onkyo LS5200 is met een UTP kabel via een switch verbonden met de Telenet modem.
Als ik Radio2 speel (TuneIn) dan heb ik geen onderbrekingen in Antwerpen LO.
Het zal dus wel een Sonos of WiFi probleem zijn.