Beantwoorden
Daisy79
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Complimentendag Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Verhuis -> Nieuwe modem -> Geen internet en digitale tv

Beste netweters

Wij hadden een verhuis doorgegeven op 31/01/2023.

Op 6 februari ging er een technieker langs komen voor een nieuwe modem te plaatsen en de oude mee te nemen op het nieuw adres -> Niemand gezien.

Uiteindelijk na vele telefoons en berichten naar Telenet, hebben we een nieuwe afspraak gekregen op 15 februari. Ze zeiden dat er iets mis gegaan was.

Op 15 februari is er effectief een technieker langs geweest, hij heeft de nieuwe modem geplaatst en zei dat Telenet deze diende te activeren in hun nieuw systeem en dat dit binnen 2 uurtjes in orde zou zijn en we zouden een bevestigings-sms krijgen. Deze sms heb ik gekregen, maar geen internet en geen digitale televisie.

Na vele telefoons en smsen en messenger berichten en Whatsapp berichten, krijgen we steeds hetzelfde te horen: "Er is een spoedticket aangemaakt voor onze achterliggende dienst om dit in orde te brengen." Ondertussen zijn we 23 februari en we hebben nog steeds geen internet en geen digitale televisie.... Volgens bronnen zouden ze de nieuwe modem niet geregistreerd krijgen in hun nieuw IT platform.... Wij zitten met 3 kinderen in huis, het is vakantie EN ik kan niet van thuis uit werken, maar de factuur van Telenet wordt wel verstuurd... Hoe is dit in godsnaam mogelijk? Wij zitten nu al 3 weken zonder ook maar iets en bij Telenet worden we van het kastje naar de muur gestuurd.... Dit is toch niet normaal niet meer?

Weten jullie hiervoor een oplossing?

 

Alvast bedankt!

0 Likes
17 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Verhuis -> Nieuwe modem -> Geen internet en digitale tv

Jullie zijn lang niet de enige die wachten op een oplossing.

Ze zitten met grote problemen bij Telenet.Bij overschakeling naar hun nieuw IT platform

https://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36

Ps.

Hebben ze de nieuwe HGW   F@ST3896LG-TN geleverd bij jou verhuis.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Verhuis -> Nieuwe modem -> Geen internet en digitale tv

Telenet kan je momenteel geen oplossing aanbieden. De achterliggende dienst moet je ticket in behandeling nemen, maar wordt wellicht overspoeld door massaal veel tickets. (De factuur kan je voor de volle 100% van het bedrag betwisten aangezien je Telenet-diensten niet functioneren.)

Ik raad aan om internet bij een andere telecomaanbieder te bestellen, kijk eens op https://bestetarief.be

Wie jou als eerste een werkende verbinding kan bezorgen, wint.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Verhuis -> Nieuwe modem -> Geen internet en digitale tv

Als deze mensen tevreden zijn met maximaal 90Mbps downspeed ,wat te weinig is,voor een gezin met 3 kinderen.

Minimaal 150Mbps wordt aangeraden ,en dat kan een andere provider(buiten Telenet) niet aanbieden,buiten FTTH

Of Orange nemen op het netwerk van Telenet,zijn dan de problemen van de baan?

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Verhuis -> Nieuwe modem -> Geen internet en digitale tv


@robatoras  schreef:

Als deze mensen tevreden zijn met maximaal 90Mbps downspeed ,wat te weinig is,voor een gezin met 3 kinderen.

Minimaal 150Mbps wordt aangeraden ,en dat kan een andere provider(buiten Telenet) niet aanbieden,buiten FTTH



Aanbevolen snelheid om Netflix te streamen in HD-kwaliteit is 5 Mbps. Dan volstaat 90 Mbps ruimschoots voor een gezin met 3 kinderen.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Verhuis -> Nieuwe modem -> Geen internet en digitale tv

Er is MEER dan Netflix

Ultra HD kijken kost 25Mbps 

Streamen

Games spelen

Downloaden enz...... Dan kom je met 90Mbps te kort

Wat als deze mensen verder wegwonen van de Rap internet verdeler,90Mbps max als de Rop voor je deur staat,kan snel verzwakken naar 60 en zelfs maar 30Mbps

Hoe verder de mensen van de Rop wonen,hoe sneller de 90Mbps in elkaar zakt als 'n kaartenhuisje naar ocharme 30Mbps.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Verhuis -> Nieuwe modem -> Geen internet en digitale tv


@robatoras  schreef:

Ultra HD kijken kost 25Mbps 


Ik lees 15 Mbps bij het helpcentrum van Netflix.


@robatoras  schreef:

 

Games spelen


Gamen verbruikt minder dan Netflix. Als je tegelijkertijd kan gamen en Netflix kijken moet je wel een supermens zijn. 😂

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Verhuis -> Nieuwe modem -> Geen internet en digitale tv

2 gamen 1 Netfkix kijken ouders ultra hd kijken🙄Dat kan wel zonder zorgen met Telenet.

Wat is je antwoord,als dit huisgezin maar 30Mbps of 50Mbps haalt.

Die verder weg wonen van de Rop straatkast.

Is veel erger dan zoveel mensen op 1 Node,wat jij  zo graag aanhaalt.

