24811
netweters
|
152855
antwoorden
|
20746
vragen
|
Al jaren sukkelen we hier met onze wifi, telenet techniekers, steeds verschillende, zijn hier nu al zoveel keren geweest, maar telkens zeggen ze tegenstrijdige dingen…..
zo heb ik al vier verschillende modems gehad.
geen oplossing.
Diverse powerlines, bedraad met wifi
geen oplossing.
dan zou mijn dropkabel stuk zijn
nieuwe dropkabel laten plaatsen, 60m lang over dak, kon niet anders, €1000 geïnvesteerd
geen oplossing
weer nieuwe modem
geen oplossing
weer een technieker die langsgekomen is
nu zou er conflict zijn tussen de powerlines en de modem 😱
deze technieker zei: mesh systeem wifi6 kopen
powerlines uitgeschakeld, ganse dag het wifi systeem geïnstalleerd
tp-link deco m9 gekocht met drie satellieten
appartement is 25m lang, dus ene in begin, ene in midden, ene op eind
alle drie volgens de app perfecte connectie, dus niet te ver van elkaar
al mijn toestellen, zo’n 80 stuks, ja veel, I know, google boksen, wifi stopcontacten en wifi verlichting, camera’s, ipads, vaste computers, etc….
Wat nu?
nog altijd wifi probleem
als je streamt naar alle speakers om de vijf voeten valt de klank efkes weg
soms begint muziek sneller te spelen, soms valt ene boks weg, dan de andere…
voortdurend, op diverse momenten, dus nu nog steeds, geen wifi verbinding met onze ipad, lampen, boksen, of andere toestellen, zoals p1 meter, zonnepanelen, ….
ik ben ten einde raad….
Ben leek op gebied van netwerk, wifi…..
maar steeds alles gedaan wat die techniekers hebben gezegd en alles loopt nog steeds niet zoals het moet.
ben van moerkerke, bij damme
Het is voor mij, als leek, echt heel verwarrend als de netweters elkaar al tegenspreken…
in ieder geval, ik heb de mesh weg gedaan, werk terug met 1 telenet router en 2 wifiboosters, en ik moet dagelijks paar keren vast stellen dat wifi verdwijnt, en niet alleen wifi, ook computers die rechtstreeks via, nieuwe, cat6 utp kabels zijn aangesloten op de telenet modem….
9 nieuwe cat6 utp kabels gekocht omdat laatste technieker zei dat een slechte utp kabel ook de oorzaak kon zijn……
het is soms op mee te wenen….
en door al de verschillende meningen ist nu nog moeilijker om te weten wat te doen
Vele wegen leiden naar Rome. Een probleem kan op meerdere manieren opgelost worden.
Ik veronderstel dat je niet in één keer 80 toestellen had, maar dat dit een opbouw geweest is waar een zekere tijd over gegaan is. In deze veronderstelling: vanaf welk ogenblik zijn de problemen begonnen?
Enkele dagen geleden heeft @Hansvanmoerkerk de volgende foto's gepost ...
@Hansvanmoerkerk schreef:https://photos.app.goo.gl/KEF3cjZLiZ5oDRwt8
https://photos.app.goo.gl/an8kLQD8qnKVy71f7beide foto’s van deze morgen
2 aangesloten toestellen op telenetmodem
en snelheidstest gedaan met de app van telenet op de modem
ligt dus echt niet aan het binnenwerk hier, maar aan telenet zelf
Hij haalde dus een lachwekkende snelheid van 1/12 (1 mbps down 🤔), met 2 toestellen aangesloten op de Telenet modem.
We zitten hier dus op de verkeerde dingen te gokken (en het heeft wellicht niets te maken met de WiFi, en 80 aangesloten toestellen), maar er gaat iets anders fundamenteel verkeerd (vb IP conflicten ...)
Ik denk dat we die ganse discussie over de E-router, over de 80 WiFi toestellen, enz ... eens moeten op hold zetten en van 0 hergebinnen?
Kan je eens exact beschrijven hoe je netwerk er nu uitziet? Eventueel een tekeningetje?
Sorry voor de vele vragen. Het inrichten van een Deco M9 systeem, met 2 satellieten (via de Deco App) is niet zo eenvoudig, en er kan veel verkeerd ingesteld zijn.
Alléén als we een goed zicht hebben op jouw netwerk, kunnen we jou verder helpen met tips. Nu praten gewoon in het duister...
ik heb de mesh weg gedaan, omdat deze toch niet werkte hier thuis.
dus alles terug op de modem van telenet met twee wifi powerbanks.
wat heel eigenaardig is, is dat sommige toestellen die naast de modem staan bv verbonden zijn met de verste wifipowerbank, ipv met de modem.
volgens mij, maar dat ben ik niet zeker, is alles begonnen met het installeren van de telenet safespot app op de modem.....
af en toe, meerdere keren per dag, valt alles uit, zowel bekabeld als wifi, en moet ik alle zekeringen afleggen.
dan de modem heropstarten en dan de wifi powerbanks en dan zekering per zekering terug aanleggen zodat ieder toestel apart terug verbinding kan maken.
dan werkt alles weer een tijdje goed en plots is weer alles weg.
niet alleen de wifi, ook de toestellen die via kabel, nieuwe!, aangesloten zijn, rechtstreeks op de modem van telenet.
ik krijg dan melding dat er wifi is maar geen internet
is er toevallig niemand uit de buurt van Moerkerke (bij Damme) ?