Beantwoorden
thomas11
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken! Hi there!

TP Link X50 POE achter CH7465LG-TN modem werkt niet

hoi,

ik heb het volgende probleem: bij surfen op de tablet/gsm, verbonden via wifi aan de X50 lukt het bijv. niet links te openen uit mails. Safari probeert die te openen en uiteindelijk krijg ik de melding: "Safari kan de pagina niet openen omdat de server niet meer reageert". Even de wifi functie op de gsm/tablet/LT af- en opzetten verhelpt het probleem. 

Mijn setup is de volgende: telenet modem CH7465LG-TN, wifi uitgeschakeld --- switch TPLink TL-SG108PE----- X50 POE (3 toestellen, alle 3 verbonden via kabel met de switch, ingesteld als AP).

De switch is een managed switch maar daar heb ik niets aan gedaan, gewoon utp kabels ingeplugd. 

smart dhcp en snelle roaming uitgeschakeld op de X50.

als ik een snelheidstest van de wifi doe op de gsm, geeft die meer dan 200Mbps.

de tplink app zegt dat alles naar behoren werkt.

De X50 in de woonkamer is ingesteld als "hoofd" door de app,  wat ik vreemd vind omdat het 3 AP zijn die alle 3 bekabeld aan de modem hangen.

hoe kan ik dit oplossen?

alvast bedankt,

thomas

2 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

TL-SG108PE wijst zichtzelf standaard 192.168.0.1 toe. Maar dat is standaard ook het IP-adres van je CH7465LG-TN.

Info op basis van deze handleiding: https://static.tp-link.com/res/down/doc/TL-SG108E_V2_UG.pdf 

1. Koppel de switch af van de modem/router
  2. Verbind een PC of laptop aan de switch
  3. Ga met je PC of laptop naar 192.168.0.1 in een browser.
  4. Log in
  5. Ga naar System→IP Setting
  6. Zet "DHCP Setting" aan en bevestig.
    • Alternatief kan je ook zelf een IP adres kiezen tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.99 (vergeet dan niet om Default Gateway in te stellen op 192.168.0.1)
  7. Maak opnieuw verbinding tussen de modem/router en de switch

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BandR
Professional Veelweter
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

alternatief kan je ook via Mijn Telenet een ander subnet zetten voor je modem, dus 192.168.X als subnet ipv 192.168.0, dan is er geen clash meer met de switch IP