42398
netweters
|
18790
gesprekken
|
20285
vragen
|
Beste L.s.
Wij hebben een Telenet Mini Modem aangeschaft maar toen wij op vakantie waren in Duitsland en ik deze wilde gaan gebruiken kreeg ik geen verbinding
met het internet, waarom weet ik niet, ik heb niets aan de instellingen veranderd en België werkt deze perfect, wat doe ik fout of ligt het aan de instellingen van de mini modem.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen
Bij voorbaat dank,
Jack Mellenberg
Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Telenet Mini Modem
Het zou perfect aan de instellingen kunnen liggen want heb je de APN instellingen eens nagezien ? Als dit al mogelijk is.
Was het toestel ook verbonden met de juiste provider want in Duitsland dient je toestel wel te connecteren met hun provider.
Hallo patrick
Bedankt voor de snelle reactie ... ik zat inderdaad op een Duitse provider dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Wat de instellingen betreft zou ik niet weten wat ik daar kan instellen om wel verbinding te krijgen.
Wat me wel opgevallen was dat op het modem wel de verbinding stond met internet maar dat ik geen verbinding had, dit was
een korte melding dus ik weet niet zeker wel het juiste omschrijf.
Als het aan de instellingen zou liggen heb jij dan enig idee welke ik kan aanpassen.
Met vriendelijke groet,
Jack Mellenberg
@JackyM je kan bij de APN instellingen uw MNC (Mobile Network Code/Netwerkcode) op 01 zetten ipv 05 voor het binnenland.
Dan zou het moeten werken buiten België. Kijk ook dat je roaming aanstaat op die simkaart.
Hallo Kristof
Dit gaan we de volgende keer proberen, bij mij stond de roaming uit.
Bedankt voor de tip.
Met vriendelijke groet,µ
Jack
Al paar keer naar Telenet proberen bellen voor hulp maar dat is een ramp , klantvriendelijkheid dikke 0. Bij mij werkt de mini modem perfect in connectie met de smart tv (Nederland) , maakt direct connectie als ik hem aanleg en maakt internet verbinding. Wanneer ik echter met mijn laptop via de mini modem wil surfen dan maakt de wifi van de laptop connectie met de mini modem maar gaat niet op internet. Ik moet dan via de webbrowser inloggen op de mini modem zelf en daar telkens een knopje activeren , iets van LTE+ op "ON" zetten en dan pas werkt het. Waarom moet ik dit op laptop doen en niet op smart tv ? Iemand een idee ? Groeten , Peter