Beantwoorden
Lesleysmedts
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

WI-Free werkt niet op DOCSIS 3.1 E-ROUTER

Hallo allemaal ,

GEEN WI-FREE meer mogelijk , instellingen zijn zeker juist ( verbingsmethode eap / aka )

Recent verhuisd , telenet is de DOCSIS 3.1 E-ROUTER (DOCSIS) komen instaleren in de kelder.
Nadien dus de AP7465CE-TN besteld en geplaatst in garage ( eindelijk wifi ) .
Ik krijg de juiste instelling maar niet gevonden .. ( waarschijnlijk is ze er niet..)
Stel ik gewoon iets niet juist in of moet ik mijn vraag opnieuw stellen bij hardware ? 
Ik heb de vraag via telenet zelf ook al gesteld daar word ik van het kastje naar de muur gestuurd en terug.

Alvast bedankt, Grts.

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: WI-Free

0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WI-Free werkt niet op DOCSIS 3.1 E-ROUTER

@Lesleysmedts  

Op de Docsis 3.1 E-router heb je zeker wel WiFree enkel zie je de instellingen daar niet meer van staan. Zelf heb ik ook de Docsis 3.1 E-router en heb toen de vraag eens gesteld hier aan Suzy en die heeft gezegd dat je zeker WiFree kan gebruiken. Enkel staan de instellingen niet meer op deze router. Maar ik dacht dat je dus zelf op WiFree kon maar je kan andere niet op jou router met WiFree laten surfen. Heb eens gezocht achter die topic maar kan die niet direct terug vinden. Want als ik kijk op 'mijn Telenet' zie ik dat ik er gebruik van kan maken. Dat staat bij je totale verbruik dan staat daar een regel, ....Gb verbruikt via WiFree. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WI-Free werkt niet op DOCSIS 3.1 E-ROUTER

@Lesleysmedts 

De access points zenden nooit een Wifree signaal uit, enkel de Wifi HGW's doen dat.

In principe kan je niet werken op de Wifree van de installatie bij u thuis. Als dat lukt mag je blij zijn. Als dat niet lukt dan is dat volgens de regels.

0 Likes
Lesleysmedts
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

WI-Free werkt niet op DOCSIS 3.1 E-ROUTER

@janne_man 

Bedankt voor je reactie,

Het is uiteraard niet de bedoeling om die wifree thuis te gebruiken hoor.
Ik zou graag op openbare plaatsen of dergelijke terug de wifree's gebruiken.

Heb je evt ook een mogelijke oplossing ?

Grts

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WI-Free werkt niet op DOCSIS 3.1 E-ROUTER

De Wifree staat los van het veranderen van HGW en zeker met het plaatsen van een AP van Telenet.  Je kan dat moeilijk thuis testen. Als het werkte, moet het nu nog werken. Je moet dat elders testen.

Mogelijk, maar dat weet ik niet en kan ik alleen maar veronderstellen, is er bij Telenet iets niet correct aangeduid door de wissel van HGW en staat dat daar nu aangeduid als klant heeft Wifree uitgezet in de plaats van klant heeft geen wifi van HGW.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WI-Free werkt niet op DOCSIS 3.1 E-ROUTER

@janne_man  

Zelf heb ik de docsis 3.1 E-router. Heb toen van Suzy te horen gekregen dat het automatisch aan staat. Heb zelf ook al gezien dat ik WiFree heb gebruikt omdat daar een klein verbruik op stond. Zelf heb ik niks ingesteld op de gsm en in de router kan je niks instellen. De AP staat hier helemaal los van. 

 

@Lesleysmedts 

Je zou eens moeten kijken als je op stap bent ergens in de stad of een openbare plaats dat je een Wifree aansluiting kan maken dat je die netwerken vindt of Homespot. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Lesleysmedts
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

WI-Free werkt niet op DOCSIS 3.1 E-ROUTER

@patrick37

Ik zie de wifree punten zeker, kan hier ook de instellingen van aanpassen en dergelijke, maakt gewoon geen verbinding zelfs niet naast de modem/router.

Al op verschillende plaatsen geprobeerd.

 

Grts 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WI-Free werkt niet op DOCSIS 3.1 E-ROUTER

@Lesleysmedts 

Nee thuis werkt dat ook niet dat hoef je niet te proberen. Maar zoals ik al een paar keer zei je kan het wel gebruiken aangezien ik alles hetzelfde heb hier thuis. Anders zoals @janne_man  heeft voorgesteld neem eens contact op met de klantendienst. Misschien staat er systematisch toch iets niet correct. Ik kan het aller sinds gebruiken enkel thuis niet maar dat moet ook niet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WI-Free werkt niet op DOCSIS 3.1 E-ROUTER

@patrick37 

In mijn naïviteit zou ik ook denken dat dit automatisch gaat. Maar er zijn nog zaken waarvan ik verwonderd ben dat iets moet ingevoerd worden. Ik kan me dus goed voorstellen dat er een aantal handelingen moeten gedaan worden, gewoon omdat het verschillende systemen zijn en dat die systemen niet eenzelfde eenduidigheid hebben voor informatie. Uiteraard is het goed mogelijk dat het probleem ergens anders ligt. Het is altijd een beetje blind zoeken.

0 Likes