Beantwoorden
StefWS
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Verbonden zonder internet op gsm wifi

Ik schets even de situatie.

 

Ik heb de hoofdwifi in mijn garage naast mijn woning.

 

Deze voorziet in hoofdzaak mijn benedenverdieping.

 

Ik heb een acces point op zolder. Dit had ik gedaan om mijn eerste verdiep te voorzien. Daar is geen wifi.

 

Eerste probleem is dat bij mijn gsm sinds kort het signaal erg snel wegvalt wanneer ik naar het eerste verdiep trek, en ook dat hij hier niet meer het signaal van de zolder oppikt.

 

Ik val dus terug op data, en de wifi blijft staan op ‘verbonden, maar zonder internet’.

 

Een iets krachtiger toestel, bv mijn tablet heeft op het tussenverdiep wel signaal, al merk je dat het traag is. Of deze oppikt van beneden of van de zolder kan ik niet zien aangezien het één netwerk vormt.

 

Tweede probleem mijn gsm blijft ‘verbonden, maar zonder internet’., ook al ga je naar beneden of naar de zolder. Hij verbind dus niet automatisch opnieuw, terwijl dit wel aanstaat. Zo heb ik dus al vaak onbewust uren op data liggen surfen.

 

Als je echter buiten gaat wanneer je wifi had, en dan terugkomt, verbind hij wel.

 

Kan iemand hiermee helpen? Alvast dank!

 

Titel gewijzigd door Marie4 (mod) | Vorige titel: troubles met de wifi

0 Likes
13 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verbonden zonder internet op gsm wifi

Dat is nu eens de situatie waarvoor ik altijd de raad geef: gebruik verschillende SSID voor verschillende netwerken. Zo kan je steeds manueel ingrijpen wanneer iets niet vanzelf in orde komt.

Ik persoonlijk heb thuis 5  WIFi netwerken en die hebben allemaal hun eigen SSID. Dit omdat mijn foon een heel slechte leerling is als het aankomt op zelf het beste netwerk uit te kiezen en aan te loggen. Ik heb natuurlijk de eerste keer vijf keer moeten inloggen, maar daar stopt het nadeel dan ook.

De zaak verandert wanneer je een echt mesh systeem installeert, maar dat is niet van toepassing in dit topic.

EDIT: heb alleen jij dat probleem of ervaren andere personen dezelfde fenomenen wanneer ze bij jouw thuis zijn? Het zou in theorie ook gewoon aan uw foon kunnen liggen ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Verbonden zonder internet op gsm wifi

Welk AP staat er op zolder ? (bekabelt, powerlink, repeater)

Is er op zolder een coax kabel ?

Welk abonement heb je voor uw GSM en internet?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Verbonden zonder internet op gsm wifi

Zit jij in je garage of op je zolder te surfen?

Neen?

Zet je Wifi-toegangspunt op de plaats waar je Wifi het meest gebruikt.

Dat zal al veel van de problemen oplossen.

StefWS
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Verbonden zonder internet op gsm wifi

Ik ben alleen met wat kleine kids. Ikza het bij gelegenheid eens testen met hun toestel.

 

Ik had in het verleden twee netwerken gemaakt, maar iemand had dat daarna dan weer juist afgeraden 🤷‍♀️

0 Likes
StefWS
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Verbonden zonder internet op gsm wifi

op zolder is er een rechtstreeks lijn getrokken vanuit de hoofdmodem.

er steekt een telenet AP in met een utp kabel.

Ik heb een orange abonnement voor mijn foon.

0 Likes
StefWS
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Verbonden zonder internet op gsm wifi

Ik begrijp uw reactie.

Destijds was dit een nieuwbouw en dat leek toen de beste oplossing. Men had toen ook gezegd dat dit geen probleem zou zijn om vanuit de zolder het 1ste verdiep te voorzien van dekking.

