24791
netweters
|
152699
antwoorden
|
20730
vragen
|
Na enkele minuten op het internet (verschilt tussen 1-10 min) word mijn verbinding trager tot ik helemaal geen verbinding meer heb in mijn browser. Programma's die online verbinding nodig hebben werken dan weer wel. Ik vermoed dat het een probleem van de laptop zelf is gezien geen ander apparaat er last van heeft. Er staat dat ik nog wifi heb maar krijg verder geen pagina geopend. Dit gebeurt bij elke browser die geprobeert heb. (Explorer, chrome, firefox, opera)
Wat ik al heb geprobeert:
- DNS flush
- modem reset
- herinstallatie drivers
- drivers geüpdate
- herinstallatie windows
- andere DNS servers
- reset adapter settings
Ik heb telenet enkele malen gebeld maar die staan ook voor een raadsel.
Dit probleem is al 2 maanden bezig, dus ben een beetje wanhopig aan het worden. Alle hulp is welkom.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Scannen op spyware ?
Ik weet niet in hoeverre je "tech savvy" bent, maar zie je het zitten om een Live DVD/USB van Linux Mint (of andere distributie) te proberen? Al was het maar om je netwerkkaart te kunnen schrappen als mogelijke oorzaak.
Je kan hier een ISO downloaden:
https://www.linuxmint.com/download.php
Voor een Live DVD brand je de ISO op een DVD en dan start je laptop/PC (?) op. Let op dat je kiest voor opstarten en niet voor installeren.
Een Live USB kan ook. Daarvoor gebruik je best Universal USB Installer:
https://www.pendrivelinux.com/universal-usb-installer-easy-as-1-2-3/
Edit: Heb je - indien mogelijk - het toestel al eens rechtstreeks aangesloten op de modem?
@sbIk heb de linux mint USB geprobeert. Met deze gaat het internet perfect. (Ik zit er nu deze reactie mee te schrijven )
Ik gebruik de standaard firewall en antivirus van windows (defender).
@Ex-Netweter schreef:Ik gebruik de standaard firewall en antivirus van windows (defender).
Dat zou in principe geen problemen mogen geven, maar het valt te proberen. Eerst en vooral, zit je achter een eigen router of achter de HGW van TN? Indien zo, dan denk ik niet dat het veel kwaad kan als je die twee even uitschakelt (indien mogelijk; ik gebruik geen van beide).
Edit: Welke Windows gebruik je? Heb je het HOSTS bestand al eens nagekeken?
Ik heb zowel de firewall als de antivirus uitgescgakeld. Helaas ook geen reultaat.
Ik gebruik windows 10 en de hgw van telenet.
Ik kan helaas niets aflezen van het HOSTS bestand. (Ik vermoed dat je de file uit system32 bedoelt?)
Dit is de HOSTS file:
# Copyright (c) 1993-2009 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host
# localhost name resolution is handled within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost
Dat is een standaard HOSTS bestand. Spijtig, zou ik bijna zeggen, want je hebt écht alles al eens geprobeerd (tot herinstallatie van Windows toe).
Een paar dingen zijn me nog niet duidelijk:
1. Heb je de laptop al eens rechtstreeks (mbv UTP-kabel) aangesloten op de modem?
2. Heb je dit probleem ook als je draadloos via een ander netwerk verbinding maakt?
Bedoel je met een herinstallatie van windows een format C en dan een herinstallatie? Of heb je windows gewoon opnieuw geinstalleerd (op fouten gescand en hersteld)? Heb je dit probleem ook op andere locaties of enkel op uw eigen telenet installatie?
Beste netweters,
Bedankt voor alle hulp. Na letterlijk maanden zoeken heb ik uiteindelijk de oplossing. Het was een driverprobleem, maar niet 1 die je zomaar kon oplossen door te herinstalleren of te updaten.
Door een oudere driver te herinstalleren die automatisch op deze laptop staat via Device Manager (een driver uit 2015) blijkt mijn internet terug normaal te opereren.
Je kan dit doen via "Device Manager/update driver/Browse my computer for driver software" en dan een oudere versie kiezen.
Nogmaals bedankt voor alle hulp 🙂