Beantwoorden
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Telenet access point van andere abonnee plaatsen

Hoi, momenteel zelf achteraan een wifi powerline ( maar doorvoersnelheden zijn ook niet dat ) en ik dacht dat het misschien beter zou zijn met een accesspoint van Telenet ( ik heb een utp liggen ). Nu mijn pa heeft ng een witte accesspoint liggen ( die hij eens gratis heeft gaan halen, toen hij nog een zwarte modem had ). Tijdje terug een witte met wifi geplaatst daar en nu de accesspoint dus niet meer in zijn opstelling. Kan ik die bij mij aansluiten of is die effectief gekoppeld aan een telenet abbonee?

0 Likes
9 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet access point van andere abonnee plaatsen

@rolelael   Dat zou moeten lukken om dat aan te sluiten. Proberen maar zou ik zo zeggen. Wie niet waagt blijft maagd.

Misschien wel nodig om eens het resetknopje in te drukken maar ik zou het eerst zo proberen. En kijken via "mijn telenet" of het lukt om er 1 netwerk van te maken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet access point van andere abonnee plaatsen

@rolelael  best is eens te bellen met de 015 66 66 66 de klantendienst. Normaal gezien is die AP op je pa zijn adres geregistreerd omdat de AP ook in Mijn Telenet te beheren is. Je kan eens vragen of het mogelijk is deze naar jou adres te verhuizen systematisch maar ik denk niet dat ze het op die manier doen. Beste zal zijn als je zelf naar een Telenet center gaat ( als ze terug open zijn ). Maar bel eerst eens voor de zekerheid en hoor er eens achter wat de mogelijkheden zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Smets56
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Topicwurm! Say what?! Complimentendag On a roll...

Telenet access point van andere abonnee plaatsen

Gewoon aankoppelen en resetten.

Werkt perfect en ook zichtbaar in mijn telenet, heb dit ook al gedaan om te testen.

 

Niet melden aan Telenet, wie weet laten ze je dan 2€ extra betalen / maand.

0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Telenet access point van andere abonnee plaatsen

contact gehad met klantendienst ; accesspoint zou gewoon werken.. Echter zal hij mogelijks niet de wifi ssid overnemen van mijn omgeving en zal hij de wifi naam tonen die default op de AP staat. Nu geen probleem het is maar om te testen

Cos_95
Freshman Meerweter
Berichten: 71
Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Telenet access point van andere abonnee plaatsen

@rolelael 

 

Hij zou ook gewoon je ssid/pw moeten overnemen. Lijkt me niet dat een acces point echt aan een abbonement gekoppeld is. Zolang er een telenet modem/router staat en één netwerk aanstaat zal deze gewoon gegevens overnemen, misschien zoals eerder vermeld wel een paar keer resetten vooraleer hij dit ook effectief doet.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet access point van andere abonnee plaatsen

@rolelael 

Als het ap zichtbaar is in mijn Telenet kan je daat ssid en wachtwoord aanpassen.

0 Likes
Telebid
Freshman Meerweter
Berichten: 78
WOW, overzichtelijk! Laat de zon in je hart! Al 25 duimen! Goed bezig!

Telenet access point van andere abonnee plaatsen

Naar mijn mening is deze gekoppeld aan de abonnee door middel van het MAC-adres daar deze gekoppeld is aan het configuratiescherm van de Telenet gebruiker. Maar ik weet nu niet welk AP je bedoeld. Als dat een los verkregen AP is denk ik dat je deze wel kan configureren en in je netwerk plaatsen. Indien dat de Telenet modem-routers zelf is, is deze gekoppeld aan de abonnee.
Met vriendelijke groet

  

0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet access point van andere abonnee plaatsen


@Telebid  schreef:

Naar mijn mening is deze gekoppeld aan de abonnee door middel van het MAC-adres daar deze gekoppeld is aan het configuratiescherm van de Telenet gebruiker. 


Zoals hierboven al vermeld is dat niet zo.

Het AP moet je gewoon aansluiten, en de tijd laten om zich bij Telenet de melden.

Na een tijdje zal het verschijnen in "Mijn Telenet"

  •  Indien er een compatibele HGW staat, zal deze automatisch de instellingen van de Telenet modem overnemen.
  •  Indien niet, kan je het AP zelf instellen (toegangscode op etiket).


@Telebid  schreef:

Maar ik weet nu niet welk AP je bedoeld. Als dat een los verkregen AP is denk ik dat je deze wel kan configureren en in je netwerk plaatsen. Indien dat de Telenet modem-routers zelf is, is deze gekoppeld aan de abonnee.


Hij heeft toch duidelijk aangegeven dat het "het witte Telenet access point" betreft. Daarvan bestaat er maar één soort 😊.

0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Telenet access point van andere abonnee plaatsen

AP bij pa gehaald, aangesloten en even gewacht en prima werkende. Hij kwam ook mooi in mijn.telenet.be bij en nam mijn ssid's over.