Beantwoorden
Mario70
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! It's your third party!

TV connecteert niet met WiFI

Begin deze maand werd op ons nieuw adres Telenet geïnstalleerd.  Alles werkte.  De week nadien moest men echter nog eens langskomen omdat de snelheid voor uitgaand netwerkverkeer blijkbaar niet goed was.  Men heeft de kabel vervangen die van buiten naar binnen komt. Technieker heeft dan nog instellingen bekeken/gewijzigd?.  Sindsdien kan de TV geen verbinding meer maken met de modem (WiFi) en dat ging voordien wel. Wanneer ik het paswoord ingeef krijg ik melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met het 'access point'. Ik kon de TV voordien ook bedienen met mijn LG App - via WiFi - , nu dus niet meer.

0 Likes
5 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

TV connecteert niet met WiFI

Heb je de modem en/of het access point al eens uit- en aangezet? Gewoon 15 seconden zonder stroom zetten. Eerst de modem terug aan en dan het AP.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mario70
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! It's your third party!

TV connecteert niet met WiFI

Ik ben nogal een leek... Modem en access point zijn niet hetzelfde..?  Ik heb enkel een modem volgens mij, maar in de foutboodschap staat 'access point'...  Ik zal eens proberen alles zonder stroom te zetten en terug op te starten. Maar dat kan ik pas als mijn vrouw gedaan heeft met naar haar favoriete serie te kijken want anders heb ik een bijkomend probleem... 🙂

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

TV connecteert niet met WiFI

Als je maar één toestel hebt, dan is dat wellicht de modem of wat men hier soms afkort met HGW (Home Gateway). Een access point kan je verbinden met je modem om het draadloze signaal te "versterken". Meestal kan je er ook tot 4 kabelaansluitingen mee verbinden. Voor je tv maakt het in principe niets uit; zo lang je maar verbinding hebt.

 

Ik denk er juist aan: veel smart tv's staan altijd onder spanning; er is geen echte aan/uit-knop. Je zou je tv dus ook eens even zonder stroom kunnen zetten.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Mario70
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! It's your third party!

TV connecteert niet met WiFI

Heb daarnet de stroom volledig afgezet van de contactdoos, alle stekkers ook eens uitgetrokken. Daarna opnieuw alles ingestoken...  TV kan nog steeds niet verbinden met WiFi.  Bovendien heb ik gemerkt dat mijn WiFi-signaal op mijn PC sterk verminderd is de laatste dagen.  Het duurt ook soms tot wel 2  minuten voordat mijn PC verbinding heeft, en soms valt de verbinding gewoon weg.   Ik bel morgen eens naar de klantendienst.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

TV connecteert niet met WiFI

Heb je een Android tablet of smartphone? Installeer dan via Google Play eens WiFi Analyzer (open-source) van VREM Software Development. Met deze tool kan je zien welke netwerken er allemaal zijn, de sterkte van hun signaal en op welk kanaal het signaal uitgezonden wordt.

 

Waarom raad ik dit aan? Misschien hebben de buren een draadloos netwerk opgezet en werkt dat als een stoorzender op jouw netwerk.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes