24759
netweters
|
152473
antwoorden
|
20712
vragen
|
We hebben een
WIRELESS MODEM 3.0 (DOCSIS) en surfen met verschillende toestellen ( laptops , smartphones , tablets ) op het thuisnetwerk.
Sinds enige tijd vindt mijn IPhone en Ipad ons thuisnetwerk niet meer.
Wel op laptop en smartphone van mijn echtgenote ( Android )
Nu ben ik verplicht om ook thuis constant TelenetWiFree te kiezen want die connectie maken mijn toetellen IOS wel...
deze connectie is niet permanent echter waardoor ik berichten via whatsapp e d niet meer binnenkrijg. Tenzij ik connectie maak handmatig.
We gebruiken powerlines om in de woonkamer interactief tv te kunnen kijken.
kan iemand me helpen ?
ik ben niet zo technisch
ps heb reeds alles geprobeerd ‘netwerk vergeten’ rebooten van router en alles gewist ( fabrieksinstellingen )van iPhone maar probleem blijft 😔
alvast bedankt netweters
groeten
sven
Indien Powerline zonder wifi, is het waarschijnlijk het eenvoudigste die ene vervangen door een powerline kastje met Wifi.
Dag Theo
met powerlines is niks mis
ik kan geen verbinding meer maken met mijn toestellen ( iOS 11) op mijn thuisnetwerk sterker nog er verschijnt een pop-up met vermelding : er is geen verbinding mogelijk ...
Klantendienst gaf raad om te resetten en rebootte mijn modem maar probleem nog steeds niet opgelost
ik surf nu met Telenetwifree wat niet ideaal is
buitenshuis en op werk maakt mijn iPhone wel snel connectie met bijv de VPN van Telenet op het werk
mvg Sven
Probeer eens om je draadloze netwerk op te splitsen in 2 netwerken ipv één: 2.4GHz en 5GHz. Dus gewoon de netwerknaam (SSID) te veranderen.
Misschien ook nuttig om uw WiFi paswoord te veranderen. Minstens 8 tekens, waarvan minstens 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer. Iets in de zin van: 2017IkBenSven1, ik zeg maar zoiets. Je kan er ook tekens in zetten maar neem geen te moeilijke tekens want Apple heeft het daar blijkbaar moeilijk mee.
Ik heb al een week hetzelfde probleem en ik ga morgenvroeg (straks) hierover voor de 4e keer op een week tijd naar Telenet bellen.
Zou je me - indien Telenet me nog steeds niet kan helpen - kunnen uitleggen hoe ik dat precies zelf zou kunnen splitten? Wat kan ik doen?
Er is geen probleem met mijn modem. Resetten, stekker uittrekken, herstarten, ... is niet de oplossing. Het probleem stelt zich trouwens ook enkel bij mijn laptop. Wifi werkt wel perfect bij zowel iPad als Google Pixel (Android).
@Ex-Netweter schreef:Ik heb al een week hetzelfde probleem en ik ga morgenvroeg (straks) hierover voor de 4e keer op een week tijd naar Telenet bellen.
Zou je me - indien Telenet me nog steeds niet kan helpen - kunnen uitleggen hoe ik dat precies zelf zou kunnen splitten? Wat kan ik doen?
Er is geen probleem met mijn modem. Resetten, stekker uittrekken, herstarten, ... is niet de oplossing. Het probleem stelt zich trouwens ook enkel bij mijn laptop. Wifi werkt wel perfect bij zowel iPad als Google Pixel (Android).
Ben je al eens ergens anders met je laptop gaan proberen of je kan connecteren op een wifi netwerk. Iemand van de familie die ook Telenet heeft. Want mij lijkt het erop dat uw laptop problemen heeft. Drivers up to date van uw netwerkkaart?
@Ex-Netweter schreef:Zou je me - indien Telenet me nog steeds niet kan helpen - kunnen uitleggen hoe ik dat precies zelf zou kunnen splitten? Wat kan ik doen?.
@Ex-Netweter Je kan op MijnTelenet bij het beheer van de instellingen van je netwerk de naam van je WIFI netwerk veranderen. Je hebt 2 frequencies 2.4 en 5GHz. Normaal staan die ingesteld op dezelfde , zodat het toestel zelf kan kiezen welke frequentie ze gebruikt.
Om te testen kan het nuttig zijn om dit te veranderen (bvb een 5 achter dat van 5GHz zetten), zo kan je zien welk toestel het netwerk van 2.4 gebruikt en welk 5GHz.
Hier zou normaal meer uitleg moeten staan:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wireless-modem-instellen/
(ik kan het zelf niet testen, ik het een modem-only configuratie)
Ik heb sinds gisteren zelfde probleem met wifi voor laptop. Andere toestellen verbinden wel maar de laptop 'kan niet verbinden' met ons netwerk (staat wel in de lijst) , wifree evenmin, homespot werkt wel.
Gisteren kreeg ik bij sommige pogingen melding van een ip adres conflict. Telenet heeft een reboot van de modem gedaan. Probleem is er nog steeds.
(modem al zeer veel herstart.)
@Ex-Netweter
bij ip conflict kan je eventueel proberen om op de laptop een command window te openen (start/run en cmd typen)
en dan aan de prompt: "ipconfig / release " te typen + ENTER.
Daarna "Ipconfig /renew" typen + ENTER.
Je IP adres wordt dan vernieuwd bij de DHCP server. Indien het IP adres al ergens anders in gebruik is (ip conflict) krijg je een ander.
Bedankt Bert, dat had ik inderdaad al gedaan. (Wat ik daarna op mijn scherm kreeg, kon ik wel niet interpreteren ifv oplossing)
Volgens Telenet (op Twitter) "moet het probleem aan de pc liggen" , ze hebben me wel vriendelijk naar hier verwezen .
Maar op het werk functioneert hij normaal, het is dus het thuisnetwerk waar er iets scheelt.
Bedankt Janneke.
Daar zit misschien wel de aanleiding. De Sony smart tv verloor dagelijks verbinding, en gaf de wenk om een vast ip in te stellen (intussen weer ongedaan gemaakt). Verbindingsprobleem van de laptop is er sindsdien.
Bij mij is het opgelost.
In wifi paspoort de modem naar standaardinstellingen gezet. Blijkbaar was er een probleem omdat ik het wachtwoord veranderd had. Want als ik aan het originele wachtwoord kom, is het probleem terug.
Het probleem was er trouwens bij meerdere laptops, terwijl mobiles wel verbonden met het andere wachtwoord.