Mocht ik een expert zijn, zou ik hier niet zitten natuurlijk.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Verbonden zonder internet op gsm wifi

Zijn er nog andere WiFi netwerwerken in de buurt die kunnen storen ?

Zijn er mobile data inbegrepen in uw Phone abo ?

Liggen de kanalen (1 , 6 , 11) voor de 2,4 GHz band van uw AP's boven en beneden ver genoeg uit elkaar om elkaar niet te storen. 

Kijk ook eens welke kanalen gebruikt worden in de 5 GHz band.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verbonden zonder internet op gsm wifi

@StefWS 

Uit uw antwoord distilleer ik de volgende mogelijkheden:

  1. Vermits je geen twee SSID hebt kan je niet zien met welke bron je verbonden bent. Uit uw tekst zou men kunnen afleiden dat uw AP boven niet meer goed werkt. Wat geen kwaad kan: herstart uw AP van boven eens. 
  2. Je kan ook eens een WIFi Analyzer app downloaden op uw foon. Daarmee kan je dan boven nagaan of er (voldoende sterk) signaal uit uw AP komt of niet.
  3. Het zou ook de kabel naar boven kunnen zijn dat niet meer OK is.

Je hebt internet van Telenet en een AP van Telenet. Welke provider je hebt voor uw foon heeft geen belang om van uw eiegen WIFi gebruik te maken, dat moet allemaal werken.

Uiteindelijk zou er natuurlijk ook iets aan uw foon kunnen schelen. Misschien weinig waarschijnlijk, maar toch niet uit te sluiten.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefWS
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Verbonden zonder internet op gsm wifi

Wel, dat scheelt dus inderdaad. Het zijn nu twee aparte netwerken.

Als ik naar de slaapkamer loop, zie je onderweg de streepjes wegvallen, en in mijn kamer komen ze weer tot max. Echter krijg je dus die 'verbonden zonder internet'.

Hij schakelt inderdaad niet over naar de zolder.

Als ik nu vanuit het 1ste verdiep manueel naar de zolder switch heb ik wel voldoende dekking.

Ik heb met wifi analyser wat screenshots gemaakt, mocht iemand dat willen, want zelf snap ik daar niets van.

0 Likes
StefWS
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Verbonden zonder internet op gsm wifi

Heel vreemd, maar het moet dus toch deels aan mijn liggen.

 

Ik vandaag na vakantie gaan werken. Normaal verbindt ie automatisch met de wifi op het werk. Nu dus niet. Wifi af en op en dan wel. Uiteraard zijn er hier ook overal verschillende zendstations. Als ik hier wat rondloopt valt hij ook nu voortdurend steeds terug op data en staat het werk-netwerk op 'verbonden zonder internet'.

Iemand een idee aan wat dit ligt?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verbonden zonder internet op gsm wifi

@StefWS 

Om meer zekerheid te hebben over de al of niet goede functionering van uw foon, doe al die testen nog eens met uw tablet. Als de resultaten identiek zijn (het zou al straf zijn moesten beide toestellen hetzelfde technisch mankement hebben) ligt het probleem dus niet bij uw foon.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefWS
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Verbonden zonder internet op gsm wifi

Toch wel zeer vreemd hoor. Ik heb gisteren uiteindelijk al mijn netwerkinstellingen gereset. Dat gaf aanvankelijk geen soelaas, maar toen ik daarna de foon herstartte was het opgelost en bleef hij op het werk overal verbonden.

Voor de volledigheid, dat had ik uiteraard daarvoor ook al gedaan, zelfs voor aanvang van deze post. Hard restart van de gsm, mijn modem, mijn AP, ...

Nu inmiddels thuis op het tussenverdiep verliest hij ook geen contact meer, én blijft hij zelfs (vrij sterk) in contact met de garage.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verbonden zonder internet op gsm wifi

@StefWS 

Inderdaad heel vreemd, maar als alles zo blijft is uw probleem wel opgelost. Hoe? Dat is wat anders ....😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes