Beantwoorden
Peter_Schouten
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Telenet AP7465CE-TN WiFi Authenticatie probleem

Probleem: Access Point geeft om de zoveel tijd (soms een dag, soms een paar dagen) authenticatie problemen met reeds verbonden toestellen. Ik geraak er met niets meer mee verbonden tenzij ik de AP afzet en terug opstart. LED aan de voorkant is nochtans wit zoals hij zou moeten zijn. 

Van zodra de AP dit probleem geeft is deze ook niet meer terug te vinden via Mijn Telenet (staat wel nog in IP lijst, maar niet meer configureerbaar).

Ik heb zelf al eens de kanalen aangepast van zowel router als AP. De helpdesk heeft ook reeds vanop afstand mijn router gereset en de AP ook. 
Waarom zijn die nieuwe AP trouwens niet meer configureerbaar via een gewone web interface? Alles wat via Mijn Telenet loopt is sowieso trager en je hebt een hoop minder opties 😞

 

Situatieschets:
Router staat in de garage, stuurt WiFi uit maar signaal is te zwak om overal degelijke snelheid te behouden.

Access Point (AP7465CE-TN) staat in de keuken, deze is rechtstreeks via UTP kabel aangesloten op de router.

Er zijn 4 WiFi Netwerken: 2.4 Ghz Router, 5 Ghz Router, 2.4 Ghz AP, 5 Ghz AP

Ik heb bewust gekozen om niet "Eén Wifi Netwerk" aan te zetten omwille dat je dan niet kan kiezen tussen het snellere 5 Ghz en het tragere 2.4 Ghz (en vaak gebeurt het dan dat een apparaat op het tragere 2.4 Ghz komt te zitten). 

 

0 Likes
6 reacties
Yl
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

Telenet AP7465CE-TN WiFi Authenticatie probleem

Beste, 

 

Is dit een recente AP?

Misschien ook de ethernet connectors nakijken of deze niet beschadigd zijn.

Heb dit probleem zelf ook gehad en na nieuwe connectors geplaatst te hebben was mijn probleem opgelost.

 

Mvg.

0 Likes
Ncls
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

Telenet AP7465CE-TN WiFi Authenticatie probleem

Peter, 

ondertussen een oplossing gevonden voor je probleem?

 

Ik heb ook al vanalles geprobeerd, maar geen succes. Router en AP zijn volledig nieuw, alle conectoren zijn nieuw ( nieuwbouw huis ) en soms werkt het, soms niet. Ik heb wel 'een wifi netwerk', omdat de installateur mij verzekerd had dat dit perfect ging werken en je apparaten automatisch gingen switchen naar de beste router zonder dat je connectie verliest of het merkt. 

 

Als ik op de gelijkvloers ben, verbonden met de modem in de garage gaat alles goed, wanneer ik naar de 1e verdieping ga en op de AP gezet word kan ik niets meer doen. Vreemd, want mijn 2e GSM heeft wel perfect bereik en kan zelf virtueel netwerk voorzien voor mijn andere telefoon. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Telenet AP7465CE-TN WiFi Authenticatie probleem

@Ncls 

Ben je zeker dat je wordt overgezet naar je AP als je naar boven gaat? Heb je het toestel al eens afgekoppeld tijdens de verplaatsing? Stel dat hij gekoppeld blijft aan het netwerk in de garage, dan is er geen probleem met het AP.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ncls
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

Telenet AP7465CE-TN WiFi Authenticatie probleem

Ja hoor, vrij zeker. Als ik de AP uitschakel heb ik 0 tot 1 bar ontvangst als ik boven ben ( naar de modem in garage ). Als ik boven ben en de AP aansluit heb ik meteen alle ontvangst.
Al verschillende toestellen geprobeerd, probleem is niet overal en ook niet altijd ( maar wel 90% van de gevallen ). Als ik naar boven ga gaat alles goed tot de authenticatie voorvalt ( kan na 5 minuten zijn of na half uur ), dan is het onmogelijk nog opnieuw te connecten. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Telenet AP7465CE-TN WiFi Authenticatie probleem

@Ncls 

In een heel ver verleden heeft men mij eens gevraagd om de tijdstippen te noteren dat zulke problemen voorkwamen. Dan kon men nagaan wat er op dat ogenblik gebeurde. Ik weet niet of er nog iemand zit te wachten op zulke info, maar misschien is er iemand bij Telenet die er wat mee kan doen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Peter_Schouten
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Telenet AP7465CE-TN WiFi Authenticatie probleem

@Yl ja het is een recente AP (lijkt op de witte HGW). Toestel is al een keer of 3 gereset geweest en nog steeds zelfde probleem. 

Lijkt allemaal goed te werken tot op een gegeven moment er geen enkele verbinding nog mogelijk is tenzij je de AP herstart. Geeft gewoon "Authenticatie probleem" en doet verder niets. Dit op zowel een laptop, iPad als 2 Android smartphones. Kabel probleem kan het niet zijn, de kabels die er in zitten zijn prefab (en zijn uiteraard goed nagekeken). Als ik aan de netwerk kabel trek tijdens het correct werken van het toestel gebeurt er niets (toestel blijft dan gewoon werken).

0 Likes