Beantwoorden
Dimines
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Traag vast internet via powerline

Mijn vaste PC is in het bureau aangesloten op het internet via een PowerLine (van Telenet) en een internetkabel.  Niet op de wifi dus, maar toch is mijn internet extreem traag.  En dit is geen momentopname, dit is al maanden zo.  Ik probeerde net iets te downloaden, ik geraakte nog niet eens aan 1 MB per seconde.  

De resultaten via speedtest.net: 

Ping: 10 ms

Download: 24,11 Mbps 

Upload: 9,50 Mbps

Ik heb een gewoon Wigo 15 abonnement, een performante PC en dus aangesloten via de kabel, niet draadloos.  Kan dit aan mij liggen?  Of geeft Telenet mij maar 1/10 van de capaciteit waarvoor ik betaal?  Of wat kan de reden hiervoor zijn aub?

Alvast bedankt!!

 

Titel gewijzigd door Giverny(mod) I vorige titel: Extreem traag internet

0 Likes
3 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Traag vast internet via powerline

Moeilijk te zeggen met deze toch wat beperkte informatie. Is deze PC de enige gebruiker van het internet, of zijn er andere geconnecteerde PC's of GSM's? Hebben die hetzelfde probleem, of is het beperkt tot deze PC in het bureau?

Heb je misschien een laptop om eens een test mee te doen?

Wat is de snelheid wanneer deze rechtstreeks met een kabel aan het Telenet modem geconnecteerd wordt?

Wat is de snelheid als je de laptop vervolgens aan de powerline aansluit?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1674
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Traag vast internet via powerline

@Dimines Test eerst uw snelheid direct op de router van Telenet. Als dit ook zo traag gaat, is het de router van Telenet anders ligt het aan de powerlines.

Je kan wel eens proberen om een ander stopcontact te gebruiken. Soms is de verbinding niet goed en zal dus de connectie ook niet goed zijn.(traag internet), terwijl dit op een ander stopcontact wel gaat.Alles hangt af van uw elektriciteitsnetwerk bij gebruik van powerlines.

Als je nog een andere utp kabel hebt om je pc te verbinden, probeer dit ook eens. Soms is er een kink in de kabel, waardoor de snelheid serieus verminderd.

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Traag vast internet via powerline

Gebruikt ge in uw bureel verlengsnoeren met meerdere stekdozen?

Indien Ja, doe dan eens een test zonder dat verlengsnoer aan te sluiten.

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.