24757
netweters
|
152463
antwoorden
|
20709
vragen
|
Dag iedereen,
Ik krijg maar geen deftige snelheden op mijn Wifi (Telenet), ergens tussen de 10 en 70 Mbps. Als ik de verbinding via smtp-kabel gebruik, dan haal ik vlot 350 Mbps. Maar zelfs als ik op 10 centimeter van de modem ga zitten, dan haal ik met WiFi een bijzonder lage snelheid. Dat geldt voor al mijn toestellen; of ik nu mijn laptop, smartphone, tablet of een andere laptop gebruik, het blijft overal zeer laag. Mijn theoretische snelheid zou 500 mbps moeten zijn. Ik heb intussen een nieuwe modem en ook dit verandert helemaal niets.
Heeft nog iemand dit probleem gehad (en kunnen oplossen) aub?
Alvast bedankt.
Lukas
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Traag WIFI op zelfs 10 cm van modem...
Trek de modem eens een nachtje uit
Steek hem later in laat rustig opstarten
Als de wifi nog altijd slecht is laat het weten aan telenet
https://www2.telenet.be/residential/nl/contact/mytelenet-help/chat-via-whatsapp.html
Is je modem je enigste Access point? Heb je ook powerlines of wifi versterker of iets anders?
Janne_man,
Ik heb inderdaad ook een powerline aan de modem hangen die verbindt met een Wifi Powerline in een andere slaapkamer.
Zou het hier kunnen aan liggen? Als die powerline het WiFi signaal van de modem zou verstoren, hoe moet ik die dan gebruiken?
Bedankt alvast voor de reactie.
Ik vermoed dat je niet rechtstreeks aangesloten bent op de Telenet modem. Mogelijk staat het ssid niet juist in de modem.
Ik heb het intussen nagegaan en de SSID is wel degelijk dezelfde. Ook het ontkoppelen van mijn Powerline lost het probleem niet op, noch het uitzetten van de modem voor een paar uren...
Nog iemand een suggestie aub?
Mogelijk wordt je wifi sterk verstoord door een ander Wifi netwerk. Ik zou op tablet of smartphone een app zoals Wifi Analizer installeren en uitvoeren. Je kan dan alle signalen zien in beide banden (2.4 en 5 GHz). Mogelijk zie daar een vreemd netwerk op dezefde kanalen als het uwe.