Beantwoorden
Evdes
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Tegelijk streamen = haperende stream

Als mijn vriendin & ik simultaan streamen, gebeurt het vaak dat bij 1 van de twee de stream hapert (loading symbool verschijnt en beeld stopt. Vaak duurt deze loading time heel lang alvorens de stream doorgaat. Meestal gebeurt er zelfs niets meer)

 

Info

 

  • Telenet abonnement: Wigo Home (All-internet 300 + Telenet TV)
  • Internet speed (volgens Ookla speedtest):
    • Download: gemiddeld tussen de 200 tot 250 Mbps
    • Upload: gemiddels tussen de 15 & 20
    • Speed testing gedaan op verscheidene tijdstippen (piek/dal uren)
  • Streamingdienst: Streamz/Netflix (Al heb ik de indruk dat het bij Netflix minder voorkomt)
  • Toestellen:
    • TV Gelijkvloers: Samsung
    • TV Eerste verdieping: LG
    • Router (gelijkvloers): 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)
    • Access point (Tweede verdieping): AP7465CE-TN
  • Wifi signaal
    • gelijkvloers: 95+%
    • Eerste verdieping: 85+%
  • Reeds geprobeerde oplossingen:
    • Restart router + access point
    • Via smartphone aflevering downloaden + casten op 1 vd twee TVs via chromecast, de andere streamt rechtstreeks. Same issue (lijkt me dus eerder wifi related dan internet)

Gebeurt dit vaak? Je zou toch verwachten dat twee simultane streams moeten lukken met dergelijk abonnement. Enige tips?

0 Likes
2 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Tegelijk streamen = haperende stream

@Evdes Ik zou je graag volgende vragen stellen : 

1. Gebruik je een Chromecast, smart tv of een soort chromebox via wifi ? 

2. Indien je wifi gebruikt, gebruik je dan de 5Ghz of 2.4Ghz? 

3. Op het streamingdevice heb je daar genoeg netwerk / bereik van de wifi? Als je weinig bereik hebt en je streamt via wifi geeft dit haperingen. Het AP kan misschien wel bereik hebben maar het streamingdevices en zelfs tv misschien niet omdat deze op een andere AP connecteerde. Als je eerst een film of serie download op je gsm, zal dit streamen van dat device en dus niet zoals bij Netflix of Streamz, streamen van de streamingserver via het streaming device zoals chromecast of smart tv. Je moet hier dus je gsm aanhouden en geconnecteerd houden via de wifi.

Als je streamt via uw tv, kijk dan eens naar de netwerksettings op je tv en zie of deze genoeg wifi heeft.

Hetgeen je dus zou moeten nakijken is:

1. Genoeg netwerk verbinding op je streaming device?

2. heb je de haperingen bijvoorbeeld ook als je youtube streamt met 2 devices?

3. gebruik je 5ghz of 2.4 Ghz?

 

Indien je het laatste niet kan zien zou je de signalen van de AP's moeten opsplitsen zodat je dit wel kan zien. Dan moet je elk device wel opnieuw koppelen omdat je een andere SSID krijgt.

 

Good luck!

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Evdes
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Tegelijk streamen = haperende stream

@kristofDW 

Bedankt voor het antwoord. 

 

1. Gebruik je chromecast/smart tv/...:

  • Ik gebruik de smart TV om te connecteren op wifi.
  • Ik zie wel als ik de Ookla speed test doe op beide TVs dat ik 'slechts' scores haal van tussen de 20 & 40 Mbps (op beide TV's waarvan 1 TV vlak naast de modem staat).
  • Op de Ookla App op m'n GSM of via de laptop haal ik in beide ruimtes waar deze TVs staan vlotjes 250 Mbps. Zijn de netwerkkaarten in deze toestellen dan zo'n stuk minder performant? (Dezelfde test via PS4 haalt ook slechts 20 a 30 Mbps)

2. 2.4 of 5Ghz: Mijn modem staat ingesteld om onder éénzelfde SSID zowel 5Ghz als 2.4Ghz aan te bieden zodat elk toestel voor zich kan beslissen. Er werd me gezegd dat dit de betere keuze is (in plaats van 2 aparte SSIDs voor 2.4ghz en 5ghz)

 

3. Genoeg bereik/netwerk op de streaming devices: Zie antwoord vraag 1. Toch een pak stroefer dan pakweg de GSM of laptop. Lijkt me dan niet zozeer de locatie maar de hardware (netwerkkaart) die het in beide TVs als PS4 laat afweten? Bizar toch?)

0 Likes