Beantwoorden
Toon4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Vraag beveiligingssleutel bij verbinden met WiFree

Wanneer ik verbinding probeer te maken met WiFree wordt mij naar een beveiligingssleutel gevraagd. Waar kan ik deze vinden? Zie screenshot

 WifreeInlog.jpg

 

Titel gewijzigd door Livia (mod) | Vorige titel: verbinden met WiFree

0 Likes
19 reacties
Toon4
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Vraag beveiligingssleutel bij verbinden met WiFree

Op elk ander apparaat krijg ik dezelfde vraag om een beveiligingssleutel in te geven als ik probeer via WiFree een verbinding te maken. 

0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Vraag beveiligingssleutel bij verbinden met WiFree

vorige week vrijdag ook voor gehad bij de kapper geraakte niet op ook zelfde tekst anders geraakte ik altijd op WiFree al jaren enkel daar was dat

0 Likes
Jelkaddo00
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Jij bent af! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Vraag beveiligingssleutel bij verbinden met WiFree

Beste, 
ik ken dit probleem.

dit heb ik onlangs ook meegemaakt dit is omdat er grapenmakers een wifi signaal uitzend met de zelfde naam en er wordt altijd eerst connectie gemaakt met een WPA2 Beveiliging en dan pas met een 801Cert beveiliging.

 

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Vraag beveiligingssleutel bij verbinden met WiFree

Ik denk niet dat dit grappenmakers zijn. IK vermoed dat dit mensen zijn die denken alles eenvoudiger te maken en nomen hun privé WiFi ook TelenetWiFree. Ze dengen dan dat ze met hun paswoord overal op WiFree kunnen maar dat valt natuurlijk er tegen. Maar ze doen dan wel niet de moeite om kun privé WiFi een gewone naam te geven zodat ze iedereen die in buurt op TelenetWiFree wil gaan zitten te pesten. Eigenlijk is dat echt pestgedrag voor de TelenetWiFree gebruikers.

Eigenlijk zou Telenet moten verhinderen dat deze SSID gebruikt wordt in het net dat door Telenet beheert wordt.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Vraag beveiligingssleutel bij verbinden met WiFree


@Janneke_Dust  schreef:

Eigenlijk zou Telenet moten verhinderen dat deze SSID gebruikt wordt in het net dat door Telenet beheert wordt.


Ik heb een CV8560E (dus HGW zonder wifi) en kan het daarom niet uittesten, maar vermoed dat je voor een HGW niet de naam TelenetWiFree als naam/SSID kunt kiezen in mijn telenet. Dat hoop ik toch. Zou inderdaad een kleine aanpassing voor Telenet moeten zijn om dit te blokkeren, evenals bijvoorbeeld "schuttingwoorden".

Telenet zal echter geen controlle kunnen uitoefenen over allerlei extra access-points die op het netwerk aangesloten worden.

Ik heb hier nog een TP-link liggen, en kan die probleemloos een netwerk laten aanbieden met de naam TelenetWiFree, en deze dan van een WPA2 wachtwoord voorzien.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes