Beantwoorden
YNT
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Traag internet ONEup via Powerline

Beste , 

Ik had voordien all-internet en haalde hier 80mbps uit via powerline ipv 200.

Was al een tijdje van plan om naar gigabit over te schakelen maar krijg nu alsnog maar 130mbps download binnen.

Heb alles al nagekeken.

Alle kabels cat5e 

Powerlines zitten op dezelfde kring.

En alsnog geeft de powerline maar 130. 

Met mijn gsm haal ik wel hogere snelheden via wifi.

Deze zijn al tot 350mbps download gegaan.

En ja ik heb een gigabit netwerkkaart in mijn pc.

Iemand nog ideeën? 😄

Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: Internet traag oneup

0 Likes
14 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5903
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Traag internet ONEup via Powerline

@YNT 

Heb je jou pc bekabeld aangesloten of is dit ook via wifi ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
YNT
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Traag internet ONEup via Powerline

Dus ik heb een powerline die eerste naast de router instak , toen kreeg ik 80mbps , ik heb deze overgeschakeld naar dezelfde kring , nu haal ik 130-140 via powerline . Deze is van aan de router tot aan de pc in cat5e aangesloten , denk dat het verliest op de powerline xs

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5903
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Traag internet ONEup via Powerline

@YNT 

Het is perfect mogelijk dat je verlies hebt op je powerline. Als je in die zelfde kring zwaardere apparaten hebt zitten dan verliest de powerline het aan zijn kracht en dan heb je dus verlies op je internet lijn. 

Je kunt altijd eens rechtstreeks testen aan je HGW zelf om te zien of je de correcte snelheden haalt maar als ik het zo lees moet wifi niet echt een probleem zijn. Al hoewel deze ook eigenlijk wel wat hoger mogen hoor. Kijk ook eens bij de specificaties van je powerlines zijn deze wel compatibel met zulke hoge snelheden ? Want vele veranderen van internet formule maar blijven hun 'oude' apparatuur gebruiken en deze zijn niet altijd compatibel met de hogere snelheden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
YNT
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Traag internet ONEup via Powerline

Heb hier het model pg-9082LG-TN .

 

 

Is 3 jaar oud intussen, maar zouw tot 940mbps moeten kunnen hebben lees ik online.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5903
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Traag internet ONEup via Powerline

@YNT 

Idd die zouden het moeten kunnen ondersteunen. Enkel verwacht ik persoonlijk niet dat je ook daadwerkelijk de 900 Mbps haalt zoals een rechtstreekse kabel aan je HGW. Maar anders eens een reset uitvoeren en opnieuw verbinden en dan nog eens testen. Anders heb ik ook niet direct een idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn. Vele factoren kunnen er een rol spelen bij het gebruik van een powerline. Je electriciteitsnet is hier ook een factor tussen en je kan goede en nieuwe leidingen hebben maar goed er kan altijd iets tussen zitten wat je probleem veroorzaakt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2272
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Traag internet ONEup via Powerline

Sneheden via powerline zijn altijd veel lager dan via een UTP kabelverbinding.

Ligt er soms een coax naar de ruimte waar uw powerline staat?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 521
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Traag internet ONEup via Powerline

De flessenhals bij de Powerlines blijft dezelfde. Of je daar nu 200 Mbps of 1 Gbps in pompt dat zal weinig verschil maken. Er zal niet veel meer uitkomen.

0 Likes
YNT
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Traag internet ONEup via Powerline

Het grootste probleem lag bij het feit dat de medewerker van Telenet was vergeten de upgrade van mijn modem door te voeren. Had nog een dosis 3.0 , nu 3.1 , rechtstreeks aan modem 930mbps , met Telenet 360 pod , naar mijn bureau, daar haal ik nu via UTP naar mijn pc 300mbps ongeveer , hoe kan ik dit hoger krijgen ? Want kan geen kabel van modem naar pc trekken want dan moet die kabel dwars door mijn living .

0 Likes
YNT
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Traag internet ONEup via Powerline

De enige coax die binnenkomt is die van de router , en die komt ook echt aan de router binnen , en de powerline hangt 2m verder in het stopcontact 🙂

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5903
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Traag internet ONEup via Powerline

@YNT 

In het begin van je post zeg je een Powerline te hebben maar nu zeg je een Telenet 360 POD te hebben ? 

je hebt de docsis 3.0 nu heb je de 3.1 ?

Wat heb je nu exact en welke modem heb je daar staan ? 

Want nu haal je veel dingen door elkaar. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
YNT
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Traag internet ONEup via Powerline

Had docsis 3.0 met powerline .

 

Nu heb ik vandaag docsis 3.1 router en 360 pod gaan halen in de Telenet winkel.

 

Sinds deze aanpassing is mijn snelheid rechtstreeks op de router 930mbps , en in mijn bureaukamer via UTP die van de 360pod komt 450mbps

ErwinC
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Traag internet ONEup via Powerline

Je pods communiceren met mekaar over wifi (via netwerkkabel kan ook, maar dat lijkt niet de situatie). Maw Wifi is je nieuwe bottleneck.
Als je de maximumsnelheid wil halen die er is, dien je een rechtstreeks netwerkkabel te hebben tussen de computer en modem.
Of een veel beter en veel veel duurder Wifi systeem dan de pods.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Traag internet ONEup via Powerline

Ik denk dat hier de smartphone de bottleneck is, een wifi-pod kan hogere snelheden dan 500 Mbps leveren.

0 Likes
karstendev
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Jij bent af! Netjes! Leesclubje starten?

Traag internet ONEup via Powerline

Heb je al een fix gevonden?

Ik heb hier ook hetzelfde probleem, 60mbps terwijl mijn powerline adapter 1gbit aankan en mijn modem mij normaalgezien rond de 300 geeft...
Het enige wat ik heb gedaan om het een beetje te improven is naar cat5 geswitched en de DNS vanop mijn desktop naar die van cloudlare veranderd.

0 Likes