Beantwoorden
Sven1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Thuisnetwerk WiFi

We hebben een 
WIRELESS MODEM 3.0 (DOCSIS) en surfen met verschillende toestellen ( laptops , smartphones , tablets ) op het thuisnetwerk.

Sinds enige tijd vindt mijn IPhone en Ipad  ons thuisnetwerk niet meer.

Wel op laptop en smartphone van mijn echtgenote ( Android )

Nu ben ik verplicht om ook thuis constant TelenetWiFree te kiezen want die connectie maken mijn toetellen IOS wel...

deze connectie is niet permanent echter waardoor ik berichten via whatsapp e d niet meer binnenkrijg. Tenzij ik connectie maak handmatig.

We gebruiken powerlines om in de woonkamer interactief tv te kunnen kijken.

kan iemand me helpen ?

ik ben niet zo technisch 

ps heb reeds alles geprobeerd ‘netwerk vergeten’ rebooten van router en alles gewist ( fabrieksinstellingen )van iPhone maar probleem blijft 😔

alvast bedankt netweters

groeten 

sven 

0 Likes
14 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2263
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Thuisnetwerk WiFi

Is dat een powerline met een WiFi AP? Indien ja, 10 sec zonder stroom zetten en dan terug. Aan de lampjes zie nje dan wanneer er terug synchronisatie is. Probeer dan nog eens.

 

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Thuisnetwerk WiFi

Indien Powerline zonder wifi, is het waarschijnlijk het eenvoudigste die ene vervangen door een powerline kastje met Wifi.

0 Likes
Sven1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Thuisnetwerk WiFi

Dag Theo

met powerlines is niks mis 

ik kan geen verbinding meer maken met mijn toestellen ( iOS 11) op mijn thuisnetwerk sterker nog er verschijnt een pop-up met vermelding : er is geen verbinding mogelijk ...

Klantendienst gaf raad om te resetten en rebootte mijn modem maar probleem nog steeds niet opgelost

ik surf nu met Telenetwifree wat niet ideaal is

buitenshuis en op werk maakt mijn iPhone wel snel connectie met bijv de VPN van Telenet op het werk

mvg Sven 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Thuisnetwerk WiFi

Probeer eens om je draadloze netwerk op te splitsen in 2 netwerken ipv één: 2.4GHz en 5GHz. Dus gewoon de netwerknaam (SSID) te veranderen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Thuisnetwerk WiFi

Misschien ook nuttig om uw WiFi paswoord te veranderen. Minstens 8 tekens, waarvan minstens 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer. Iets in de zin van: 2017IkBenSven1, ik zeg maar zoiets. Je kan er ook tekens in zetten maar neem geen te moeilijke tekens want Apple heeft het daar blijkbaar moeilijk mee.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NicoZemst
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Thuisnetwerk WiFi

Ik heb al een week hetzelfde probleem en ik ga morgenvroeg (straks) hierover voor de 4e keer op een week tijd naar Telenet bellen.

Zou je me - indien Telenet me nog steeds niet kan helpen - kunnen uitleggen hoe ik dat precies zelf zou kunnen splitten? Wat kan ik doen?

Er is geen probleem met mijn modem. Resetten, stekker uittrekken, herstarten, ... is niet de oplossing. Het probleem stelt zich trouwens ook enkel bij mijn laptop. Wifi werkt wel perfect bij zowel iPad als Google Pixel (Android).

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Thuisnetwerk WiFi


@NicoZemst schreef:

Ik heb al een week hetzelfde probleem en ik ga morgenvroeg (straks) hierover voor de 4e keer op een week tijd naar Telenet bellen.

Zou je me - indien Telenet me nog steeds niet kan helpen - kunnen uitleggen hoe ik dat precies zelf zou kunnen splitten? Wat kan ik doen?

Er is geen probleem met mijn modem. Resetten, stekker uittrekken, herstarten, ... is niet de oplossing. Het probleem stelt zich trouwens ook enkel bij mijn laptop. Wifi werkt wel perfect bij zowel iPad als Google Pixel (Android).


Ben je al eens ergens anders met je laptop gaan proberen of je kan connecteren op een wifi netwerk. Iemand van de familie die ook Telenet heeft. Want mij lijkt het erop dat uw laptop problemen heeft. Drivers up to date van uw netwerkkaart?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Thuisnetwerk WiFi


@NicoZemst schreef:

Zou je me - indien Telenet me nog steeds niet kan helpen - kunnen uitleggen hoe ik dat precies zelf zou kunnen splitten? Wat kan ik doen?.


@NicoZemst Je kan op MijnTelenet bij het beheer van de instellingen van je netwerk de naam van je WIFI netwerk veranderen. Je hebt 2 frequencies 2.4 en 5GHz. Normaal staan die ingesteld op dezelfde , zodat het toestel zelf kan kiezen welke frequentie ze gebruikt. 

Om te testen kan het nuttig zijn om dit te veranderen (bvb een 5 achter dat van 5GHz zetten), zo kan je zien welk toestel het netwerk van 2.4 gebruikt en welk 5GHz. 

 

Hier zou normaal meer uitleg moeten staan:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wireless-modem-instellen/ 

(ik kan het zelf niet testen, ik het een modem-only configuratie)


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bart__VH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Thuisnetwerk WiFi

Ik heb sinds gisteren zelfde probleem met wifi voor laptop. Andere toestellen verbinden wel maar de laptop 'kan niet verbinden' met ons netwerk (staat wel in de lijst) ,  wifree evenmin, homespot werkt wel.

Gisteren kreeg ik bij sommige pogingen melding van een ip adres conflict. Telenet heeft een reboot van de modem gedaan. Probleem is er nog steeds.

(modem al zeer veel herstart.)

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Thuisnetwerk WiFi

@Bart__VH

bij ip conflict kan je eventueel proberen om op de laptop een command window te openen (start/run en cmd typen)

en dan aan de prompt: "ipconfig / release " te typen + ENTER.

Daarna "Ipconfig /renew" typen + ENTER.

Je IP adres wordt dan vernieuwd bij de DHCP server. Indien het IP adres al ergens anders in gebruik is (ip conflict) krijg je een ander.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bart__VH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Thuisnetwerk WiFi

Bedankt Bert, dat had ik inderdaad al gedaan. (Wat ik daarna op mijn scherm kreeg, kon ik wel niet interpreteren ifv oplossing)

 

Volgens Telenet (op Twitter) "moet het probleem aan de pc liggen" , ze hebben me wel vriendelijk naar hier verwezen .

 

Maar op het werk  functioneert hij normaal, het is dus het thuisnetwerk waar er iets scheelt.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2263
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Thuisnetwerk WiFi

IP conflicten ontstaan meestal door ergens een vast IP adres in te stellen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bart__VH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Thuisnetwerk WiFi

Bedankt Janneke.

Daar zit misschien wel de aanleiding. De Sony smart tv verloor dagelijks verbinding, en gaf de wenk om een vast ip in te stellen (intussen weer ongedaan gemaakt). Verbindingsprobleem van de laptop is er sindsdien.

0 Likes
Bart__VH
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Thuisnetwerk WiFi

Bij mij is het opgelost.

In wifi paspoort de modem naar standaardinstellingen gezet. Blijkbaar was er een probleem omdat ik het wachtwoord veranderd had.  Want als ik aan het originele wachtwoord kom, is het probleem terug.

Het probleem was er trouwens bij meerdere laptops, terwijl mobiles wel verbonden met het andere wachtwoord.

0 Likes