Beantwoorden
Warre
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Trage tot geen verbinding via Powerline

Beste,

Mijn pc is via internetkabel verbonden met mijn Telenet powerline, alleen heb ik de laatste tijd vaak dat deze op willekeurige momenten een hele trage tot geen verbinding heeft.

Wanneer ik deze uit het stopcontact trek en terug insteek hersteld de verbinding weer voor even.

Zou dit op te lossen zijn of zou ik deze kunnen inruilen voor een nieuwe? 

Alvast bedankt!

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Verbinding powerline

0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5849
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Trage tot geen verbinding via Powerline

@Warre 

Heb je al eens achterhaald waneer deze een slechte verbinding geven ? Bedoel er mee is dit op een bepaald uur van de dag of heb je dit op verschillende uren van de dag ? Want je zegt nu willekeurige momenten van de dag maar welke willekeurige momenten zijn dat dan ? 

Vergeet niet een Powerline werkt via je electriciteitsnet werkt en als er op bepaalde uren van de dag apparaten zijn die ook in dat net zitten en aanspringen dat je verbinding weg kan vallen of dat je traag internet ervaart. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Warre
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Trage tot geen verbinding via Powerline

@patrick37 

Dit kan op ieder moment van de dag gebeuren, en het gebeurd redelijk vaak. (om het half uur/uur) 

Ik heb deze nu ongeveer een jaar volgens mij en ik heb dit probleem nu een 3 tal weken, daarvoor werkten ze perfect.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5849
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Trage tot geen verbinding via Powerline

@Warre 

Dan zou je het idd eens kunnen overwegen om andere aan te nemen maar daarmee is natuurlijk niet gezegd dat je probleem ook effectief is opgelost. 

Heb je aan die kabel ook al eens een andere pc gestoken een laptop bijvoorbeeld en gezien of die hetzelfde probleem heeft ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
SamSila
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Trage tot geen verbinding via Powerline

@Warre 

Ik zou de stappen volgen via onderstaande link. Eens trachten je powerlines te herkoppelen.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/powerline-adapters-communiceren-niet-meer-met-elkaar/ 

Als dit niet werkt zou ik naar een Telenet winkel gaan met je powerlines mee, waarschijnlijk huur je deze (staat op je telenet factuur als huur) en kan je deze gratis omwisselen. 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Trage tot geen verbinding via Powerline


@Warre  schreef:

Mijn pc is via internetkabel verbonden met mijn Telenet powerline, alleen heb ik de laatste tijd vaak dat deze op willekeurige momenten een hele trage tot geen verbinding heeft.

Wanneer ik deze uit het stopcontact trek en terug insteek hersteld de verbinding weer voor even.

Zou dit op te lossen zijn of zou ik deze kunnen inruilen voor een nieuwe? 

Alvast bedankt!


Enkele tips voor Powerlines:

  1. Welke Powerlines heb je? De nieuwe van Telenet (Homegrid systeem) zoals een PG-9072/9073 of P-9082/9083 (of een combinatie)
  2. Zijn ze (aan beide) zijden aangesloten op een stopcontact met aarding?
  3. Heb je een recente of conforme elektrische installatie (overal op alle circuits een goede aarding)?
  4. Zitten beide Powerlines rechtsreeks in het stopcontact (en niet in zo'n verlengdraad met verdeelstekker). De Powerlines moeten altijd rechtstreeks in het stopcontact, je mag wel een verlengkabel/verdeelstekker/modem etc. aansluiten op het ingebouwd stopcontact van de Powerline.
  5. Indien je een driefasige electriciteitsaansluiting hebt, dan kan je eventueel proberen in een ander stopcontact. Powerlines werken best indien ze op dezelfde fase(s) aangesloten zijn (tenzij je een phase coupler hebt in de zekeringkast).
  6. Kan je ze eventueel eens volledig resetten, en terug pairen?

Indien niets helpt > terugbrengen naar Telenet en laten vervangen 😊.

0 Likes