24755
netweters
|
152397
antwoorden
|
20699
vragen
|
Er komt binnen enkele dagen al een technieker langs maar dacht om het toch nog eens hier te delen en al wat wijzer te worden. Begin vorige week hadden we 4 dagen op een rij problemen met slechte verbinding uren aan een stuk (zogoed als onbruikbaar). Gisteren was het opnieuw prijs voor minimum een uur vandaag ook een half uur tot nu toe. Het is telkens enkel de upload die volledig wegvalt zowel ipv4 als 6. In de screenshot zie je hoe consistent die ook is (meestal). Is dit het teken van een falende modem? Het is een Docsis 3.1 model. (Heb al eens horen zeggen dat het niet het beste toestel is)
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Kan niet pingen om 15-20 seconden
Opgelost! Ga naar oplossing.
De modem getest met een korte internet kabel
Dat zal de technieker ook doen
Wat na de modem is voor de klant wordt de 85 euro aangerekend
@Tettink Het kan ook liggen aan de kabel buiten bv of de frequentie waar de upload pakketten opzitten gestoord is of slecht is, Telenet kan dat testen door een freq uit te zetten op je modem, en anders wordt het een andere modem, als het niet aan de binnen bekabeling ligt, maar dat zullen ze wel onderzoeken als de technieker komt.
Hier kunnen veel oorzaken zijn die dit probleem veroorzaken. Het kan zoals aangegeven zowel het intern netwerk, modem of het net buiten zijn. De technieker zal na zijn analyse wel het nodige doen. Dat komt altijd terug in orde!
Het is heel belangrijk dat het goed begint en dan heb ik het over het buiten netwerk en jouw kabel die van buiten naar binnen loopt. Als het daar al slecht begint, wordt het er zeker niet beter op.
Als de US in jouw geval dan problemen geeft, kan dit bvb aan het buiten netwerk liggen. Het US spectrum kan serieus verstoord worden door allerlei netfouten (kortsluitingen, spikes, ruis, water in kabels,...) alsook door individuele installaties. Dit zorgt dan voor de ganse node en voor alle kanten problemen. Het probleem moet dus niet specifiek vanuit jouw straat of van de buur komen.
Als jouw vraag (ping, website,...) in US hapert, dan zal er niet veel terugkeren. Vergelijk het met de sneeuw van vandaag: jij gooit het witte ping-pong balletje (jouw ping) in het witte sneeuwtapijt (de ingress/de verstoring)...zoek het maar eens en terugkeren zal het ook niet doen 😉
Ik weet niet welke Docsis 3.1 modem je hebt maar daar zijn soms wel eens problemen mee inderdaad. De juiste reden weet ik ook niet. Ik heb al enkele keren met mijn modem gehad dat er niets meer uitkomt en ik echt een power reset moet geven.
Hopelijk is jouw probleem snel opgelost! 💪
Je kan testen of de fout eventueel in je eigen lokale netwerk zit.
Schakel alle toestellen die verbinding maken via WiFi uit, verwijder alle UTP aansluitingen op de Telenet modem.
Doe nu je testen met 1 toestel aangesloten op de modem met een UTP kabel.
Suc6
De technieker zegt dat er op mijn node sinds 6 februari gewerkt wordt tot morgen (zou dus kunnen kloppen sinds ik voor het problemen had al dacht ik dat het vroeger was) en toonde wat grafieken van packetloss veronderstel ik op zijn laptop dus tot dan laat ik het voor wat het is. Snap ik eigenlijk dan niet waarom een basic support mij dat niet kon vertellen na 5 keer te hebben communiceert... Of waarom dat om te beginnen niet gemeld wordt aan ons als het internet zo vaak onderbroken wordt voor zo'n lange periode. Dus ja ik wacht nog tot het weekend en hou deze topic up to date.
De node zal het te zwaar te verduren hebben gekregen met de nieuwe klanten
Ze zullen hem verzwaren is nog vlug opgelost als het morgen in orde is
Hmm Ja kijk we zijn nu een volle dag na de zogenaamde afhandling van de werken en het probleem is niet veranderd. Ik zie nog geen snelle oplossing aan dit tempo. Maandag opnieuw.
Daarnet nog een antwoord ontvangen dat er vandaag weer problemen in mijn buurt zijn. We kunnen het hier dan afronden want mijn frustraties lopen op na 2 weken en dit gaat nergens naar toe 👍
Je zal nog moeten wachten
Kan nog even duren
Ze houden je wel op de hoogte nu weet je iets
Ik heb ook eens het probleem gehad van een defecte modem tijdens werken. In eerste instantie denk je dat het door de werken komt, je was immers verwittigd. Op zeker ogenblik heb je terug signaal, maar niet lang. Bellen naar Telenet: het zijn de werken. Toevallig zag is een ploeg een paar straten verder. Ik sprak hen aan en vroeg of het in mijn straat al dan niet in orde is. Ja, daar waren de werken gedaan. Er is later in de dag één van die gasten komen meten bij mij en die heeft vastgesteld dat het de modem was waarom het niet werkte.
Dus mijn advies, vraag eens aan één van die mensen. Met een beetje geluk ben je vlug geholpen.
Ik ben daarnet via wat zoekwerk uitgekomen op een programma genaamd winmtr en dat voor een enige tijd laten draaien met dit als resultaat. Ook heb ik de app geinstalleerd waar ik kort een melding zag staan algemene storing maar die is al weg. Wanneer ik op de knop diagnose click geeft die wel aan dat er problemen zijn met ons home network. Dus ja ik laat nog eens een technieker over de vloer komen denk ik.