Beantwoorden
Elske100
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
O dierbaar België.. En we zijn vertrokken!

WIGO internet fiber 10 GB

Ik ben onlangs veranderd van abonnement naar WIGO internet fiber 10 GB.
Nu zie ik op mijn telenetverbruik dat ik 9,63 GB WIFI heb verbruikt en er staat ook bij maximum verbruik 10 GB.

Is het bij dit abonnement normaal niet onbeperkt surfen wifi ?

 

+ kan iemand mij zeggen wat Wifree is ?

Tags (2)
0 Likes
3 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIGO internet fiber 10 GB

@Elske100 Het abonnement heet  "10GB" maar dat is inderdaad, volgens mij, voor surfen  via 4G ... Via WiFi (bij u thuis natuurlijk) zou het, denk ik, inderdaad "onbeperkt" moeten zijn.

 

Wifree is de verzamelnaam voor alle publieke WiFi netwerken die je als telenet klant kan gebruiken. Zie ook hier: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-telenet-wi-free/

 

Dat betekent dat je bij u thuis dus ook buiten uw eigen WiFi netwerk een tweede netwerk, WiFree, uitstraalt met uw HGW. Andere telenet klanten kunnen daar op inloggen, maar het verbruik is voor hun eigen abonnement, net zoals het verbruik voor uw abonnement is als jij ergens anders van iemand zijn WiFree netwerk gebruik maakt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WIGO internet fiber 10 GB

Daarom is het ook aangewezen om de app te installeren op je toestellen. Deze zorgt ervoor dat je toestel automatisch naar Wifree, homespot of hotspot of gekende wifinetwerken overschakeld als die binnen bereik zijn en voldoende capaciteit hebben. Gekende WifI netwerken zijn deze die je ooit eens gebruikt hebt en opgeslagen zijn in je toestel (inclusief het wachtwoord).



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dedeke
Professional Meerweter
Berichten: 131
Full speed writing! Warming up? BINGO! De volle 100!

WIGO internet fiber 10 GB

Je haalt de 2 door elkaar. Wigo biedt inderdaad onbeperkt surfen via je modem. Waarbij onbeperkt staat voor fair use policy. Van 00.01 tot 11.59 uur is alles onbeperkt, tussen 12.00-23.59 is het 'beperkt' (750 gig). Daarna ga je op lagere snelheid. Laat ons zeggen dat 750 gig voor een particulier (in de piekmomenten) niet mis is 🙂

Daarnaast heb je - afhankelijk van je wigo en het aantal simkaarten - nog mobiele data. In jouw geval 10. Dit gaat inderdaad vlotjes er door als je veel streamt.....

Wifree : jouw modem geeft een signaal uit waar alle andere telenetklanten kunnen op surfen. Dit is echter een trage bedoening maar je knabbelt niet aan je mobiele data. Let wel : als jij dit signaal (staat standaard aan) op jouw eigen modem niet aan zet, dan kan je er ook geen gebruik van maken.

Het surfvolume hier is ook 'onbeperkt' en wordt meegerekend van je surfgedrag zoals thuis.

4g (en vaak 3g) is sneller dan wifree........

Hopelijk biedt dit wat duidelijkheid.

0 Likes