Beantwoorden
Tettink
Professional Beetjesweter
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Upload valt weg (IPv4 en IPv6). Falende modem?

Tettink_0-1739221294312.png

Er komt binnen enkele dagen al een technieker langs maar dacht om het toch nog eens hier te delen en al wat wijzer te worden. Begin vorige week hadden we 4 dagen op een rij problemen met slechte verbinding uren aan een stuk (zogoed als onbruikbaar). Gisteren was het opnieuw prijs voor minimum een uur vandaag ook een half uur tot nu toe. Het is telkens enkel de upload die volledig wegvalt zowel ipv4 als 6. In de screenshot zie je hoe consistent die ook is (meestal). Is dit het teken van een falende modem? Het is een Docsis 3.1 model. (Heb al eens horen zeggen dat het niet het beste toestel is)

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Kan niet pingen om 15-20 seconden

12 reacties
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

De modem getest met een korte internet kabel

Dat zal de technieker ook doen

Wat na de modem is voor de klant wordt de 85 euro aangerekend

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@Tettink  Het kan ook liggen aan de kabel buiten bv of de frequentie waar de upload pakketten opzitten gestoord is of slecht is, Telenet kan dat testen door een freq uit te zetten op je modem, en anders wordt het een andere modem, als het niet aan de binnen bekabeling ligt, maar dat zullen ze wel onderzoeken als de technieker komt.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
kevin2703
Experienced Weetjesweter
On a roll... Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Hier kunnen veel oorzaken zijn die dit probleem veroorzaken. Het kan zoals aangegeven zowel het intern netwerk, modem of het net buiten zijn. De technieker zal na zijn analyse wel het nodige doen. Dat komt altijd terug in orde!

Het is heel belangrijk dat het goed begint en dan heb ik het over het buiten netwerk en jouw kabel die van buiten naar binnen loopt. Als het daar al slecht begint, wordt het er zeker niet beter op.
Als de US in jouw geval dan problemen geeft, kan dit bvb aan het buiten netwerk liggen. Het US spectrum kan serieus verstoord worden door allerlei netfouten (kortsluitingen, spikes, ruis, water in kabels,...) alsook door individuele installaties. Dit zorgt dan voor de ganse node en voor alle kanten problemen. Het probleem moet dus niet specifiek vanuit jouw straat of van de buur komen.
Als jouw vraag (ping, website,...) in US hapert, dan zal er niet veel terugkeren. Vergelijk het met de sneeuw van vandaag: jij gooit het witte ping-pong balletje (jouw ping) in het witte sneeuwtapijt (de ingress/de verstoring)...zoek het maar eens en terugkeren zal het ook niet doen 😉

Ik weet niet welke Docsis 3.1 modem je hebt maar daar zijn soms wel eens problemen mee inderdaad. De juiste reden weet ik ook niet. Ik heb al enkele keren met mijn modem gehad dat er niets meer uitkomt en ik echt een power reset moet geven.

Hopelijk is jouw probleem snel opgelost! 💪

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

Je kan testen of de fout eventueel in je eigen lokale netwerk zit.

Schakel alle toestellen die verbinding maken via WiFi uit, verwijder alle UTP aansluitingen op de Telenet modem.

Doe nu je testen met 1 toestel aangesloten op de modem met een UTP kabel.

Suc6

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Tettink

De technieker zegt dat er op mijn node sinds 6 februari gewerkt wordt tot morgen (zou dus kunnen kloppen sinds ik voor het problemen had al dacht ik dat het vroeger was) en toonde wat grafieken van packetloss veronderstel ik op zijn laptop dus tot dan laat ik het voor wat het is. Snap ik eigenlijk dan niet waarom een basic support mij dat niet kon vertellen na 5 keer te hebben communiceert... Of waarom dat om te beginnen niet gemeld wordt aan ons als het internet zo vaak onderbroken wordt voor zo'n lange periode. Dus ja ik wacht nog tot het weekend en hou deze topic up to date.

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

De node zal het te zwaar te verduren hebben gekregen  met de nieuwe klanten

Ze zullen hem verzwaren is nog vlug opgelost als het morgen in orde is

Tettink

Hmm Ja kijk we zijn nu een volle dag na de zogenaamde afhandling van de werken en het probleem is niet veranderd. Ik zie nog geen snelle oplossing aan dit tempo. Maandag opnieuw.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

Je zoekt blijkbaar enkel de bevestiging dat de fout bij Telenet is.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Tettink

Daarnet nog een antwoord ontvangen dat er vandaag weer problemen in mijn buurt zijn.  We kunnen het hier dan afronden want mijn frustraties lopen op na 2 weken en dit gaat nergens naar toe 👍

luc55
Freshman Meesterweter

Je zal nog moeten wachten

Kan nog even duren

Ze houden je wel op de hoogte nu weet je iets

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Ik heb ook eens het probleem gehad van een defecte modem tijdens werken. In eerste instantie denk je dat het door de werken komt, je was immers verwittigd. Op zeker ogenblik heb je terug signaal, maar niet lang. Bellen naar Telenet: het zijn de werken. Toevallig zag is een ploeg een paar straten verder. Ik sprak hen aan en vroeg of het in mijn straat al dan niet in orde is. Ja, daar waren de werken gedaan. Er is later in de dag één van die gasten komen meten bij mij en die heeft vastgesteld dat het de modem was waarom het niet werkte.

Dus mijn advies, vraag eens aan één van die mensen. Met een beetje geluk ben je vlug geholpen.

Tettink

Ik ben daarnet via wat zoekwerk uitgekomen op een programma genaamd winmtr en dat voor een enige tijd laten draaien met dit als resultaat. Ook heb ik de app geinstalleerd waar ik kort een melding zag staan algemene storing maar die is al weg. Wanneer ik op de knop diagnose click geeft die wel aan dat er problemen zijn met ons home network. Dus ja ik laat nog eens een technieker over de vloer komen denk ik.

Tettink_0-1739743195120.png

Tettink_1-1739743351518.png

Tettink_2-1739743447130.png