Beantwoorden
Kobe2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Trage snelheid via UTP-kabel van 94Mbps

Beste mensen op deze website,

 

Ik ben in huis bezig met het leggen van een direct lijn van mijn modem tot aan mijn pc (wat later een router wordt van asus rog). Ik zit alleen met een probleem mijn link speed volgens windows gaat niet hoger als 94 mbps. Dit is vrij raar aangezien wij betalen voor 1Gbps. De kabel is ongeveer 5-10 meter van de modem verwijderd en is een cat6 kabel. De kleurcodes hebben we nagekeken en zijn aan beide kanten hetzelfde. Als we dan een pc aansluiten op 2-3 meter van de modem geeft die wel een hoge snelheid weer. Wij zitten nu een beetje vast aan wat het kan liggen. De kabel is nieuw is niet oud (Cat6 S/UTP).

 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Ethernet snelheid is maar 94

6 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Trage snelheid via UTP-kabel van 94Mbps

Het lijkt toch het meest waarschijnlijk dat het aan de kabel ligt.


@Kobe2  schreef:

De kleurcodes hebben we nagekeken en zijn aan beide kanten hetzelfde.


De meest gebruikte pinbelegging is in volgende afbeelding te vinden.

ethcable568a.gif


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1615
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Trage snelheid via UTP-kabel van 94Mbps


@Kobe2  schreef:

De kleurcodes hebben we nagekeken en zijn aan beide kanten hetzelfde.


Heb je de kabel uitgemeten met een UTP kabeltester?

94 mpbs is een typische snelheid voor een 100 mpbs verbinding, dat wijst op een fout in de connector.

Kobe2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Trage snelheid via UTP-kabel van 94Mbps

Dit had ik juist gedaan

Kobe2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Trage snelheid via UTP-kabel van 94Mbps

Dit heb ik helaas niet dus kan het ook niet testen we dachten eerst dat hij niet goed was hebben hem dan opnieuw gedaan en alles ziet er goed uit

 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1615
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Trage snelheid via UTP-kabel van 94Mbps

Zo' "LAN" kabeltester kost niet veel, en kan je veel ellende besparen. Te koop in alle DHZ zaken of online, vb: https://www.allekabels.be/netwerk-kabel/191/2231/netwerkkabel-tester.html?

Het is al voldoende dat één van de draadjes niet vast zitten of verwisseld zijn, en je valt terug op 100mpbs.

Het is ook niet voldoende dat de kleuren aan beide zijden "gelijk" zijn, je moet ook de "paren" respecteren: 1+2, 3+6, 4+5, 7+8, zie schema hierboven ...

TRL
Experienced Veelweter
Berichten: 279
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Trage snelheid via UTP-kabel van 94Mbps

@Kobe2 mss is je netwerkkaart in u computer maar een 10/100 die maar gaat tot 100Mbps