Beantwoorden
Christiane7
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
My smart Valentine Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party!

TP-LINK aansluiten op kabel

Beste,

Ik zie een heleboel vragen over TP-Link de revu passeren maar het antwoord op mijn vraag vind ik helaas niet.
Ik heb een router TP-Link Archer C7 V2.
Mijn huidige router is van Telenet en die is ook aangesloten op de kabel.
Dé Kabel dus, de ronde , grijze kabel.
Maar op mijn nieuwe router zie ik geen mogelijkheid om die kabel aan te sluiten; geen geschikte poort.
Ik heb hulp gevraagd aan de verkoper, Coolblue, en die laat mij weten dat ik de WAN-kabel moet aansluiten.
Maar die is al jaren niet meer in gebruik; die hangt er letterlijk een beetje bij
én ik kan die ook niet aansluiten (denk ik) op de contactdoos op de muur want die heeft geen geschikte poort. Toch niet voor zover ik kan zien.

Wat doe ik?

Alvast bedankt,

Christiane7

 

0 Likes
11 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

TP-LINK aansluiten op kabel

Je dient een utp kabel te gebruiken van de telenet modem naar jouw router.

De grijze kabel "coax" kan enkel op de telenetmodem , wordt niet ondersteund door routers.

 

 

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

TP-LINK aansluiten op kabel

Dag @Christiane7,

 

"Dé Kabel" (COAX) kan enkel aangesloten worden op de Telenet router aangezien deze ook meteen de modem is van Telenet. Op de TP-Link Archer C7 V2 is geen aansluiting voorzien om een COAX-kabel in te brengen.

Je zou een UTP kabel kunnen plaatsen tussen jouw Telenet router/modem en jouw TP-link via de WAN-poort van jouw TP-link. Dit zal er voor zorgen dat ook die router internet uitstraalt.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
Christiane7
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
My smart Valentine Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party!

TP-LINK aansluiten op kabel

Niels en Petito,

 

Dank u voor de info. Ik zal uw advies zeker uitvoeren.
Mag ik aannemen dat een UTP-kabel eigenlijk hetzelfde is/vergelijkbaar is met een netwerkkabel? Dus ook zo eenzelfde stekkertje?

En dan blijf ik wel nog met mijn vraag: waar haalt die D-Link modem dan zijn data vandaan? Kan hij die draadloos binnenhalen? Nee toch?

0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

TP-LINK aansluiten op kabel

Dag @Christiane7,

 

Zo ziet een UTP-kabel er uit:

cat5e-025m-groen-utp-kabel.jpg

Wat bedoel je precies met de D-Link modem? Ik denk dat ik iets niet meegekregen heb ...


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
Christiane7
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
My smart Valentine Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party!

TP-LINK aansluiten op kabel

Wel, ik heb dus een modem - D-Link - en daarop was mijn router van Telenet aangesloten. Telenet heeft mij aangeraden een andere router te kopen en die tracht ik nu dus aan te sluiten op de modem.

Die ziet er zo uit; het zou een ander type kunnen zijn. Dat heb ik niet nagekeken.

0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

TP-LINK aansluiten op kabel

Het is een D-Link modem, daar kan normaal gezien wel een COAX-kabel in omdat het een modem is. Jouw TP-link is enkel een router zonder modem.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
Christiane7
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
My smart Valentine Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party!

TP-LINK aansluiten op kabel

Dan ga ik nu eerst die modem even aan een grondig visueel onderzoek onderwerpen!

Christiane7
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
My smart Valentine Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party!

TP-LINK aansluiten op kabel

Ik heb even andere prioriteiten.
Het zal tot vanavond of morgen zijn.

I'll be back! Smiley Knipoog

 

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

TP-LINK aansluiten op kabel

Ik veronderstel dat je een HGW kabelmodem/router hebt van Telenet? 

Het is niet voldoende om gewoon een UTP kabeltje tussen de Telenet HGW  en de WAN poort D-link router te steken.

Dat kan wel als je een gewone Telenet modem hebt, maar die installeren ze enkel op aanvraag.

 

De D-link router kan niet als router gebruikt worden in combinatie met een HGW, enkel als access point. In dat geval moeten er een paar functies uitgeschakeld worden (DHCP bvb) en moet de UTP kabel in een LAN poort gestoken worden.

 

Als je wel een gewone Telenet modem hebt (en geen HGW), dan moet de kabel wel in de WAN poort en moet je jouw router wel zelf configureren om als DHCP enz te dienen


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

TP-LINK aansluiten op kabel

Volgens mij zijn die ronde aansluitingen op jouw TP-Link Archer 7 bedoeld om de 3 wifi antennes op vast te schroeven. 

De verbinding met de modem moet inderdaad met een utp-kabel gebeuren op de wan-poort.

 

61sj8vjV7UL._SL1500_

Of heb je het soms over het muurdoosje ?

In dat geval kan je gebruik maken van MoCa-adapters.

 

antenne-door-voer-doos-demping-0.8-db

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

TP-LINK aansluiten op kabel

@Christiane7

Ik ga even alles samenvatten.

 

Bij een Telenet installatie krijg je tegenwoordig een HGW (modem+router+wifi).

 

Het kan ook zijn dat je een modem hebt. Een telenet modem heeft maar 1 ethernet poort, een coax (rond) aansluiting en nog aansluitingen voor telefonie.

 

Dit is een foto van een HGW. Die ronde aansluiting helemaal van onder is de coax aansluiting. Daarmee sluit je de modem aan op het Telenet netwerk.

20170210_165102.jpg

 

 De coax kabel ziet er zo uit: 

download.jpg

 

 Een WAN-poort is de poort waar je een ethernetkabel op aansluit die van je modem komt. (Bij TP-Link is die blauw)

 

Misschien kan je best een foto trekken van je installatie? Dat maakt het gemakkelijker voor ons.

 

Edit: Nog een vraagje, hoe komt het dat Telenet je heeft aangeraden een nieuwe router te kopen? Is je internet traag? Of heb je een slecht wifi netwerk?

Mogelijk bedoelden ze dat je een nieuwe modem moest halen.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.