42588
netweters
|
18944
gesprekken
|
20444
vragen
|
Hallo
Na een update van internet(giga internet 1gbps) met de nieuwste modem f@st3896lg-tn.
Behaal ik nog maar snelheiden van +- 300mbps op de meeste apparaten (laptop ,smartphone.... 2.4-5ghz) via Wifi.
De upload snelheid doet het wel goed +-38 mbps.
Heb geen wifi-pods maar heb goed bereik.
Nu is de vraag wat kan ik daar aan doen ?
Graag wat hulp!
Zijn mijn instellingen van de modem niet optimaal?Of is er iets anders mis?
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Traag internet snelheid na update giga internet
Had ik ook, maar toen ik twee weken geleden een Linksys mesh systeem opzette achter de telenet modem haalde ik plots snelheden rond de 940Mbts en 38 upload. Dus het kan zo snel draadloos. En, ik heb dan nog de nieuwe modem niet maar een 8560.
Heb je de snelheid met kabel gemeten om te zien welke snelheid je dan haalt?
Nee nog niet ga vandaag zien voor wifi-pods 360 zodat ik deze met de utp kabel kan verbindingen en zien welke snelheid het dan geeft.
Deze instellingen staan zo ,dus daar kan het niet van zijn .
@303acido Na je update herstart je beste de modem eens. Gewoon de modem van Telenet 10 seconden van de stroom halen en terug insteken.
De updates voor je modem zullen dan direct binnenkomen zodat de aanpassingen voor je internet ook zullen doorkomen.
Het is natuurlijk ook te zien hoever je van de wifi af zit daarnaast moeten je toestellen ook deze snelheden kunnen ondersteunen. Zelf heb ik ook een eigen router gezet en haal ik met mijn gsm makkelijk de 900 Mbps draadloos. De rest van mijn toestellen ( MacBook en tv box en dergelijke zijn bekabeld verbonden voor het beste resultaat ). Met de MacBook haal ik draadloos dan wel 800 Mbps download.
Via de @fast heb ik geen wifi aanstaan aangezien ik een eigen routegebruik dus die snelheidstest heb ik niet gedaan.