Ik zou ze de kost niet willen geven,die maar 30Mbps halen,te ver weg wonen van de rop.

Maar wel betalen voor 90Mbps.

Als je wil toon ik de afstand barema  van een Rop.

Overschakelen van Telenet naar proximus en Co is 'n RAMP in snelheid tussen beiden.

Ben je alleen, dan heb je aan 50 Mbps zeker voldoende. Met meerdere personen online gamen en downloaden? Dan is een snelheid van minimaal 100 Mbps aanbevolen.

Voor razendsnel online gamen en downloaden met meerdere personen, denk dan aan een internetverbinding van minimaal 200 Mbps.

0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 258
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Verhuis -> Nieuwe modem -> Geen internet en digitale tv

Misschien kan @Suzy u hierbij helpen.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7784
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verhuis -> Nieuwe modem -> Geen internet en digitale tv

Ze komen niet langs op het oude adres. Modem/router blijft daar hangen. Op het nieuwe adres komt een nieuwe modem/router. Dus moet je enkel aanwezig zijn op het nieuwe adres. Eens geïnstalleerd op het nieuwe adres wordt het oude adres afgesloten. Je kan op het oude adres je abonnement laten doorlopen voor 1,2 of meer maanden maar dat wordt het op het nieuwe adres een nieuwe aansluiting en heb je 2 abonnementen lopen. Dan is het geen verhuis.

Maar.... momenteel hebben ze problemen in hun systemen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Daisy79
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Complimentendag Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Verhuis -> Nieuwe modem -> Geen internet en digitale tv

Igfver

Mijn oude modem heb ik moeten meenemen naar het nieuwe adres en heeft de technieker terug meegenomen.

Normaal gingen mijn diensten afgesloten worden op het oude adres op 15/02 en geactiveerd worden op het nieuwe adres op 15/02.

Probleem 1: alles zou nog actief staan op het oude adres (zonder modem natuurlijk)

Probleem 2: Volgens de technieker kent niemand iets van het nieuwe IT-platform met als gevolg dat ze de nieuwe modem niet geregistreerd krijgen.

Probleem 3: Telenet lacht je vierkant uit en sturen hun jarenlange klanten van het kastje naar het muurtje.

Voor mijn probleem zijn er al verschillende spoedtickets aangemaakt zonder resultaat... 

Ik heb zelfs het sms-je gekregen dat mijn diensten in orde zouden zijn op 15/02/2023, doch is dit helemaal niet waar...

 

Nu zie ik mij genoodzaakt daar er geen schot in de zaak komt, om over te stappen naar een andere provider....

Ik ben dan al meer dan 10 jaar klant... hoe erg is dit?

 

Groetjes 🙂

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Verhuis -> Nieuwe modem -> Geen internet en digitale tv

@Ex-Netweter 

Gamen minder verbruiken dan streamen? Over wat heb jij het dan? Nintendo switch? Gameboy? Atari 2600? 

Een gezin met kinderen:

Ouders digitaal tv, streamen, wifi op gsm voor social network. Mss nog wat thuis netwerk

Kinderen gamen op gsm/tablet/pc/console nog eens surfen op tablet/social media/... Ook nog wat streamen erbij... 

Dat wil ik tegelijk wel is allemaal zien gebeuren aan de mbps dat jij verkondigd wanneer je straat,afstand en andere provider al in een goede bui verkeerd. Nog niet van piek gesproken.

Of bedoel je dat mensen een soort draairad moete installeren en er 2x gedraaid mag worden per uur, en die 2 kunnen dan op internet.

@Daisy79 

Telenet zou geen nieuwe modem activaties mogen aanraden op dit moment, maarja als je dit toegeeft naar de buitenwereld (geldt voor elk bedrijf als probleem is) is dat nefast voor hen.

Ik nam (ook al zeiden ze van niet te doen) altijd men oude modem mee. Zodat technieker op nieuw adres oude kon meepakken. Want als nieuwe huurders/kopers geen telenet nemen staan ze aan deur om oude mee te nemen, en die kunnen weeral zeggen hier ligt niks.

Jij bent hier natuurlijk niets mee geholpen en betreur de zaak van werken op moment bij telenet 😔

Wij kunnen hier niets aan veranderen, als je alleen door te verwijzen naar ombudsdienst telecom.

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Verhuis -> Nieuwe modem -> Geen internet en digitale tv

Als 90Mbps maximale snelheid voor jou voldende is bij de concurentie,heb je gelijk dat je overstapt.succes.

Orange is ook een optie zitten wel op het Telenet netwerk aan 200 en 400Mbps.

Of ze die problemen ook ondervinden,weet ik niet.

0 Likes
Daisy79
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Complimentendag Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Verhuis -> Nieuwe modem -> Geen internet en digitale tv

Beste

 

Deze modem heb ik gekregen 

CH8568LG

 

Groetjes 🙂

0 Likes
Daisy79
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Complimentendag Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Verhuis -> Nieuwe modem -> Geen internet en digitale tv

Beter 90mbps dan niks denk ik dan?

En bij Proximus zitten ze aan hogere snelheden hoor 🙂

0 Likes