Beantwoorden
JackyM
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet Mini Modem werkt niet in het buitenland

Beste L.s.

Wij hebben een Telenet Mini Modem aangeschaft maar toen wij op vakantie waren in Duitsland en ik deze wilde gaan gebruiken kreeg ik geen verbinding

met het internet, waarom weet ik niet, ik heb niets aan de instellingen veranderd en België werkt deze perfect, wat doe ik fout of ligt het aan de instellingen van de mini modem.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen

 

Bij voorbaat dank,

Jack Mellenberg

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Telenet Mini Modem

0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5854
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet Mini Modem werkt niet in het buitenland

@JackyM 

Het zou perfect aan de instellingen kunnen liggen want heb je de APN instellingen eens nagezien ? Als dit al mogelijk is. 

Was het toestel ook verbonden met de juiste provider want in Duitsland dient je toestel wel te connecteren met hun provider. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JackyM
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet Mini Modem werkt niet in het buitenland

Hallo patrick

 

Bedankt voor de snelle reactie ... ik zat inderdaad op een Duitse provider dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Wat de instellingen betreft zou ik niet weten wat ik daar kan instellen om wel verbinding te krijgen.

Wat me wel opgevallen was dat op het modem wel de verbinding stond met internet maar dat ik geen verbinding had, dit was

een korte melding dus ik weet niet zeker wel het juiste omschrijf.

Als het aan de instellingen zou liggen heb jij dan enig idee welke ik kan aanpassen.

Met vriendelijke groet, 

Jack Mellenberg

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5854
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet Mini Modem werkt niet in het buitenland

@JackyM 

Zelf heb ik geen mini modem maar heb wel een pagina  gevonden waarin je eens kan kijken. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Telenet Mini Modem werkt niet in het buitenland

Schakel de mobiele hotspot van uw GSM eens in, die heeft dezelfde functie als een minimodem.

Mogelijk werkt dit wel.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telenet Mini Modem werkt niet in het buitenland

@JackyM je kan bij de APN instellingen uw MNC (Mobile Network Code/Netwerkcode) op 01 zetten ipv 05 voor het binnenland. 

Dan zou het moeten werken buiten België. Kijk ook dat je roaming aanstaat op die simkaart.

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JackyM
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet Mini Modem werkt niet in het buitenland

Hallo Kristof

Dit gaan we de volgende keer proberen, bij mij stond de roaming uit.

Bedankt voor de tip.

Met vriendelijke groet,µ

Jack

0 Likes
PeterDB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Telenet Mini Modem werkt niet in het buitenland

Al paar keer naar Telenet proberen bellen voor hulp maar dat is een ramp , klantvriendelijkheid dikke 0. Bij mij werkt de mini modem perfect in connectie met de smart tv (Nederland) , maakt direct connectie als ik hem aanleg en maakt internet verbinding. Wanneer ik echter met mijn laptop via de mini modem wil surfen dan maakt de wifi van de laptop connectie met de mini modem maar gaat niet op internet. Ik moet dan via de webbrowser inloggen op de mini modem zelf en daar telkens een knopje activeren , iets van LTE+ op "ON" zetten en dan pas werkt het. Waarom moet ik dit op laptop doen en niet op smart tv ? Iemand een idee ? Groeten , Peter

0 Likes