Beantwoorden
JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Telenet acces point - verbindingsproblemen

Hoi,

 

Momenteel heb ik een Telenet modem CV8560E (modem staat op plaats waar Wifi uitzenden nutteloos is) met daarachter 2 witte acces points (AP7465CE-TN) van Telenet. 1 Acces point is in bruikleen van Telenet, een ander acces point was aangekocht. En dan heb ik ook nog een derde acces point in de kast liggen (tweedehands acces point in reserve)

 

Echter kan ik soms erg rare fenomenen waarnemen met deze acces points:

- Vastlopen acces points (Wifi netwerk is uitgezonden maar niet verbindbaar)

- Acces points blijven bij een herstart eeuwig knipperen (zenden wel Wifi uit en je kan ermee op het internet surfen), maar het lichtje blijft knipperen (nog een reboot later stopt het lichtje met knipperen)

- Acces points die spontaan rebooten (dan heb je nog geluk want dan valt het gewoon even uit, bij probleem 1 blijft je netwerk uit tot je manueel reboot)

 

Vanmiddag bijvoorbeeld opeens geen Wifi meer in onze woonkamer, acces point (dat in dezelfde plaats staat) zend keurig de Wifi naam uit maar op eender welk apparaat krijg je de melding dat je niet kan verbinden, en ja ik heb er een aantal getest (iPhone, Surface tablet, laptop, Tv, diverse Android toestellen etc). Aan het acces point zelf merk je niks het witte balkje blijft keurig opgelicht: echter wanneer je op de WPS toets drukt merk je dat dit totaal geen invloed meer heeft (de groene lichtjes gaan niet oplichten, software vastgelopen?). Even een herstart en alles werkt weer prima (ook WPS). 

Meestal gebeurd het enkel met het acces point in de woonkamer, soms ook alleen met het andere acces point (zeer zeldzaam).

 

Ik heb al diverse dingen geprobeerd, alles herstarten (modem, ap's, ...), totale reset van de ap's (reset button 10 sec indrukken tot alle lichtjes knipperen), enz... Gelukkig blijft het grootste deel van mijn toestellen werken want de twee acces points overlappen een gedeelte, en die toestellen springen dan over naar het andere acces point...

 

Op den duur zelfs het acces point in de woonkamer ingewisseld voor mijn reserve acces point dat ik in de kast had liggen (ook van Telenet maar een tweedehandsje), weer hetzelfde fenomeen (dus aan de acces points zelf ligt het dan toch niet?), ik vind het ook erg zonde dat je gewoon geen toegang hebt tot je toestellen om te kijken wat er precies gebeurd...

 

Ik ga dit alles nu eens goed in de gaten houden, heb zonet de twee (actieve) acces points tegelijk gereset, en ben terug in afwachting...

 

Heeft iemand van jullie al iets gelijkaardigs tegengekomen?

Het blijven knipperen was dit geen software update? Bij mijn weten is er geen enkele manier om te checken welke software er op staat.

Waarschijnlijk ben ik nog vergeten om bepaalde dingen te vermelden maargoed we zien wel :).

 

Alvast bedankt

 

Titel gewijzigd door Nick (Mod) | Vorige titel: Telenet acces points: Rare fenomenen

Tags (2)
0 Likes
16 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Telenet acces point - verbindingsproblemen

We hebben recent vastgesteld dat de poorten van de swith, ingebouwd in het Telenet modem, in port-isolation kunnen komen te staan wanneer je safespot activeerd, en de port een gast profiel toegekend is.

Wellicht is dat van toepassing?

Je kunt dit aanpassen in de safespot setting, va de app.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JonasRT
Experienced Meerweter
Berichten: 82
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Telenet acces point - verbindingsproblemen

Hoi, 

 

Misschien iets te laat van reactie. Maar het fenomeen van port isolation leek me wel correct, echter had ik totaal niets zoals Safespot of dergelijke.

Uiteindelijk gewoon een switch gezet alles achter 1 poort van de modem en probleem opgelost. Binnen niet al te lange tijd ga ik gewoon terug een eigen router zetten, want die vrijheid blijft uiteindelijk toch een luxe.

 

M.v.g.

0 Likes