Beantwoorden
johanimal
Experienced Beetjesweter
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Uitschakelen 5GHz-signaal niet mogelijk op 360° modem.

sinds ik een 360° modem heb van Telenet lukt het mij niet meer om toestellen te koppel die enkel op 2.4 Ghz werken. Via mijn oude modem kon ik via "mijn Telenet" het 5 Ghz signaal uitzetten. Nu lukt dit net meer. Ik moet dus telkens bellen naar de klantendienst om het signaal van 5 Ghz uit te schakelen. Maar zelfs als het 5 Ghz signaal uitgeschakeld is, lukt het maken van de verbinding niet met mijn slimme stekkers. Als ik contact opneem met de verdeler van de stekkers beweren ze dat de fout aan het netwerk ligt. Ook heb ik al verschillende apps uitgeprobeerd zonder succes. Wat moet/kan ik doen/proberen om deze te kunnen verbinden. 

type stekkers : Dio Connect plug

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: verbinding maken met slimme stekker

0 Likes
11 reacties
thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

probeer eens uw modem en pods zonder stroom te zetten, erna met uw (smart)telefoon een (2.4 ghz)  hotspot te maken met hetzelfde van naam en wachtwoord als uw telenet netwerk. daarmee uw apparaat te verbinden om in te stellen. Danweer hotspot uit telenet aan. met wat geluk lukt het zo en ziet het apparaat geen verschil. maar het is niet zeker dat dit gaat, soms wel soms niet. het valt alleszinds te proberen. anders is eigen wifi apparatuur aanschaffen ipv de telenet wifipods te huren een andere optie dewelke het zeker wel zal oplossen maar dan ben je wel plotsklaps ~50€ of een veelvoud hiervan in geval van grote woning armer.

verder, als de verdeler stelt dat het aan het thuisnetwerk (bekabeling/compatibiliteit?)  ligt kan ik de vraag stellen, heeft u ook nog (telenet) stopcontact powerlines in gebruik? deze zijn namelijk niet altijd de best snelst stabiele netwerkverbindingen, soms verre van, en dit kan ook al wel eens een oorzaak zijn van mogelijk onderliggende verbindingsproblemen ( haperingen, timeouts enz.) . maar hij heeft wel  heelwaarschijnlijk gelijk dat het een probleem aan uw thuisinstallatie (modem/wifi compatibiliteit) is, hij zal ze niet verkopen mochten ze totaal nergens (nog) werken

johanimal
Experienced Beetjesweter

bedankt voor de reactie thomasdb,

ik probeer uw toepassing zo snel mogelijk toe te passen. Dit zal waarschijnlijk pas dit weekend zijn. In elk geval hou ik je op de hoogte.

thomasdb

hou er wel rekening mee dat je als je met uw smartphone de apparaten instelt, je tijdens het instellen waarschijnlijk een 2de smartphone/hotspot zal nodig hebben om op deze manier te proberen, omdat smartphone 1 de app zelf al moet draaien kan het zijn dat het niet lukt als deze zelf de hotspot maakt

0 Likes
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@johanimal  schreef:

Wat moet/kan ik doen/proberen om deze te kunnen verbinden. 

Het eenvoudigste vind ik, is een extra AP aan te sluiten die alleen op 2.4 Ghz werkt. Ik gebruik hiervoor een oude Fritz!WLAN Repeater 310 (niet meer verkrijgbaar).

Of als je nog ergens een oude router of AP hebt liggen waarvan je de 5 GHz kan uitschakelen.

Op die manier zorg je ervoor dat jouw GSM geforceerd een verbinding maakt met de 2.4 GHz WiFi.

Nadat je het IoT toestel hebt ingesteld (onboarding), kan je dat extra AP terug afkoppelen.

Dan gaat je GSM terug verbinden op 5 GHz, maar uw IoT toestel blijft netjes verbonden met de 2.4 GHZ band.

thomasdb

dat kan ook maar met gsm is makkelijker, dan kan je de modem uitschakelen en is er zeker geen interferentie

wifi AccessPoint (AP) is ook verwarrend met gsm App ( applicatie)

johanimal
Experienced Beetjesweter

ik heb dit uitgeprobeerd. Zoals je zei één telefoon gebruiken voor het maken van de hotspot. Met een andere telefoon verbinding maken met de hotspot. Maar ik krijg "verbonden zonder internet".
 De telefoon die dient als hotspot heeft uiteraard een sim kaart. Maar zijn er nog instellingen die ik moet nakijken?

0 Likes
johanimal
Experienced Beetjesweter

een extra AP of modem heb ik niet meer in huis.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Is het signaal van 4G sterk genoeg?

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
johanimal
Experienced Beetjesweter

eigenlijk niet op gelet 😕
maar nu eens bekeken, en klopt op de plaats waar ik het geprobeerd had, was het signaal eerder zwak.
opnieuw geprobeerd op een plaats waar de ontvangst veel beter was. Dus de verbinding kwam nu goed tot stand. 
Maar het koppelen van de slimme stekker wilt nog steeds niet lukken.

Ik denk eerder dat het probleem aan de slimme stekkers zal liggen.
Morgen zal ik alles nog eens opnieuw proberen.
de aanhouder wint zekers? 

0 Likes
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@johanimal  schreef:

Maar het koppelen van de slimme stekker wilt nog steeds niet lukken.

Ik denk eerder dat het probleem aan de slimme stekkers zal liggen.

• Heb je jouw Hotspot exact dezelfde naam gegeven als jouw Telenet WiFi: zelfde SSID, zelfde paswoord, zelfde versleuteling (vb WPA2)?
  • is er een mogelijk om een factory reset te doen van de slimme stekker? dat kan noodzakelijk zijn om terug van scratch te beginnen.
  • zet de 3 apparaten zo dicht mogelijk bij elkaar: hotspot GSM, GSM om te koppelen, slimme stekker. Eens het werkt kan je de stekker terug op zijn plaats zetten.
  • tijdens dit process heb je dus geen Telenet WiFi nodig. Schakel jouw modem (en Pods) gewoon uit tot je klaar bent met het "onboarding" process.

@johanimal  schreef:

de aanhouder wint zekers? 

Zeker en vast. Succes !

0 Likes
thomasdb

de mobiele dataverbinding van de gsm om te koppelen mag ook uitstaan, zo ben je zeker dat deze over de hotspotgsm zijn verbinding alles doet, en dus ineens ook dat de hotspot functioneert,

mocht de gsm om te koppelen zijn eigen 4g alsnog gebruiken op de achtergrond,  is het nog mogelijk dat de installatie van uw smart device niet lukt, omdat uw slim apparaat enkel op de wifi hotspot kan beroep doen , dewelke bv door slechte 4g ontvangst ofzo inderdaad de connectie kan verhinderen zonder dat u dit merkt, omdat de koppelgsm nog wel zijn eigen verbinding kan gebruiken

welk filip zegt is ook belangrijk, kijk op de gsm of deze op wpa2 staat , bij de wifi verbindingsinstellingen nadat je op de hotspot verbonden bent, ( en deze exact naam en wachtwoord van uw telenet modem gebruikt dus) , en kijk zeker na dat er ook op 2.4 niet de 5 ghz verbonden is -zoneen  in de hotspot gsm stel je dit in bij hotspot settings ( ingeval van android) ( niet de auto - hotspot - beste frequentie modus selecteren, 2.4 modus kiezen )

0 Likes