Beantwoorden
Pascal1968
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
De vlam zit erin. On a roll... Happy New Year! Dat loopt vlotjes.

Tweede tv verbinden met het internet

Ik zou graag op men tweede tv boven internet hebben. Interactieve tv heb ik boven en beneden en beneden ook Internet. Als ik boven op internet wil vraagt die een etjetnetkabel en en WiFi signaal is boven slechter dan beneden. Hoe moet ik dat gaan oplossen? Chromecast zal niet helpen met slechtere WiFi boven. Bedankt bij voorbaat 

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Internet op tweede tv

0 Likes
15 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Tweede tv verbinden met het internet

@Pascal1968 

Als het probleem de slechte wifi boven is zou je je kunnen behelpen met een set powerline adapters.

Deze kan je huren bij Telenet. Als je nog geen set hebt huur je ze zelfs gratis.

Bestellen moet je deze doen via de Telenet app.

Mocht je al een netwerkkabel ter plaatse hebben kan je met een access Point de verbinding bedraad of wifi nemen. Bestelling bij Telenet kan op dezelfde wijze als voor de pwl adapters.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tweede tv verbinden met het internet

@Pascal1968  je wil dus graag internet hebben op je tv boven dus dat je via die tv op internet kan geraken. Maar je zegt ik heb interactieve tv boven ??? Kan ik daaruit verstaan dat je tv op internet kan of is je tv interactief boven en het werkt de interactiviteit ? Want als dat is dan heb je dus een internet verbinding boven. 

 

Als je internet boven wil kan je dan op verschillende manieren doen. Je kan voor Powerlines kiezen zodat je boven ook internet hebt of je kan kiezen voor een AP ( Acces Point ). Moest je voor powerlines gaan dan kan je die een setje gratis krijgen bij telenet als je die nog niet hebt. Op die manier kan je je netwerk uitbreiden naar boven toe. De AP kan je ook kiezen. 

 

De Chromecast is ook voor te streamen en die heeft ook een internet verbinding nodig om te erken anders werkt de Chrome cast niet.  


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Pascal1968
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
De vlam zit erin. On a roll... Happy New Year! Dat loopt vlotjes.

Tweede tv verbinden met het internet

Ik heb interactie met tv beneden maar geen internet Patrick 

Groetjes 

0 Likes
Pascal1968
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
De vlam zit erin. On a roll... Happy New Year! Dat loopt vlotjes.

Tweede tv verbinden met het internet

Bedankt voor info

0 Likes
Pascal1968
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
De vlam zit erin. On a roll... Happy New Year! Dat loopt vlotjes.

Tweede tv verbinden met het internet

Heb wel internet maar tv kan niet op internet boven 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tweede tv verbinden met het internet

@Pascal1968  dan zou ik eens kijken voor die Powerlines. Dat is een setje waar je dan mee boven ook internet kan hebben. Let wel op dat je elektriciteit netwerk goed is want de communicatie gebeurd dus via je elektriciteit net. Daar mogen dan geen zware apparaten tussen zitten of dergelijke om een goede werking te hebben. Ook het gebruik in een verdeeldoos is niet aanbevolen voor de storingen tegen te gaan. Eventueel een Accespoint plaatsen is ook een optie wat je kan nemen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Pascal1968
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
De vlam zit erin. On a roll... Happy New Year! Dat loopt vlotjes.

Tweede tv verbinden met het internet

Bedankt voor de tips. Prettig eindejaar ondanks corona

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tweede tv verbinden met het internet

Dank je wel @Pascal1968  Voor jullie ook een fijn eindejaar 🙂 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Tweede tv verbinden met het internet

Ik wil er ook even bijvoegen als je een driefasig netwerk van electriciteit hebt heb je ook de kans dat de powerlines niet werken. Ze moeten degelijk op een en dezelfde fase zitten. Hou daar ook rekening mee. Het is niet zo dat iedereen nu mono fasig is, er zijn nog altijd huizen bij die driefasig net hebben

Stefan Groenen

Tweede tv verbinden met het internet


@stefangroenen  schreef:

Ik wil er ook even bijvoegen als je een driefasig netwerk van electriciteit hebt heb je ook de kans dat de powerlines niet werken. Ze moeten degelijk op een en dezelfde fase zitten. Hou daar ook rekening mee. Het is niet zo dat iedereen nu mono fasig is, er zijn nog altijd huizen bij die driefasig net hebben


De huidige powerlines werken perfect op 3 fasen. (blijkbaar door het gebruik van de nul).

Heb hier zelf 3 fasen en de powerline van Telenet loopt hier perfect.

@Pascal1968 

Ik zou dit zeker proberen. Je kan gratis één set huren bij Telenet dus een no-brainer.

0 Likes
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Tweede tv verbinden met het internet

Ik wil je daar toch even op informeren dat jou verhaal niet volledig klopt. Je zal per toeval op dezelfde fase zitten. Wil je dit probleem omzeilen moet je in je zekeringkast een fasekoppelaar plaatsen. Ook even zitten googlen en kwam hierbij uit dat dit het enige is. Trouwens alle huidige zekeringen, of automaten hebben wat problemen met je hoogfrequent signaal. Die spoelen zijn daar niet voor gemaakt en zou blijkbaar moeilijk het signaal doorgeven. OOk maar gelezen of dit klopt is niet zeker maar wat zeker is dat je altijd op dezelfde fase moet zijn, of je fases laten koppelen met fasekoppelaar en dan is je probleem ook opgelost

Stefan Groenen
0 Likes
Ex-Netweter
 

Tweede tv verbinden met het internet

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Tweede tv verbinden met het internet

@Pascal1968Je hebt interactieve TV boven? Via een digibox? Aangesloten met een UTP kabel of via Powerlines. Ga dan naar een Center vraag u dan een switchke (gratis) en steek dat ertussen. Utp kabel naar de switch, UTP naar je digibox, UTP naar je TV.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pascal1968
Professional Weetjesweter
Berichten: 42
De vlam zit erin. On a roll... Happy New Year! Dat loopt vlotjes.

Tweede tv verbinden met het internet

Bedankt iedereen voor de raad. Zal zien wat het beste is. Fijn eindejaar voor iedereen