Beantwoorden
Joke1980
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Hoort wie klopt daar? Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Tijdschakelaar

Iemand al geprobeerd om een tijdschakelaar te plaatsen voor de modem zodat die op bepaalde tijdstippen uitschakelt? 

Zit met het probleem dat zoon na mij gaat slapen en dan nog tot 2u of later op zijn laptop/tablet zit. 
Afnemen zou een optie zijn, maar aangezien ik vroeg ga slapen vind ik dat ook niet eerlijk

0 Likes
7 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Tijdschakelaar

Dit zou binnenkort aan de Telenet app toegevoegd worden is mij gezegd.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Tijdschakelaar

De meeste routers beschikken over die mogelijkheid. Als je niet met een eigen router werkt, dan kan het volgens mij ook met de Telenet Security Pack, maar dat is een extra blijvende kost.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tijdschakelaar


@m-jan20@  schreef:

Dit zou binnenkort aan de Telenet app toegevoegd worden is mij gezegd.


Dit is een van de dingen die op mijn Klaas/kerstlijstje stonden en hopelijk wordt dit bij de volgende release werkelijkheid.

Een tijdschakelaar op de modem kan uiteraard ook. Zwijg van kinderen natuurlijk..... Mijn moeder zei altijd: "Je bent beter af met een nest biggen, die brengen nog geld op.....". En toen was er nog geen internet. Gefrustreerde smileySmiley LOL



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Pa
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

Tijdschakelaar

Zit met het probleem dat zoon na mij gaat slapen en dan nog tot 2u of later op zijn laptop/tablet zit. 
Afnemen zou een optie zijn, maar aangezien ik vroeg ga slapen vind ik dat ook niet eerlijk

 

Mogelijk deze vraag eens stellen aan de PC jongens/meisjes.

Vroeger had ik in WindowsXP een aanmeldings script.

Als "baas" geef je dan je "personeel" een wachtwoord en jij bepaalt dan van/tot wanneer het OS werkt.

Wij gebruikte dit om te voorkomen dat de werknemers na hun uren en in de weekends gingen bijklussen.

Ik dacht dat dat "light directers program" of zo heet?

 

Een tijdklok op de modem zet internet wel uit maar niet de pc en wat je al niet offline kan doen.....

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Tijdschakelaar

@Pa 


@Pa@  schreef:

Zit met het probleem dat zoon na mij gaat slapen en dan nog tot 2u of later op zijn laptop/tablet zit. 
Afnemen zou een optie zijn, maar aangezien ik vroeg ga slapen vind ik dat ook niet eerlijk

 

Mogelijk deze vraag eens stellen aan de PC jongens/meisjes.

Vroeger had ik in WindowsXP een aanmeldings script.

Als "baas" geef je dan je "personeel" een wachtwoord en jij bepaalt dan van/tot wanneer het OS werkt.

Wij gebruikte dit om te voorkomen dat de werknemers na hun uren en in de weekends gingen bijklussen.

Ik dacht dat dat "light directers program" of zo heet?

 

Een tijdklok op de modem zet internet wel uit maar niet de pc en wat je al niet offline kan doen.....

Op iPad & iPhone is er in de iOS 12 update een functie "schermtijd" toegevoegd waardoor er tussen bepaalde uren geen apps geopend kunnen worden. Je kan er ook een tijdslimiet per app opzetten of alleen bepaalde apps/categoriën (games) blokkeren tussen bepaalde uren. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Joke1980
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Hoort wie klopt daar? Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Tijdschakelaar

UPDATE

Ik heb dus gewoon een tijdschakelaar voor de modem geplaatst en tot nu toe werkt alles normaal.

Zoon gaat nu op tijd (soms zelfs vroeger dan normaal) naar boven om in bed te kruipen.

Echtgenoot vind het soms wel lastig dat het internet uitvalt om 23u, maar dat is dan jammer.

Iedereen gelijk voor de wet 😉 

 

Bedankt voor jullie antwoorden en alvast prettige feestdagen

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tijdschakelaar


@Joke1980@  schreef:

UPDATE

Ik heb dus gewoon een tijdschakelaar voor de modem geplaatst en tot nu toe werkt alles normaal.

Zoon gaat nu op tijd (soms zelfs vroeger dan normaal) naar boven om in bed te kruipen.

Echtgenoot vind het soms wel lastig dat het internet uitvalt om 23u, maar dat is dan jammer.

Iedereen gelijk voor de wet 😉 

 

Bedankt voor jullie antwoorden en alvast prettige feestdagen


Weer wat meer tijd voor knuffelmomenten? Smiley LOL



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.