Beantwoorden
Hansvanmoerkerk
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Voortdurend wegvallen wifi Telenet vind geen oplossing

Al jaren sukkelen we hier met onze wifi, telenet techniekers, steeds verschillende, zijn hier nu al zoveel keren geweest, maar telkens zeggen ze tegenstrijdige dingen…..

zo heb ik al vier verschillende modems gehad.

geen oplossing.

Diverse powerlines, bedraad met wifi

geen oplossing.

dan zou mijn dropkabel stuk zijn

nieuwe dropkabel laten plaatsen, 60m lang over dak, kon niet anders, €1000 geïnvesteerd

geen oplossing

weer nieuwe modem

geen oplossing

weer een technieker die langsgekomen is

nu zou er conflict zijn tussen de powerlines en de modem 😱

deze technieker zei: mesh systeem wifi6 kopen

powerlines uitgeschakeld, ganse dag het wifi systeem geïnstalleerd

tp-link deco m9 gekocht met drie satellieten

appartement is 25m lang, dus ene in begin, ene in midden, ene op eind

alle drie volgens de app perfecte connectie, dus niet te ver van elkaar

al mijn toestellen, zo’n 80 stuks, ja veel, I know, google boksen, wifi stopcontacten en wifi verlichting, camera’s, ipads, vaste computers, etc….

Wat nu?

nog altijd wifi probleem

als je streamt naar alle speakers om de vijf voeten valt de klank efkes weg

soms begint muziek sneller te spelen, soms valt ene boks weg, dan de andere…

voortdurend, op diverse momenten, dus nu nog steeds, geen wifi verbinding met onze ipad, lampen, boksen, of andere toestellen, zoals p1 meter, zonnepanelen, ….

ik ben ten einde raad….

Ben leek op gebied van netwerk, wifi…..

maar steeds alles gedaan wat die techniekers hebben gezegd en alles loopt nog steeds niet zoals het moet.

ben van moerkerke, bij damme

 

0 Likes
34 reacties
Hansvanmoerkerk
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Voortdurend wegvallen wifi Telenet vind geen oplossing

Het is voor mij, als leek, echt heel verwarrend als de netweters elkaar al tegenspreken…

in ieder geval, ik heb de mesh weg gedaan, werk terug met 1 telenet router en 2 wifiboosters, en ik moet dagelijks paar keren vast stellen dat wifi verdwijnt, en niet alleen wifi, ook computers die rechtstreeks via, nieuwe, cat6 utp kabels zijn aangesloten op de telenet modem….

9 nieuwe cat6 utp kabels gekocht omdat laatste technieker zei dat een slechte utp kabel ook de oorzaak kon zijn……

het is soms op mee te wenen….

en door al de verschillende meningen ist nu nog moeilijker om te weten wat te doen

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Voortdurend wegvallen wifi Telenet vind geen oplossing

@Hansvanmoerkerk 

Vele wegen leiden naar Rome. Een probleem kan op meerdere manieren opgelost worden.

Ik veronderstel dat je niet in één keer 80 toestellen had, maar dat dit een opbouw geweest is waar een zekere tijd over gegaan is. In deze veronderstelling: vanaf welk ogenblik zijn de problemen begonnen?

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Voortdurend wegvallen wifi Telenet vind geen oplossing

Enkele dagen geleden heeft @Hansvanmoerkerk  de volgende foto's gepost ...


@Hansvanmoerkerk  schreef:

https://photos.app.goo.gl/KEF3cjZLiZ5oDRwt8
https://photos.app.goo.gl/an8kLQD8qnKVy71f7

beide foto’s van deze morgen

2 aangesloten toestellen op telenetmodem

 

en snelheidstest gedaan met de app van telenet op de modem

ligt dus echt niet aan het binnenwerk hier, maar aan telenet zelf


Hij haalde dus een lachwekkende snelheid van 1/12 (1 mbps down 🤔), met 2 toestellen aangesloten op de Telenet modem.

We zitten hier dus op de verkeerde dingen te gokken (en het heeft wellicht niets te maken met de WiFi, en 80 aangesloten toestellen), maar er gaat iets anders fundamenteel verkeerd (vb IP conflicten ...) 

 

Ik denk dat we die ganse discussie over de E-router, over de 80 WiFi toestellen, enz ... eens moeten op hold zetten en van 0 hergebinnen?

 

@Hansvanmoerkerk 

 

Kan je eens exact beschrijven hoe je netwerk er nu uitziet? Eventueel een tekeningetje?

  • welke modem heb je (zie eiket), ik denk de CH7465LG-TN
  • Hoe is de TP Link Deco M9 aangesloten (inclusief de satelieten)?
  • Zijn er - buiten de Deco M9 - nog andere toestellen rechtstreeks aangesloten op de Telenet router (vb digibox)?
  • Heb je de WiFi van de Telenet modem uitgezet?
  • Welk IP adres heeft de DecoM9 gekregen van de Telenet modem (192.168.0.xxx). Dit kan je zien in Mijn Telenet onder verbonden toestellen
  • Is de Deco M9 ingesteld als router of als access point. Ik veronderstel als router
  • Indien ingesteld als router: wat is het LAN IP adres van de Deco M9 (master) (192.168.1.1?)
  • Hoe krijgen al jouw toestellen een IP adres in het netwerk (DHCP? vast IP? gereserveerd IP via DHCP?)
  • Wat is de DHCP range van het Deco M9 subnet
  • Indien toestellen met vast IP: ben je zeker dat je geen conflicten hebt (toestellen met hetzelfde IP), en dat de vaste IP's buiten de DHCP range liggen?
  • Heb je toestellen (vb laptops) die via een UTP kabel aangesloten zijn op jouw Deco m9 (master) - indien ja, wat is de snelheid (speedtest) dieje hier krijgt?

Sorry voor de vele vragen. Het inrichten van een Deco M9 systeem, met 2 satellieten (via de Deco App) is niet zo eenvoudig, en er kan veel verkeerd ingesteld zijn.

 

Alléén als we een goed zicht hebben op jouw netwerk, kunnen we jou verder helpen met tips. Nu praten gewoon in het duister...

Hansvanmoerkerk
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Voortdurend wegvallen wifi Telenet vind geen oplossing

ik heb de mesh weg gedaan, omdat deze toch niet werkte hier thuis.

dus alles terug op de modem van telenet met twee wifi powerbanks.

wat heel eigenaardig is, is dat sommige toestellen die naast de modem staan bv verbonden zijn met de verste wifipowerbank, ipv met de modem.

volgens mij, maar dat ben ik niet zeker, is alles begonnen met het installeren van de telenet safespot app op de modem.....

af en toe, meerdere keren per dag, valt alles uit, zowel bekabeld als wifi, en moet ik alle zekeringen afleggen.

dan de modem heropstarten en dan de wifi powerbanks en dan zekering per zekering terug aanleggen zodat ieder toestel apart terug verbinding kan maken.

dan werkt alles weer een tijdje goed en plots is weer alles weg.

niet alleen de wifi, ook de toestellen die via kabel, nieuwe!, aangesloten zijn, rechtstreeks op de modem van telenet.

ik krijg dan melding dat er wifi is maar geen internet

 

0 Likes
Hansvanmoerkerk
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Voortdurend wegvallen wifi Telenet vind geen oplossing

is er toevallig niemand uit de buurt van Moerkerke (bij Damme) ?

0 Likes