Beantwoorden
Cajou
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Stroom uitzetten geen probleem voor modem?

Ik overweeg om een schakelklok te zetten op mijn modem, zodat er op bepaalde uren geen stroom meer doorkomt. Dit betekent wel dat de modem elke ochtend opnieuw moet opstarten. Kan dat geen kwaad?

0 Likes
8 reacties
Dragunov404
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig! Dag van de Chocolade

Stroom uitzetten geen probleem voor modem?

Voor de modem zelf kan het geen kwaad, maar ik weet dat vroeger Telenet soms een lijntest deed en als ze dan geen modem zagen, gingen ze ervanuit dat ie stuk was en kwamen ze langs.

 

Weet niet hoe het nu zit... Technieker zei jaren terug dat daarom de modem nooit uit de stekker mocht, zelfs niet tijdens een onweder

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Stroom uitzetten geen probleem voor modem?

@Cajou  uw modem uitzetten kan geen kwaad hoor doen wel meer mensen. Enige nadeel is dan wel dat er geen updates door komen in de nacht . Deze gaan dan door komen om de moment dat u de modem aanzet en kan het langer duren voor er internet is. Of dat het helemaal goed is voor de modem deze elke keer op te starten is een andere zaak natuurlijk . 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Stroom uitzetten geen probleem voor modem?

Ik denk altijd aan de woorden van mijn moeder. Ik heb niet jaren gewerkt om terug te leven zoals in de middeleeuwen. Die was maar al te blij met het comfort van gas en elektriciteit. Maar om te antwoorden op uw vraag. Op zich kan dat geen kwaad maar als je ook vaste telefonie hebt dan kan je ook niet meer bellen of gebeld worden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
hondaboy
Experienced Meerweter
Berichten: 93
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up?

Stroom uitzetten geen probleem voor modem?

Geen modem is ook geen vaste telefoon!

 

Oeps juist te laat.

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Stroom uitzetten geen probleem voor modem?

Ik deed dat vroeger met mijn Proximus modem ook met een slimme stekker. Maar wat een geklungel eer dat terug opgestart was. Dan de TV decoders ook. Ik ben daar vlug weer vanaf gestapt. Het meer verbruik aan elektriciteit is verwaarloosbaar.

Never trust in Dust
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Stroom uitzetten geen probleem voor modem?

"vroeger" was men van mening dat zulke praktijken de modem konden beschadigen, maar zelfs toen waren er mensen die het toch deden en wiens modem gewoon bleef werken. En met de huidige modems...

 

Vraag is: wat wil je ermee bereiken?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Stroom uitzetten geen probleem voor modem?

Toch een kanttekening. Het opstarten duurt al een hele tijd. Dus eigenlijk vanaf het opstarten worden alle systemen onder spanning gezet. Dus componenten moeten dus telkens een piekstroom verwerken. Dit verkort zeker op lange termijn de levenstijd van je apparaat.. Dus een winst zou ik niet echt gaan noemen want de opstartstroom zal misschien wel eens groter kunnen zijn dan de sluimerstroom die het gebruikt

Stefan Groenen
Cajou
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Stroom uitzetten geen probleem voor modem?

Sorry voor de late reactie, ik had problemen met mijn log-in. 🙂

 

Bedankt voor de feedback, iedereen. Het moest dienen om mijn studerende pubers voor een korte periode zonder nachtelijke wifi te zetten. 😉