Beantwoorden
matty
Freshman Meerweter
Berichten: 67
Full speed writing! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Dag van de Chocolade

Trage wifi als ik modem niet regelmatig herstart

Hey,

 

ik heb de fast modem icm 4 pods. Ook het gigabit internet.

ik merk soms dat men internet wifi traag is (minder dan 100mb/s) als ik de modem herstart haal ik vlotjes opnieuw 500-650 mb/s via wifi.

bekabeld blijft alles vlotjes werken(geen idee snelheid want is apple tv en tv boxen).

 

dit kan toch niet normaal zijn dat ik bijna wekelijks de modem moet herstarten om te krijgen waar ik voor betaal?

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Wigi traag. Na herstarten wifi terug ok

 

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Trage wifi als ik modem niet regelmatig herstart

@matty 

Het is zeker niet normaal dat je wekelijks je modem dient te herstarten wegens te lage snelheid van je wifi. Heb je al eens andere dingen geprobeerd dan enkel je modem te herstarten ? Dus denk aan je pods eens opnieuw instellen ? 

En sinds wanneer merk je dit probleem heb je iets veranderd in je opstelling of is er een update geweest waardoor dit plots gekomen is ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
matty
Freshman Meerweter
Berichten: 67
Full speed writing! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Dag van de Chocolade

Trage wifi als ik modem niet regelmatig herstart

Het gaat eerder traag. Bvb vandaag 700,morgen500, enz…. Hoe reset ik men pods? Want ik denk niet dat daar het probleem aan ligt. Opstelling wordt niet veranderd. Update geen idee want dit verloopt voa telenet en die laten niet echt iets deten hierover

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Trage wifi als ik modem niet regelmatig herstart

@matty 

De pods worden geupdate via Telenet zelf dus daar kun je zelf niks aan doen of veranderen. Bedoelde eerder een update aan je toestel die verbonden is met je wifi. Maar heb je dit probleem met één toestel of heb je meerdere toestellen die verbonden zijn met wifi die hetzelfde ervaren ? 

Voor een reset van de pods kan je best eens zien via de Telenet app of je daar iets van terug vindt. 

Check ook in de Telenet app eens bij je internet om daar een diagnose in uit te voeren en check dan eens of er problemen gevonden worden.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
matty
Freshman Meerweter
Berichten: 67
Full speed writing! De vlam zit erin. Al 25 duimen! Dag van de Chocolade

Trage wifi als ik modem niet regelmatig herstart

Het is op elk wifi toestel, laptop, iphones,….

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Trage wifi als ik modem niet regelmatig herstart

@matty 

Het zou kunnen dat er op je coax signaal een probleem is waardoor je wifi trager gaat maar dan moet je eens een lijn meting laten doen. 

Het zou aan de pods kunnen liggen maar zelf zeg je van niet maar het zou wel een oorzaak kunnen zijn. Direct een verklaring hiervoor heb ik ook niet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1681
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Trage wifi als ik modem niet regelmatig herstart

@matty Als je bekabeld netwerk wel blijft werken en je wifi niet denk ik eerder dat je met storingen zit op een bepaald kanaal van je wifi.

Als je deze herstart zal de wifi automatish het beste kanaal kiezen als deze op automatisch staat. Vandaar dat het dan wel beter gaat.

Kijk zeker eens naar stoorzender die op het moment dat je slechte wifi hebt aanspringen of opgezet worden. 

Het kan gaan van zware elektrische toestellen, babyfoon, omvormer voor zonnepanelen, wifi van de buren ,...

Kijk of je uw wifi niet op een bepaald kanaal kan zetten en test dan nog eens.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.