Beantwoorden
MAC1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
O dierbaar België.. Dag van de Chocolade YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be

WIFI versterken door een WIFI booster of 360° WIFI?

Goedenavond

Ik heb een vraag, betreft het versterken van de WIFI in de woning, specifiek de garage. Deze zou moeten dienen als WIFI versterking voor 2 buitencamera's tegen de buitenmuren van de garage. Anders moet er met een kabel gewerkt worden en in een bestaande woning, is dit vrij omslachtig en dan druk ik me nog zacht uit!

Heeft er iemand hier ervaring mee en/of welke zijn de voorkeuren, werkt dit naar behoren?    

 

Bedankt voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet

 

 

0 Likes
10 reacties
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

WIFI versterken door een WIFI booster of 360° WIFI?

In principe maakt dat niets uit.

TTZ, een mesh systeem is easy om te installeren, juist stopcontact nodig, een AP heeft een eth uplink nodig.

Zoals altijd heeft alles voordelen en nadelen.

Dus hangt af van wat je zelf verkiest, de camera heeft gewoon wifi nodig, en dat maakt niet echt uit of die van een 360 pod komt of een meer klassieke AP, moet gewoon iets zijn dat deftig functioneert.  Vele cameras zijn ook enkel connecteerbaar op 2,4Ghz band, wat in drukke omgevingen iets lastiger is (meer storing mogelijk), maar anderzijds iets verder van de AP/pod kan liggen, meer dan 1 muur ook, tenzij dat muren zijn voor low energy stuff met megaveel isolatie,

MAC1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
O dierbaar België.. Dag van de Chocolade YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be

WIFI versterken door een WIFI booster of 360° WIFI?

@BandR

Alvast bedankt voor de reactie! Als 2.4 Ghz niet zo goed is, welke is het alternatief? Ik wacht nog op de offerte, dus ik kan nog alle kanten uit. 

 

Kan men deze WIFI boosters afhalen in een Telenetwinkel? Indien niet, welke is hier de te volgen werkwijze? 

 

Bedankt.

0 Likes
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

WIFI versterken door een WIFI booster of 360° WIFI?

Op zich is 2,4Ghz niet verkeerd, ttz, gezien de lagere freq is de afstand dat het signaal kan gaan ook groter tov de 5Ghz band.

Maar 2,4Ghz band op zich heeft wat nadelen, gezien verder heb je ook makkelijker storing van nabije wifi accesspunten, werkt bvb je microgolf op dezelfde freq, storing met bluetooth enz.

Idealiter heeft je IP cam gewoon dual band wifi, dus 2,4 en 5Ghz, aosl elke typische device vandaag de dag.  Maar cost saving en in bvb IoT geeft nogal eens dat die enkel 2,4Ghz zijn, geldt bvb ook vaak voor dingen als een robotstofzuiger 🙂

Als je wil mag je hier gerust eens wat types oplijsten waartussen je kiest, wil je wel helpen wat info te geven erover.  Er is erg veel aanbod op de markt.

 

Denk dat je boosters gewoon online kan bestellen, maar vast en zeker ook gewoon in de Telenet shop.

MAC1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
O dierbaar België.. Dag van de Chocolade YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be

WIFI versterken door een WIFI booster of 360° WIFI?

@BandR

OK dat is vriendelijk, als ik de offerte ontvangen heb laat ik iets weten.

 

Alvast bedankt

0 Likes
MAC1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
O dierbaar België.. Dag van de Chocolade YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be

WIFI versterken door een WIFI booster of 360° WIFI?

@BandR 

Ik heb de offerte mogen ontvangen, het zal een type TruVision 4MP, Smart IP-turretcamera worden.

 

Bedankt voor de tussenkomst.

 

0 Likes
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

WIFI versterken door een WIFI booster of 360° WIFI?

graag gedaan!!

0 Likes
MAC1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
O dierbaar België.. Dag van de Chocolade YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be

WIFI versterken door een WIFI booster of 360° WIFI?

BandR:

Als je wil mag je hier gerust eens wat types oplijsten waartussen je kiest, wil je wel helpen wat info te geven erover.  Er is erg veel aanbod op de markt.

 

Gezien je het voorstelde het type door te geven? Wou ik eens luisteren of je dit kent: "TruVision 4MP, Smart IP-turretcamera, 30 m IR met 2,8 mm lens",

ook qua compatibiliteit? 

 

Alvast bedankt

0 Likes
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

WIFI versterken door een WIFI booster of 360° WIFI?

Hallo, 

Neen, ken k niet.

Als ik de datasheet opzoek, tenzij ik foute type heb bekeken, zie ik enkel een ethernet aansluiting, zie niets van WiFi mogelijkheden.

Dat kan best natuurlijk, niets beter dan een kabel uiteraard.  Lijkt dat die wel "maar" een 10/100Mbps eth poort heeft, op zich wel ruim voldoende voor een camera, anderzijds beetje outdated gezien alles 1Gbps is dezer dagen.  Zal meer dan waarschijnlijk ook helemaal geen probleem vormen, gewoon iets wat opviel.

Als je andere doc rond wifi voor dit type heb, deel het dan hier even in de Netweters of deel de link naar de datasheet.

MAC1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
O dierbaar België.. Dag van de Chocolade YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be

WIFI versterken door een WIFI booster of 360° WIFI?

Kan er in de Telenet 360° WIFI-booster, een patchkabel geconnecteerd worden, ik ga er vanuit van wel?

 

Bedankt!

0 Likes
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

WIFI versterken door een WIFI booster of 360° WIFI?

De pods hebben 2 poorten, 1 kan voor uplink, 1 voor lan host bvb

0 Likes