Beantwoorden
Ewanh
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Toestel verbinden met eigen router niet mogelijk

Ik had slechte wifi waardoor ik nieuwe modem heb gevraagd zonder wifi (CV8560E), Op poort 1 heb ik mijn eigen router op aangesloten die ik meer centraal in het huis kon zetten.

Op poort 2-4 van de modem zijn Lan kabels aangesloten die lopen naar de slaapkamers.

In de slaapkamers zijn er allerlei toestellen verbonden met een switch. Als ik nu op mijn wifi zit kan ik die toestellen niet vinden, omgekeerd lukt ook niet. Is er een instelling dat ik moet veranderen in router, Modem?

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Eigen router

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
Ex-Netweter
 

Toestel verbinden met eigen router niet mogelijk

Als je een eigen router gebruikt, is het natuurlijk de bedoeling dat alle apparaten van jouw lokaal netwerk op de router aangesloten worden.

Nu is een gedeelte van jouw lokaal netwerk aangesloten op de Telenet E-router, en een ander gedeelte op jouw eigen router. Dit zijn 2 afzonderlijke netwerken.

 

Gezien jouw enig probleem de "slechte WiFi" is, had je geen extra router nodig, maar een extra access point (wat je trouwen gratis van Telenet kon krijgen).

 

Oplossing voor jouw probleem:

Jouw eigen router instellen als een access point/switch (router functie uitschakelen).

De meeste routers hebben hiervoor een "bridge" functie.

 

Bij oudere routers zonder de "bridge" of "AP" mogelijkheid, moet je dat manueel instellen:

  1. verander het LAN IP adres van de router naar 192.168.0.[2-99] (buiten de DHCP range van de Telenet E-router).
  2. schakel DHCP op de router uit.
  3. verbind de Telenet router met een LAN poort van de eigen router.

Als je het type van de router opgeeft, kunnen we je misschien helpen voor de juiste instellingen ...

 

 

Ewanh
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Toestel verbinden met eigen router niet mogelijk

Ik heb de ROG Rapture GT-AC5300 van asus.

Ik had eerst power lines van telenet maar veel problemen gehad max downloads snelheid was 50mbps. Nu met eigen router 300mbps

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Toestel verbinden met eigen router niet mogelijk

@Ewanh de oplossing is door @Ex-Netweter aangereikt. 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ewanh
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Toestel verbinden met eigen router niet mogelijk

Ja dankje heb hem nu ingesteld en alles werkt super 🙂