Beantwoorden
rainbowniagara
Professional Weetjesweter
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Dat loopt vlotjes.

TP Link 4G LTE heeft geen verbinding via simkaart

Hoi,

Een aantal jaar geleden is hier een topic over gestart, maar ik vind geen passend antwoord.

Ik heb een TP Link 4G LTE gekocht en ik heb een 2de Telenet SIM-card met pincode (de eerste Telenet SIM-card steekt in mijn smartphone, de 2de SIM-kaart is enkel met dataverbruik, dus geen belfunctie, die 2de SIM-card gebruikte ik in een oude smartphone). Ik heb de 2de SIM-card in het toestel gestoken, ik kan het netwerk selecteren, maar vanaf dan gebeurt er niets. Ik heb geen internet verbinding. Ik heb op mijn smartphone dan de TP Link app geïnstalleerd, daar komt de melding dat ik niet geconnecteerd ben op het TP netwerk en kan ik dus niets doen. Op de smartphone zag ik wel de wifi staan van het TP-toestel en verbonden, maar dan geen internetconnectie. Ik heb de instellingen geopend van het wifi-kanaal, maar daar kan ik niets wijzigen.

Gesurft naar de website  192.168.0.1 via http://tplinkmifi.net, krijg ik zowel op mijn smartphone (wifi van thuisnetwerk even genomen om te kunnen surfen) als op mijn laptop de melding "heeft geweigerd verbinding te maken". 

Ik vermoed dat de Pincode van die SIM-card ergens moet ingegeven worden of uitgeschakeld moet worden, maar ik geraak nergens aan.

Mijn bedoeling van dit toestel (TP link) was om ergens buitenshuis een wifi verbinding op te zetten voor mijn laptop i.p.v. dat ik een mobiele hotspot moet maken via de smartphone. Ik weet niet of ik deze hotspot het een hele avond kan trekken om een laptop te gebruiken. De smartphone wordt dan enorm warm (waarschijnlijk wel normaal), maar ik vermoed dat een hotspot enkel dient voor een korte tijdspanne en niet een hele avond, correct?

Bedankt alvast voor de tips

Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: TP Link 4G LTE

16 reacties
WG94
Professional Meesterweter
PhD in problem solving! Jij alziend oog. ;-) Jij bent geliefd! Jij bent een ware apostel.

Ja dat kan

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
rainbowniagara
Professional Weetjesweter
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Bedankt voor de tips