Beantwoorden
Mk1963
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Trage wifi op laptop en smartphone

Wij hebben thuis Internet Fiber 200. Wanneer we de speedtest uitvoeren op de laptop en op onze smartphones hebben we een downloadsnelheid van +- 5  Mbps. Op de vaste PC hebben we een downloadsnelheid van +-35 Mbps. Het duurt op onze laptop en smartphone veel te lang vooraleer een webpagina geladen is. Hoe kunnen we dit oplossen?

0 Likes
1 reactie
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Trage wifi op laptop en smartphone

Welke snelheidstest(s) heb je uitgevoerd? Was dat via kabel (UTP) of draadloos? Om welke smartphones gaat het? Als ze 5GHz ondersteunen, dan maken ze best verbinding met dat netwerk. Als je een Home Gateway (HGW of modem/router) hebt van Telenet, dan kan je via Mijn Telenet instellen dat je twee netwerken ziet: 2.4GHz en 5GHz. Op die manier is het makkelijker om specifiek verbinding te maken met het 5GHz netwerk. Dit is immers sneller dan 2.4GHz (maar minder goed als de afstand groter wordt).

 

Welk besturingssysteem draait er op de PC? Is die draadloos of bekabeld verbonden? Met welke browser(s) heb je de snelheid getest?

 

Heb je de modem al eens uit- en aangezet?

 

...

 

Hoe meer informatie jij geeft, hoe beter men je kan helpen. Op dit moment is dat erg moeilijk.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes