Telenet AP7465CE-TN WiFi Authenticatie probleem
Probleem: Access Point geeft om de zoveel tijd (soms een dag, soms een paar dagen) authenticatie problemen met reeds verbonden toestellen. Ik geraak er met niets meer mee verbonden tenzij ik de AP afzet en terug opstart. LED aan de voorkant is nochtans wit zoals hij zou moeten zijn.
Van zodra de AP dit probleem geeft is deze ook niet meer terug te vinden via Mijn Telenet (staat wel nog in IP lijst, maar niet meer configureerbaar).
Ik heb zelf al eens de kanalen aangepast van zowel router als AP. De helpdesk heeft ook reeds vanop afstand mijn router gereset en de AP ook.
Waarom zijn die nieuwe AP trouwens niet meer configureerbaar via een gewone web interface? Alles wat via Mijn Telenet loopt is sowieso trager en je hebt een hoop minder opties 😞
Situatieschets:
Router staat in de garage, stuurt WiFi uit maar signaal is te zwak om overal degelijke snelheid te behouden.
Access Point (AP7465CE-TN) staat in de keuken, deze is rechtstreeks via UTP kabel aangesloten op de router.
Er zijn 4 WiFi Netwerken: 2.4 Ghz Router, 5 Ghz Router, 2.4 Ghz AP, 5 Ghz AP
Ik heb bewust gekozen om niet "Eén Wifi Netwerk" aan te zetten omwille dat je dan niet kan kiezen tussen het snellere 5 Ghz en het tragere 2.4 Ghz (en vaak gebeurt het dan dat een apparaat op het tragere 2.4 Ghz komt te zitten).
- Labels:
-
2.4 GHz
-
5 GHz
-
access point
-
WiFi valt weg